Toyota

Silnik Toyota 2.0 D-4D 143KM 2WW

48461
Silnik Toyota 2.0 D-4D 143KM 2WW

Silniki Toyota D-4D / D-CAT są stosowane w samochodach marki

  • Toyota

Silnik Toyota 2.0 D-4D 16V 2WW o mocy 143KM miała zastosowanie w modelach Toyota Avensis T27 oraz RAV4 IV. Jest to konstrukcja koncernu BMW którą znajdziemy również pod maską BMW 1, 3, 5, X1 i X3. Jednostka nowoczesna, w której zastosowano szereg nowatorskich rozwiązań. Cel był jasny, lepsze osiągi wyższa kultura pracy a przede wszystkim obniżenie kosztów eksploatacji. Charakterystyczną cechą tej odmiany jest umiejscowienie rozrządu po stronie skrzyni biegów (w poprzedniku rozrząd montowano od przodu pojazdu). W tej odmianie silnika 143KM występuje układ wtryskowy z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi o ciśnieniu 1600 bar.



Niewątpliwie jest to atut dla tej odmiany ponieważ w razie awarii można je łatwo zregenerować. Ponadto zmodyfikowano turbosprężarkę VGT o zmiennej geometrii łopatek, która od tej pory była sterowana elektronicznie. Opisując turbosprężarkę należy zwrócić uwagę na jej stosunkowo niską trwałość oraz wysokie koszty obsługi w razie ewentualnej naprawy. Egzemplarze z przebiegiem 160-180 tys. kilometrów mogą przysporzyć sporo problemów. Jedna z najbardziej rozpoznawalnych usterek które nie są obce tej jednostce, jest rozciągający się łańcuch odpowiedzialne za to są wadliwe napinacze oraz ślizgi. Zdarzają się egzemplarze gdzie łańcuchy się zrywają co prowadzi do uszkodzenia silnika. Ewentualne naprawa  pociąga za sobą wysokie koszty. Kolejną poważną usterką są kolektory dolotowe w których pękają klapy wirowe i wpadają do cylindrów czego skutkiem jest uszkodzenie jednostki zdarza się to przeważnie przy przebiegu po wyżej 120tys .



Z drugiej jednak strony wiele silników ma już za sobą bardzo duże przebiegi, co właśnie prowadzi do powyższych awarii oraz jak również osprzęt który nie należy do zbyt trwałych  koła dwumasowego około 150tys  ,turbosprężarki VGT około 200tys. Reasumując 2 litrowa jednostka wysokoprężna z koncernu BMW charakteryzuje się dobrą dynamiką, niskim poziomem spalania oraz niezłą kulturą pracy zwłaszcza w nowszych modelach, lecz wiele egzemplarzy miewa drogie usterki. Dlatego przed  zakupem warto sprawdzić stan auta, silnika oraz jego osprzęt bo w przeciwnym razie możemy narazić się na wysokie koszty ewentualnych napraw.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

  • awarie łańcucha rozrządu
  • awarie kolektora dolotowego-Klapy wirowe
  • awarie koła dwumasowego
  • awarie turbosprężarki VGT

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: 2WW
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.2 L, typ oleju: 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (7.4)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 9.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

20%
19%
17%
16%
13%
14%
Suma głosów: 69

Opinie użytkowników

18.04.2023 Avensis T27 kombi 2.0 D
(9.7)
Opinia: Auto przy sporym przebiegu bez żadnych problemów do tej pory (silnik, skrzynia, turbina itp.). Występują typowe mankamenty - wibracje/dźwięk drążka zmiany biegów na luzie, trzeszczenie uszczelek (mała sztywność kabiny?) oraz gorszej jakości plastiki niż w wersji t25 z 2007. Skóry foteli i kierownicy jak nowe. Karoseria
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: wygodny i dość obszerny, ponadczasowa linia
  • Silnik: 143 km
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 210000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
08.12.2022 avensis t27 2015 rok
(9.3)
Opinia: Generalnie auto na trasy , tu spalanie przy prędkości do 130 km/h 5,5 litra , jak ktoś chce się bawić w eco to 4,8 L też da sięc do 110 km/h, przebieg 280 000 tyś , z czego 90 % trasa, akcja serwisowa
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamiczny , bardzo mało pali , jak na razie przy dużym przebiegu , wszystko działa
Wady: Jak każdy nowoczesny silnik bierze olej trzeba kontrolować , zależnie od stylu jazdy od 0,3 l na 1000 do 0,5 przy szybkiej jeździe na autostradzie np; 150 -160 km/h
  • Silnik: 143
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 282000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
12.12.2020 Avensis Kombi 2018
(3.3)
Opinia: Silnik spisuje się bardzo dobrze. W porównaniu do używanego poprzednio przeze mnie 2.0D-4D 126 KM (też w Avensis Kombi, 2014) większa dynamika i cichsza praca. Mała wada, dotyczy chyba skrzyni biegów, to pojawiające się na luzie nieco irytujące drgania (rezonans) dźwigni biegów.
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dobrze przyspiesza, praca cicha i równomierna.
  • Silnik: 2.0 D-4D o mocy 143KM
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 41 000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam