Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 4.0 V8 CDI 250KM-260KM OM628

32686
Silnik Mercedes 4.0 V8 CDI 250KM-260KM OM628

Silniki Mercedes-Benz CDI są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes-Benz
  • Chrysler
  • Jeep

Silniki Mercedes 4.0 V8 CDI 32V o mocy 250-260KM montowano w samochodach Mercedes Benz klasie E, S oraz w M i G w latach 1999-2005. Był pierwszym tak mocnym silnikiem wysokoprężnym wyprodukowanym przez niemiecki koncern. Jednostka technologicznie bardzo zaawansowana, konstrukcja bloku wykonana z aluminiowego odlewu piaskowego, w których zastosowano mokre tuleje cylindryczne. Turbosprężarka z regulowanymi łopatkami , dwa górne wałki rozrządu, cztery zawory na cylinder z hydraulicznymi popychaczami kubełkowymi. Te i wiele innych rozwiązań stawiały silnik w szeregu zarówno najmocniejszych oraz bardzo zaawansowanych technologicznie.


Silnik charakteryzował się bardzo dobrymi osiągami i wysoką kulturą pracy, niestety spalanie jest dosyć wysokie. Obecnie modele Mercedesa z tym silnikiem można spotkać na rynku wtórnym jednak często są to auta z bardzo dużymi przebiegami i nie zawsze znaną historią. Dlatego przed zakupem należy dokładnie sprawdzić stan systemu Common Rail, dwóch turbosprężarek, oraz rozrządu. Do najczęstszych awarii dochodzi przy przebiegach ponad 200 tys, a ich wymiana może być równa wartości niektórych starszych modeli.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 8-cylindrowy

Ilość zaworów: 32

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • świetna dynamika
  • bardzo dobre osiągi
  • zaawansowana technologia

Wady

  • awarie wtryskiwaczy
  • awarie turbosprężarek
  • rozciągający się łańcuch rozrządu
  • bardzo wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: OM628.96
  • Turbosprężarka: BiTurbo dwie -turbosprężarki
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch- możliwość regeneracji
  • Ilość oleju silnikowego: 9.5 L, typ oleju: Castrol 0W30, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (8.0)
Trwałość 8.0/10
Utrzymanie 6.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

8%
54%
17%
4%
0%
17%
Suma głosów: 24

Opinie użytkowników

05.10.2014 Przemek
(8.0)
Opinia: bardzo dobry silnik, wada to rozciągający się łańcuch rozrządu który wytrzymuje ok.250000 km. Na pocieszenie można go wymienić na zasadzie przeciągnięcia w cenie 800zł wychodzi i tak dużo taniej jak pasek.
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: ml 400cdi
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię