Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 0.8 R3 CDI 45KM-54KM OM660

16455
Silnik Mercedes 0.8 R3 CDI 45KM-54KM OM660

Silniki Mercedes-Benz CDI są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes-Benz
  • Chrysler
  • Jeep

Silnik Mercedes 0.8 CDI o mocach 45-54KM, produkowany od 2007 roku miał zastosowanie w samochodach miejskich Smart fortwo C451. Konstrukcja silnika jest zwana blokowym, co oznacza, że silnik wraz ze skrzynią biegów jest zamknięty w jednym bloku. Początkowa moc silnika wynosiła 41KM, w 2007 roku po modernizacji samochodu i zwiększeniu jego konstrukcji o 20 cm moc wzrosła do 45KM. Następna modernizacja nastąpiła w 2011r kiedy moc podniesiono do 54KM. Podwyższenie mocy uzyskano dzięki nowemu układowi wtryskowemu Common Rail o ciśnieniu 1600 Bar !!!


Silnik 0.8 CDI o mocy 54KM spala około 3.3l/100km przy rekordowo niskiej emisji spalin. Setkę osiąga po 17 sekundach co w tym przypadku jest mało istotne, auto ma spełniać zupełnie inne funkcje pojazdu miejskiego o niskich kosztach użytkowania. W opinii użytkowników silnik 0.8 CDI uchodzi za bardzo trwały, jedną z wad jaką zauważyli kierowcy to usterka EGR-u. Niestety często zostaje zaślepiona co powoduje wycieki oleju a w najgorszym wypadku skutkuje poważną awarią silnika. Poza tym dla silnika pokonanie 200-tys/km przy odpowiedniej eksploatacji nie sprawia większych problemów.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 6

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • niskie spalanie

Wady

  • niska kultura pracy
  • słaba dynamika
  • awarie EGR

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: OM660.95
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak w nowszych wersjach
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.4 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po co 12.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

9%
45%
18%
0%
0%
27%
Suma głosów: 11

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami

Wybierz silnik i dodaj opinię