Silnik 2.0 D4D o mocy 126KM był montowany w autach Toyoty od 2006 roku. Jest to jednostka oparta na poprzedniej wersji która przeszła szereg modyfikacji co pozwoliło wyeliminować dużą usterkowość wersji poprzedniej. Nowsza generacja silników została wyposażona łańcuch rozrządu a blok silnika wykonany jest z aluminium. Miało to wpłynąć na trwałość i lepsze osiągi.Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy użyciu systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi firmy Denso .Ich minusem jest kosztowna naprawa , obecnie firmy zajmują się ich regeneracją . Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowy. Problemów dostarcza wspomniane koło dwumasowe zwłaszcza w modelach wyższej klasy takich jak Avensis oraz RAV 4 z dużym przebiegiem. To kolejny element, który w przypadku awarii dotkliwie obciąży nasz budżet. Nowsze jednostki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. W Polsce po 2010 roku wszystkie modele diesla posiadają DPF taki był wymóg UE. Jednak auta z importu z lat produkcji 2007-2008 mogą być wyposażone w DPF ponieważ w krajach zachodnich wprowadzono wcześniej wymóg Euro5. Element awaryjny zwłaszcza jeśli poruszamy się głownie w cyklu miejskim. Tak jak w przypadku innych Diesli z koncernu Toyota tak i 2 litrowe charakteryzują się niskim spalaniem i dobrą dynamiką. . Reasumując 2 litrowy silnik 2.0 D4D jest jednostką o bardzo dobrych parametrach, stosunkowo trwałą zwłaszcza po modyfikacji od 2006r jednakże jeśli dojdzie do usterki, obsługa może pociągnąć wysokie koszty.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Wadliwe modele
awarie uszczelki pod głowicą !!!
sporu pobór oleju -silniki z oznaczeniem 1AD ponad 0.5 l na 1000km !!!
Dotyczy to jednostek 2.0 D-4D 126KM
Auta z tymi wadami fabrycznymi były zakwalifikowane do wymiany silnika na nowy warunek jest taki auto nie może mieć więcej niż 7 lat oraz przebieg nie większy niż 180 tys
Avensis 1AD ( 2005 – 2009)
Auris 1AD (2006 2009)
W większości powodem tej sytuacji jest nadmierna i bardzo mocna eksploatacja która powoduje podnoszenie się głowicy a co za tym idzie uszkodzenie uszczelki.
Koszt naprawy takiej usterki to około 5000zł /cena wymiana silnika około 20000zł
Wtryskiwacze
Cena kompletu wtryskiwaczy może dochodzić do kwoty 10.000tys zł !!!
Średnia (głosów: 24) | (7.2) |
Trwałość | 7.3/10 |
Utrzymanie | 7.3/10 |
Dynamika | 7.5/10 |