Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 3.2 R6 CDI 204KM OM648

68678
Silnik Mercedes 3.2 R6 CDI 204KM OM648

Silniki Mercedes-Benz CDI są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes-Benz
  • Chrysler
  • Jeep

Silnik Mercedes 3.2 R6 CDI  o mocy 204KM miał zastosowanie w modelach Mercedes-Benz klasy E oraz S.Jest następcą odmiany OM613 w którym został zmodyfikowany nieznacznie osprzęt.Konstrukcja bloku wykonana z żeliwa, głowica cylindrów ze stopu wtrysk bezpośredni realizowanym przy pomocy systemu Common Rail o ciśnieniu 1600 Bar. Jednostka współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii oraz kołem dwumasowym.


Rozrząd oparty na łańcuchu-podwójne wałki rozrządu napędzane dwustronnie łańcuchem. Silnik charakteryzował się bardzo dużo żywotnością i niską awaryjnością, samochody z tym silnikiem bezproblemowo pokonywały przebiegi ponad 500-tys/km !!!. Dużym atutem jednostki jest bardzo trwały układ wtryskowy oraz  turbosprężarka i sprzęgło z kołem dwumasowym. Silnik w opinii użytkowników uchodzi za bardzo trwałą i mało awaryjną jednostkę a jego kultura pracy oraz dynamika jest na bardzo wysokim poziomie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania
  • trwała jednostka napędowa
  • niska awaryjność

Wady

  • wysokie koszty serwisu oraz części

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: OM648.96
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 7.3 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (9.6)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.7/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

18%
18%
16%
5%
14%
30%
Suma głosów: 44

Opinie użytkowników

26.10.2014 MM
(10.0)
Opinia: Wg. mnie najlepszy silnik,i to ten rzędowy.Bardzo ładna kultura pracy,osągi ,w stosunku do spalania rewelacja.Posiadam takiego mietka od 5 lat i nie zamierzam zmieniać na nic innego.Zero broblemów (silnik bez dpf),najsłabszym punktem tego auta jest sprzęgło hydrokinetyczne,co przy ciężkiej nodze daje trochę po kieszeni,ale można
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Mercedes E211 320 CDI 204KM
Polecam
05.05.2014 Kuba
(8.7)
Opinia: Silnik V6 bardzo dobra kultura pracy,cicho i równo.ładnie przyspiesza i przy tym słychać tylko pomruk CDI-ka.Jak dla mnie silnik bardzo dobry,żadnych awarii,spalanie na dobrym poziomie średnio 9Ldodam że jeżdżę spokojnie.Utrzymanie w normie,ale trzeba się liczyć z kosztami serwisów jeżeli wykonujemy w ASO .
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Mercedes CLS 320 CDI 224KM 2007r 190 TYŚ
Polecam
09.06.2013 tommy
(10.0)
Opinia: dla mnie rewelacja - 260 tyś i nic - śmiga jak nówka (w 211)
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: w211
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię