Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 2.1 R4 CDI 136KM-170KM OM646

31294
Silnik Mercedes 2.1 R4 CDI 136KM-170KM OM646

Silniki Mercedes-Benz CDI są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes-Benz
  • Chrysler
  • Jeep

Silnik Mercedes 2.1 CDI OM646 EVO stosowany w latach 2006-2010. Osiągał moc 136KM lub 170KM, montowany był w samochodach Mercedes Klasy C i Klasy E. Jest kolejną odmianą wersji OM646 z oznaczeniem EVO która weszła do produkcji w 2006 roku. O odróżnieniu od starszej wersji konstrukcyjnie została zmieniona głowica silnika zastosowano wzmocnione wałki równoważące,świece żarowe ceramiczne oraz nowszy układ wtryskowy Delphi. Silnik seryjnie wyposażony został w filtr cząstek stałych DPF oraz w nowszej generacji EGR sterowany elektrycznie i alternator chłodzony cieczą. Jednostka współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz  kołem dwumasowym  które są dosyć trwałe i bezproblemowo pokonują przebiegi ponad 200 tys/km bez żadnych awarii.


Do najczęstszych problemów jednostki  trzeba zaliczyć usterki układu wtryskowego mowa u o pompie wysokiego ciśnienia oraz  zaworu wysokiego ciśnienia. Objawia się to zazwyczaj ciężkim rozruchem samochodu na zimnym silniku. Kolejną przypadłością jest problem w układzie dolotowym gdzie w którym zastosowano plastikowe klapki, po jakiś czasie ulegają one deformacji i pękają co powoduje spadek mocy. Niestety wiąże się to z kosztowną wymianą całego kolektora. Problematyczny jest również  filtr cząstek stałych DPF który daje się we znaki w jeździe miejskiej kiedy dochodzi do jego zatkania.


Skutkuje to zatkaniem filtra a co za tym idzie przedostaniem się paliwa do oleju co grozi poważną usterka silnika. Wyżej wymienione awarie przeważnie zdarzają się przy większych przebiegach grubo ponad 200 tys/km oraz przez źle eksploatowane auta. Trzeba pamiętać że nowsze modela są wyposażone w bardziej awaryjny i kosztowny osprzęt co wiąże się z większymi kosztami części oraz serwisu. Sama jednostka jest bardzo trwała nie dochodzi do jej uszkodzenia jedynie zła eksploatacja wpływa na awaryjność osprzętu. Po za tym silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, niskie spalanie i dobrą dynamikę .

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • bardzo dobre osiągi
  • trwała konstrukcja
  • dobra dynamika
  • trwałe turbosprężarki
  • trwałe sprzęgło/dwumas

Wady

  • drogi serwis
  • głośna praca jednsotki
  • awarie pompy wysokiego ciśnienia
  • awarie zaworu wysokiego ciśnienia
  • awarie kolektora
  • wymienione wyżej awarie zdarzają się zazwyczaj po wyżej 200.tys/km

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: OM646.82 evo
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Delphi
  • Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (9.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

26%
39%
4%
4%
4%
22%
Suma głosów: 23

Opinie użytkowników

02.06.2023 W203
(10.0)
Opinia: Bardzo wytrzymały silnik, kultura pracy jak na diesla jest na poziomie, spalanie oraz osiągi są zadowalające.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: spalanie trwałość kultura koszt
Wady: awaryjny elektroniczny EGR cieknąca pompa wysokiego ciśnienia
  • Silnik: 150KM 220CDI (OM646 de22la)
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 300000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
11.04.2023 W211
(8.7)
Opinia: bardzo dobra jednostka, pomimo dużego przebiegu i niezbyt znanej wczesniejszej historii seriwsowej wytryzmuje przebiegi rzedu 50/60kkm rocznie bez zadnych problemow. Dopeiro teraz przy 600kkm zaczynaja sie pojawiac wieksze wycieki i trzeba sie tym zainteresowac. Oryginalne wtyrski wytryzmaly ok 400kkm, pozniej regeneracja i kolejne 150kkm przejezdzily
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: -trwalosc -prosta budowa -odpornosc na zaniedbania -dobra dynamika
Wady: -niezbyt atrakcyjny dzwiek sinlika -czasami pojawiajace sie trudne do zdiagnozowania usterki(w stylu falowanie obrotami)
  • Silnik: 136KM
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 603000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię