Toyota

Silnik 1.4 D-4D 90KM (1ND-TV)

36418
Kategoria: Silniki Toyota
Silnik 1.4 D-4D 90KM (1ND-TV)

Silniki Toyota są stosowane w samochodach marki

  • Toyota

Silnik 1.4 D-4D o mocy 90KM mają szerokie zastosowanie w marce  Toyota. Jest to najmniejszy silnik Diesla oferowany przez japoński koncern który miał debiut w 2001 roku w Toyocie Yaris . Natomiast wersję 90-konną znajdziemy w Corolli od 2004 roku . Jednostka 4 cylindrowa posiadająca wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail .Początkowo montowano wtryskiwacze elektromagnetyczne firmy Bosch stosunkowo tanie i z możliwością regeneracji. Od 2008 roku wprowadzono wtryskiwacze piezoelektryczne, ich największą zaleta jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Niestety są drogie i praktycznie nienaprawialne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek firmy Garrett w wersji 90konnej, która wpływa na poniesienie efektywności jednostki napędowej. Dużą zaletą silnika 1.4 D4D jest brak często awaryjnego koła Dwumasowego. Ponadto jednostka posiada bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch. Kierowcy chwalą silnik za wysoką bezawaryjność, dobra dynamikę oraz niskie spalanie. Również od 2008 roku seryjnie montowano  problematyczny filtr cząstek stałych Awaryjny zwłaszcza jeśli pojazd głównie użytkujemy w jeździe miejskiej. Jednak Toyota zastosowała rozwiązanie 5-tego  wtrysku tgz Dotrysku który ma za zadanie dostarczenie  w odpowiednim momencie dawki paliwa na jego dopalenie . W razie uszkodzenia  element w naprawie jest bardzo kosztowny. Podsumowując Toyota skonstruowała bardzo dobrą jednostkę napędową która przy odpowiednim serwisowaniu nie stwarza problemów. Dodatkowo zastosowano takie rozwiązania jak bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu, brak koła dwumasowgo oraz DPF który nie jest tak uciążliwy. W dodatku  konstrukcja silnika nie jest skomplikowana i w razie ewentualnych awarii nie zrujnuje naszego budżetu .

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka napędowa
  • wysoka kultura pracy
  • bezobsługowy mechanizm rozrząd
  • niskie poziomy spalania
  • dobra dynamika

Wady

  • koszty serwisu
  • koszty części
  • wrażliwy układ wtryskowy

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 26) (9.0)
Trwałość 8.2/10
Utrzymanie 9.4/10
Dynamika 9.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 25 1

Najbardziej awaryjna część

40%
7%
7%
13%
7%
27%
Suma głosów: 15

Opinie użytkowników

14.10.2019 Toyota Corolla E12
(6.3)
Opinia: Samochód w sumie niezły, ale skrzynia biegów po 300 tyś do regeneracji, koszt 3 tyś zł. Dynamika na taki silnik dobra, ale też nie rozpieszcza. Częste wymiany żarówek, hamulce z przodu słabe, zbyt częsta wymiana klocków. Za kierownicą niewygodnie. Przejechanie 500 km po autostradzie jest
  • 5.0/10
  • 7.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: 1,4 d4d
  • Rocznik / Przebieg: 2005/350000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Odradzam
22.01.2018 Radek
(9.3)
Opinia: Świetny silnik - u mnie działa w Toyocie yaris r. 2007. Dodam, że jestem jego II właścicielem, auto było kupione w polskim salonie. Ma przejechane prawie 230tys km i żadnych problemów. Oczywiście podstawa to regularny serwis i wymiana oleju co 10 tys km.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: yaris / 90KM
  • Rocznik / Przebieg: 2007/230 tys km
  • Spalanie: 5.3 l/100km
Polecam
14.11.2017 michał
(10.0)
Opinia: Toyota Corolla 2007 rok 1.4d4d 90 km bez dpf... najlepszy silnik na świecie.... spalanie niskie, trwałość super, pewny w każdych warunkach. Raz jednym ciągiem 2200km... rewelacja"
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 1.4 d4d 90
  • Rocznik / Przebieg: 2007 / 247000
  • Spalanie: 5.2 l/100km
Polecam
10.07.2017 Tiru
(9.3)
Opinia: "Utwierdzam się w przekonaniu że, to rewelacyjny silnik. Zero problemów z czymkolwiek. Zero poboru oleju. Polecam!"
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Corolla E12 90 KM
  • Rocznik / Przebieg: 285000
  • Spalanie: 5.3 l/100km
Polecam
04.03.2017 Roberto
(8.0)
Opinia: "posiadam od nowości, poza wymianami filtrów ,oleju, klocków itp. oraz przedniego lewego łożyska w kole nic złego się nie dzieje :)"
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: COROLLA 90KM
  • Rocznik / Przebieg: 2006/157500
  • Spalanie: 4.2 l/100km
Polecam