Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 2.1 R4 CDI 120KM-129KM OM651

1443
Silnik Mercedes 2.1 R4 CDI 120KM-129KM OM651

Silniki Mercedes-Benz CDI są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes-Benz
  • Chrysler
  • Jeep

Silnik Mercedes 2.1 R4 CDI o mocach 120-129KM był stosowany w samochodach Mercedes Klasy C oraz dostawczym Sprinterze. Jednostka posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa – wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację. Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu.


Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek co przekłada się na lepsze osiągi. Te oraz wiele innych rozwiązań miało wpłynąć na osiągnięcie maksymalnie najlepszych parametrów oraz zredukowania emisji spalin Co2 do minimum. Jak przystało na nowoczesnego diesla silnik od 2008 roku współpracuje z filtrem cząstek stałych DPF i spełnia normy spalin Euro5 a od 2010 roku Euro6. Kierowcy chwalą sobie jednostkę za dobre osiągi wysoką kulturę pracy oraz niski poziom spalania. Bezsprzecznie największym jednostki atutem jest niska awaryjność.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

bezpośredni Common Rail

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • niska awaryjność
  • niski poziom spalania
  • bardzo trwała jednostka

Wady

  • koszty serwisu
  • awarie wtryskiwaczy
  • awarie filtra DPF

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: OM651 red
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po co 25.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami

Wybierz silnik i dodaj opinię