Popularne na rynku

Silnik Mercedes 2.1 R4 CDI 163KM-170KM OM651

103357
Silnik Mercedes 2.1 R4 CDI 163KM-170KM OM651

Silniki Mercedes-Benz CDI są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes-Benz
  • Chrysler
  • Jeep

Silnik Mercedes 2.1 R4 CDI o mocy 163 do 170KM spotykamy w wielu modelach Mercedesa zarówno osobowych jak i dostawczych. Ta odmiana z oznaczeniem OM651 weszła do produkcji w 2009 roku. Jednostka posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację. Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu.


Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek co przekłada się na lepsze osiągi. Te oraz wiele innych rozwiązań miało wpłynąć na osiągnięcie maksymalnie najlepszych parametrów oraz zredukowania emisji spalin Co2 do minimum. Jak przystało na nowoczesnego diesla silnik od 2009 roku współpracuje z filtrem cząstek stałych DPF i spełnia normy spalin Euro 5 a od 2010 roku Euro 6. Kierowcy chwalą sobie jednostkę za dobre osiągi, wysoką kulturę pracy oraz niski poziom spalania. Bezsprzecznie największym jednostki atutem jest niska awaryjność.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

bezpośredni Common Rail

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • niska awaryjność
  • niski poziom spalania
  • bardzo trwała jednostka

Wady

  • koszty serwisu
  • awarie DPF w wersjach po 2008r

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: OM651
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po co 25.000 km lu 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 17) (8.8)
Trwałość 8.9/10
Utrzymanie 8.3/10
Dynamika 9.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 14 3

Najbardziej awaryjna część

11%
19%
16%
4%
8%
42%
Suma głosów: 85

Opinie użytkowników

17.05.2020 W212
(5.3)
Opinia: Bardzo awaryjny silnik. 3 lata użytkowania, 20 tysięcy wydane na naprawy w ASO. Kto chce jeździć autem a nie podziwiać je na lawecie czy w serwisie to zdecydowanie powinien omijać auta z tym silnikiem. Zapchany DPF oznacza jedno - albo 5 cyfrowe wydatki albo nowe auto.
  • 2.0/10
  • 4.0/10
  • 10.0/10
Zalety: doskonała dynamika jazdy niskie spalanie bardzo dobra kultura pracy
Wady: bardzo niska trwałość jedna awaria pociąga za sobą 10 innych serwisowanie tego silnika w 90% wymaga wyjęcia silnika (naprawy poniżej 3000 zł to rzadkość)
  • Silnik: OM651 170KM
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 240000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Odradzam
26.04.2020 Mercedes-Benz W212
(10.0)
Opinia: Auto jest z nami dopiero rok, ale narazie wszystko jest ok. Jestem drugim wlascicielem i musze dodac ze zostalo kupione w Belgii i takze tu jest uzytkowane. Mialo 61000 km gdy zostalo kupione, teraz ma 125000 takze troche nim jezdze (do pracy mam 51km w
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Jak na swoja wage przyspieszenie jest dobre Mocne/trwale Komfort w czasie jazdy I calo ksztalt auta
  • Silnik: 220 BlueTec / 170KM
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 125000
  • Spalanie: 7.2 l/100km
Polecam
08.07.2019 W212
(0.0)
Opinia: Silnik wspaniały ale do pierwszej awarii. Mi zapchał się DPF, od zapchanego DPF uszkodziły się turbosprężąrki (biturbo) a od uszkodzonych turbosprężarek nazbierał się olej w intercoolerze i silnik się rozbiegał. Jednostka do wymiany. Zdecydowanie odradzam kupowania aut z tym silnikiem. Chyba, że komuś nie przeszkadza
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • Silnik: 170
  • Rocznik / Przebieg: 2011 260 tys
  • Spalanie: 6.7 l/100km
Odradzam
08.07.2019 S212
(4.3)
Opinia: Silnik bardzo awaryjny jeśli dojdzie do zapchania filtra cząstek stałych. Gdy na trasie z gór na pomorze zapaliło mi się Check Engine zajechałem do ASO BMG Goworowski - kazali mi wymienić filtr DPF (że zapchany). Powiedziałem by znaleźli przyczynę dlaczego zapchał się filtr na długiej
  • 1.0/10
  • 2.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 170 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2010/230 tys
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Odradzam
03.07.2019 w204
(9.0)
Opinia: Jesli kupi sie samochod z odpowiednia historia i bedzie sie na czas robilo service,nie zalowalo na czesciach i dobrym oleju auto bedzie sie odwdzieczalo bezawaryjnoscia.Mam mercedesa w204 220cdi 2008r przebieg 180 tskm wymienilem tylko plyte sterujaca skrzyni biegow.
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 170km om646 204 008
  • Rocznik / Przebieg: 2008 180tk
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię