Silnik 2.4 D-4D o mocy 150KM wszedł na rynek w 2015 roku. Jest to nowa konstrukcja koncernu Toyota z rodziny GD która zastąpiła starsze modele z oznaczeniem KD. Jednostka została przygotowana do zasilania samochodów terenowych Toyota Hilux. Mocny wysokoprężny silnik z japońskiego koncernu wyposażony w technologię TSWIN (Thermo Swing Wall Insulation Technology) obniżający straty ciepła. Polega to wykorzystaniu w ściankach komory spalania stopu aluminium z dodatkiem krzemu (SiRPA – silica-reinforced porous anodized aluminum). Dzięki zastosowaniu tych technologii zmniejszono straty ciepła w układzie chłodzenia o prawie 30%. Jednostka wyposażona w nowoczesny układ wtryskowy realizowany za pomocą systemu wtryskiwaczami elektromagnetyczne Denso o ciśnieniu wtrysku aż 2200 bar !!! Ich zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika oraz możliwość regenracji w razie awarii. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym oraz rozrządem opartym na Łańcuchu. Jednostka spełnia normy spalin Euro 5 i jest wyposażona w filtr cząstek stałych DPF a w niektórych wersjach zaawansowany system kontroli emisji spalin AdBlu.Z zapowiedzi koncernu Toyota silnik będzie stosowany do 2020 roku !!!
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 1) | (7.3) |
Trwałość | 8.0/10 |
Utrzymanie | 8.0/10 |
Dynamika | 6.0/10 |