Toyota

Silnik 2.0 D-4D 126KM (1AD-FTV)

76542
Kategoria: Silniki Toyota
Silnik 2.0 D-4D 126KM (1AD-FTV)

Silniki Toyota są stosowane w samochodach marki

  • Toyota

Silnik 2.0 D4D o mocy 126KM był montowany w autach Toyoty od 2006 roku. Jest to jednostka oparta na poprzedniej wersji która przeszła szereg modyfikacji co pozwoliło wyeliminować dużą usterkowość wersji poprzedniej. Nowsza generacja silników została wyposażona łańcuch rozrządu a blok silnika wykonany jest z aluminium. Miało to wpłynąć na trwałość i lepsze osiągi.Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy użyciu systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi firmy Denso .Ich minusem jest kosztowna naprawa , obecnie firmy zajmują się ich regeneracją . Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowy. Problemów dostarcza wspomniane koło dwumasowe zwłaszcza w modelach wyższej klasy takich jak Avensis oraz RAV 4 z dużym przebiegiem. To kolejny element, który w przypadku awarii dotkliwie obciąży nasz budżet. Nowsze jednostki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. W Polsce po 2010 roku wszystkie modele diesla posiadają DPF taki był wymóg UE. Jednak auta z importu z lat produkcji 2007-2008 mogą być wyposażone w DPF ponieważ w krajach zachodnich wprowadzono wcześniej wymóg Euro5. Element awaryjny zwłaszcza jeśli poruszamy się głownie w cyklu miejskim. Tak jak w przypadku innych Diesli z koncernu Toyota tak i 2 litrowe charakteryzują się niskim spalaniem i dobrą dynamiką. . Reasumując 2 litrowy silnik 2.0 D4D jest jednostką o bardzo dobrych parametrach, stosunkowo trwałą zwłaszcza po modyfikacji od 2006r jednakże jeśli dojdzie do usterki, obsługa może pociągnąć wysokie koszty.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • dobra dynamika
  • rozrząd oparty na łańcuchu
  • zadowalające poziomy spalania
  • niska awaryjność zwłaszcza po 2006

Wady

  • wysokie koszta obsługi
  • awarie koła dwumasowego
  • awarie uszczelki pod głowicą
  • filtr cząstek stałych-awarie 150-200tyś !!!

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak w nowszych modelach,zwłaszcza z zagranicy po 2007r
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Denso
  • Ilość oleju silnikowego: 6.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok

Wadliwe modele
awarie uszczelki pod głowicą !!!
sporu pobór oleju -silniki z oznaczeniem 1AD ponad 0.5 l na 1000km !!!
Dotyczy to jednostek 2.0 D-4D 126KM

Auta z tymi wadami fabrycznymi były zakwalifikowane do wymiany silnika na nowy warunek jest taki auto nie może mieć więcej niż 7 lat oraz przebieg nie większy niż 180 tys

Avensis 1AD ( 2005 – 2009)
Auris  1AD (2006  2009)
W większości powodem tej sytuacji jest nadmierna i bardzo mocna eksploatacja która powoduje podnoszenie się głowicy a co za tym idzie uszkodzenie uszczelki.
Koszt naprawy takiej usterki to około 5000zł /cena wymiana silnika około 20000zł

Wtryskiwacze

Cena kompletu wtryskiwaczy może dochodzić do kwoty 10.000tys zł !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 24) (7.2)
Trwałość 7.3/10
Utrzymanie 7.3/10
Dynamika 7.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 16 8

Najbardziej awaryjna część

15%
30%
3%
9%
36%
6%
Suma głosów: 33

Opinie użytkowników

21.06.2022 Corolla E 15
(9.3)
Opinia: Corolla 2008 o nowości. Przebieg 147 tys zero awarii zero problemów. Od zawsze paliwo premium i serwis ASO. Silnik rewelacja chyba jeden z lepszych D na rynku. Polecam
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika, niskie spalanie, elastyczność.
Wady: Brak
  • Silnik: 126 km
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 147
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
11.06.2022 Toyota Avensis
(9.0)
Opinia: Niestety, odradzam ten silnik wszystkim, którzy myślą i pamiętają o trwałości Toyoty. Przy 230 tys padła uszczelka pod głowicą - żeby ją wymienić trzeba wyciągać silnik z auta ... i dobrego, ogarniętego mechanika. Po 270 tys olej zaczął cieknąc chyba z każdego możliwego miejsca... Do
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: - kultura pracy - niskie spalanie - jakość wykończenia wnętrza - po prawie 300tys plastiki , tapicerka i kierownica wyglądają na "lekko zużyte"
Wady: - uszczelka pod głowicą, której wymiana generuje duże koszty
  • Silnik: 2.0 D4D 126KM
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 290000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Odradzam
06.06.2022 Avensis T27 2.0 126KM
(9.0)
Opinia: Turbo jeszcze fabryczne, dwumasa nie zmieniana
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Trwałość
Wady: DPF
  • Silnik: 126KM
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 426000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
24.11.2021 Corolla E 15
(9.3)
Opinia: Użytkuję ten silnik w Toyocie Corolli z 2008 r. Samochód mam od nowości przejechane 140 tys i zero awarii. Świetny w trasie, super elastyna. Spalanie miasto 7, trasa około 5 litrów.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Elastyka, cichy, małe spalanie, bezawaryjny.
Wady: Dosyć długi serwis ASO
  • Silnik: 126 km
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 140
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
01.01.2021 avensis
(10.0)
Opinia: Auto mam od nowosci,jak na razie 4ry razy w servisie wymiana oleju i filtrow.Teraz wymieniam sam bo gwarancja byla na 5 lat
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Duzy bagaznik i schowki.Na autostradzie nie czuc predkosci na 6tym biegu.Bledy na komputerze kasowalem odlaczeniem akumulatora na pare minut.Mialem wczesniej niemieckie wynalazki i z tym byl problem
Wady: Na ten moment zaden.
  • Silnik: 2,0 d4d
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 88000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam