Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 1.7 R4 CDI 75KM OM668

958
Silnik Mercedes 1.7 R4 CDI 75KM OM668

Silniki Mercedes-Benz CDI są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes-Benz
  • Chrysler
  • Jeep

Silnik Mercedes 1.7 CDI  o mocy 75KM występował w samochodach marki Mercedes – Klasie A oraz Vaneo w latach 2001-2004. Jest kolejną odmianą po starszej wersji 60/90KM, w której zmodyfikowano nieznacznie wałek rozrządu oraz turbosprężarkę, przez co uzyskano wyższą moc. Odmiana ta została wyposażona w intercooler. Poza tym nie ma znaczących różnic w konstrukcji silnika. Jednostka 4-cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch.


Ich niewątpliwą zaletą jest stosunkowo niewysoka cena oraz możliwość regeneracji. Częstym problemem, który sygnalizują użytkownicy są lejące wtryski, jednak nie jest to duży problem ponieważ wystarczy wymienić podkładki pod nimi i problem znika. Jednostka współpracuje z kołem dwumasowym, które w mocniejszych wersjach szybciej się zużywa. Niskie spalanie, dobra kultura pracy oraz niezła dynamika to cechy charakterystyczne silnika 1.7 CDI.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

bezpośredni Common Rail

Zalety

  • niskie spalanie
  • dobra kultura pracy

Wady

  • lejące wtryski
  • awarie koła dwumasowego

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: OM668.94
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.0 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok

wtryskiwacze elektromagnetyczne firmy Bosch/możliwość regeneracji !

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami

Wybierz silnik i dodaj opinię