Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 2.1 R4 CDI 136KM-143KM OM651

34937
Silnik Mercedes 2.1 R4 CDI 136KM-143KM OM651

Silniki Mercedes-Benz CDI są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes-Benz
  • Chrysler
  • Jeep

Silnik Mercedes 2.1 R4 CDI o mocach 136 lub 143KM był stosowany w wielu modelach koncernu Mercedes-Benz. Jednostka posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację. Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu.


Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek co przekłada się na lepsze osiągi. Te oraz wiele innych rozwiązań miało wpłynąć na osiągnięcie maksymalnie najlepszych parametrów oraz zredukowania emisji spalin Co2 do minimum. Jak przystało na nowoczesnego diesla silnik od 2008 roku współpracuje z Filtrem cząstek stałych DPF i spełnia normy spalin Euro5 a od 2010 roku Euro6. Kierowcy chwalą sobie jednostkę za dobre osiągi wysoką kulturę pracy oraz niski poziom spalania. Bezsprzecznie największym jednostki atutem jest niska awaryjność.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • niska awaryjność
  • niski poziom spalania
  • bardzo trwała jednostka

Wady

  • koszty serwisu
  • awarie wtryskiwaczy
  • awarie filtra DPF

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: OM651 red
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po co 25.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (8.7)
Trwałość 7.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 1

Najbardziej awaryjna część

12%
29%
29%
18%
6%
6%
Suma głosów: 17

Opinie użytkowników

03.04.2021 C200 cdi w204
(0.0)
Opinia: Ktoś naprawdę nie zna sie na tych silnikach, om651 posiada wtryskiwacze Delphi tylko i wyłącznie. Wtryskiwacze bosch były stosowane w om646. Silnik generalnie bardzo dobry ale minusem jest bardzo trudny dostęp do osprzętu.
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • Silnik: 2.1 cdi 136
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 224000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
07.01.2020 mercedes c 180 cdi,auto stop, combi
(10.0)
Opinia: Nasze auto ma juz 7 lat.My uzywamy 3 lata.Co do awarii-tylko zepsuta wycieraczka tylna.Koszty obslugi oceniam jako srednie.Przekladajac koszty-to dodajac awarie do przegladow,to w porownaniu do fiata,mercedes c 180,2013 rocznik jest tanszy w utrzymaniu.Silnik bezawaryjny.Przejechane juz 300000. Oleju nie bierze.Przyspieszenie dobre.Manualna skrzynia,taka chcielismy.Ogolnie oceniamy ten
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Bardzo pojemny,nawet dla wiekszych pasazerow.Jest dosc sztywny na trasie.Wysokosc zawieszenia regulowana automatycznie.BARDZO oszczedny!!Nie uzywamy systemu auto-stop,i auto nie pali srednio wiecej niz 4,9 l.Bezawaryjny.Normalny koszt obslugi.Dobre osiagi.
Wady: Jak na razie brak.
  • Silnik: Silnik 2.1 CDI 120
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 300000
Polecam
21.10.2018 krzysztof
(7.3)
Opinia: awaria wtryskiwaczy , awaria pompy , oleju wyciek oleju od strony skrzyni
  • 4.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: w212 e220 170KM
  • Rocznik / Przebieg: 2014 277000
  • Spalanie: 7.2 l/100km
Odradzam

Wybierz silnik i dodaj opinię