Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 3.2 R6 CDI 197KM OM613

16897
Silnik Mercedes 3.2 R6 CDI 197KM OM613

Silniki Mercedes-Benz CDI są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes-Benz
  • Chrysler
  • Jeep

Silnik Mercedes 3.2 R6 24V CDI  o mocy 197KM miał zastosowanie w modelach Mercedes-Benz klasy E oraz S w latach 1999-2003. Jest kolejną odmianą z rodziny OM/ 4-cylindrowy OM611 oraz 5-cylindrowy OM612Konstrukcja bloku wykonana z żeliwa, głowica cylindrów ze stopu wtrysk bezpośredni realizowanym przy pomocy systemu Common Rail o ciśnieniu 1350 Bar. Jednostka współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii oraz kołem dwumasowym. Rozrząd oparty na łańcuchu-podwójne wałki rozrządu napędzane dwustronnie łańcuchem.


Jak przystało na diesla do oczyszczenia spalin został zastosowany katalizator. Silnik charakteryzował się bardzo dużo żywotnością i niską awaryjnością, samochody z tym silnikiem bezproblemowo pokonywały przebiegi ponad 500-tys/km !!!. Dużym atutem jednostki jest bardzo trwały układ wtryskowy oraz  turbosprężarka i sprzęgło z kołem dwumasowym. Silnik w opinii użytkowników uchodzi za bardzo trwałą i mało awaryjną jednostkę a jego kultura pracy oraz dynamika jest na bardzo wysokim poziomie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • niski poziom spalania
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika

Wady

  • koszty serwisu
  • awarie osprzętu

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: OM613.96
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.0-7.5 L, typ oleju: Castrol 5W40, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

40%
0%
20%
0%
0%
40%
Suma głosów: 20

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami

Wybierz silnik i dodaj opinię