Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 2.1 R4 CDI 102KM-125KM OM611

1879
Silnik Mercedes 2.1 R4 CDI 102KM-125KM OM611

Silniki Mercedes-Benz CDI są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes-Benz
  • Chrysler
  • Jeep

Silnik Mercedes 2.1 R4 CDI 16V o mocy 102 lub 125KM miał szerokie zastosowanie w modelach Mercedes-Benz w latach 1997-2001. Konstrukcja bloku wykonana z żeliwa, głowica cylindrów ze stopu, wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail o ciśnieniu 1350 Bar. Jednostka w większości egzemplarzy współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii oraz kołem dwumasowym. Jednak pierwsze odmiany silnika wyposażone były w turbosprężarkę w której ciśnienie doładowania było kontrolowane przez zawór.


Dopiero od 1999 roku zastosowano turbosprężarkę ze zmienna geometrią łopatek. Rozrząd oparty jest na łańcuchu -podwójne wałki rozrządu napędzane dwustronnie łańcuchem. Jak przystało na diesla do oczyszczenia spalin został zastosowany katalizator. Silnik charakteryzował się bardzo wysoką żywotnością i niską awaryjnością, samochody z tym silnikiem bezproblemowo pokonywały przebiegi ponad 500-tys/km !!!. Dużym atutem jednostki jest bardzo trwały układ wtryskowy który jest odporny na złej jakości paliwo. Poza tym silnik w opinii użytkowników uchodzi za bardzo trwały i mało awaryjny, również serwis nie sprawia większych problemów.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • niski poziom spalania
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika

Wady

  • awarie koła dwumasowego
  • awarie pompy wysokiego ciśnienia

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: OM611.96
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: Castrol 5W40, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
100%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami

Wybierz silnik i dodaj opinię