Toyota

Silnik Toyota 2.2 D-CAT 177KM 2AD-FHV

75682
Silnik Toyota 2.2 D-CAT 177KM 2AD-FHV

Silniki Toyota D-4D / D-CAT są stosowane w samochodach marki

  • Toyota

Silnik Toyota 2.2 D-CAT o mocy 177KM Toyota wprowadziła na rynek w 2005 roku a w 2008 wersje  seryjnie wyposażoną w DPF. Mocny wysokoprężny silnik z japońskiego koncernu wyposażony w technologię D-CAT (Diesel Clean Advanced Technology) – jest to zaawansowana technologia oczyszczania spalin. W jednostce zastosowano najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne. Przede wszystkim blok silnika wykonano z aluminium aby uzyskać niższą wagę co miało się przełożyć na lepsze osiągi oraz niższe spalanie. Jednostka wyposażona w nowoczesny układ wtryskowy realizowany za pomocą systemu wtryskiwaczami pizoelektrycznymi Denso o ciśnieniu wtrysku aż 1800 bar !!!



Ich zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Niestety są drogie i praktycznie nienaprawialne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym. Na pewno atutem tej jednostki jest mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu. Na duży plus trzeba zaliczyć bezproblemowy filtr cząstek stałych DPF.Użytkownicy nie będą mieli kompletnie żadnych problemów z jego zapychaniem lub awarią. Filtr jest całkowicie bezobsługowy, zastosowano tu piąty wtrysk tgz dotrysk. Filtr czyści się samoistnie w momencie jak dochodzi do jego zapchania mechanizm dozuję dawkę paliwa do jego wypalania.



Nie musimy jechać autem  na wysokich obrotach po autostradzie aby go wypalić, może to się odbywać na na postoju, w korku lub jeździe miejskiej. Te rozwiązania dają komfort użytkownikowi i nie stwarzają dodatkowych kosztów obsługi. Nie wątpliwie atutem jednostki jest kultura pracy przyśpieszenie, doskonała akustyka to charakterystyczne dla japońskiego producenta. Uwaga na auta z dużym przebiegiem !!! zdarzają się usterki uszczelki pod głowica dotyczy to aut o sporym  przebiegiem i bardzo mocnej eksploatacji. Często zdarza się to w przypadku bardzo dynamicznej jazdy do czego zachęca pojemność oraz moc silnika 2.2 D-4D.



Kolejnym minusem jest dość spore spalanie zwłaszcza w mieście często przekracza 10L.Po za tym jednostka oferuje świetne osiągi,bardzo dobre przyspieszenie ,elastyczność oraz wysoka kulturę pracy. Ze względu na wysoki koszt ewentualnych napraw trzeba pamiętać o odpowiedniej eksploatacji a jeżeli jesteś zainteresowany zakupem to koniecznie sprawdzić stan oraz przebieg auta .





System D-CAT(Diesel Clean Advanced Technology)
To technologia która ma za zadanie uzyskanie jak najlepszych wyników w obniżeniu emisji spalin Co2. Z badań wynika że jednostki wyposażone w ten system emitują o 50% mniej tlenku Azotu oraz 80% mniej cząstek stałych !!!
System D-CAT jest wyposażony w 4-drożny katalizator DPNR (Diesel Particulates and NoX Reduction) zastosowano dodatkowo 5-ty wtryskiwacz który podaje paliwo do filtra cząstek stałych w celu wypalenia zebranej sadzy. Co ważne cały mechanizm jest całkowicie bezobsługowy, nie potrzeba dodatkowych płynów jak to mam miejsce w innych systemach. Jednak trzeba pamiętać że auta z filtrami cząstek stałych powinny pokonywać dłuższe trasy w celu poprawienia pracy całej jednostki.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • świetne przyspieszenie
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobre osiągi
  • łańcuch rozrządu

Wady

  • bardzo drogi serwis
  • drogie części zamienne
  • problemy z EGR
  • uszczelka pod głowicą
  • spore spalanie w mieście

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: 2AD-FHV
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Denso-drogie w naprawie
  • Ilość oleju silnikowego: 5.9 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 30.000 lub 1 rok

Wadliwe modele
awarie uszczelki pod głowicą !!!
sporu pobór oleju -silniki z oznaczeniem 2AD ponad 0.5 l na 1000km !!!
Dotyczy to jednostek 2.2 D-4D 150KM , 2.2 D-4D D-CAT 177KM
Auta z tymi wadami fabrycznymi były zakwalifikowane do wymiany silnika na nowy warunek jest taki auto nie może mieć więcej niż 7 lat oraz przebieg nie większy niż 180 tys

Avensis 2AD ( 2005 – 2009)
RAV4  2AD ( 2005 – 2008)
Auris  2AD (2006  2009)
Verso  2AD ( 2005- 2008)
W większości powodem tej sytuacji jest nadmierna i bardzo mocna eksploatacja która powoduje podnoszenie się głowicy a co za tym idzie uszkodzenie uszczelki.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 10) (8.6)
Trwałość 8.7/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 7 3

Najbardziej awaryjna część

19%
38%
26%
6%
4%
7%
Suma głosów: 124

Opinie użytkowników

05.05.2024 T27 Prestige
(10.0)
Opinia: zdecydowanie polecam
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: super auto ,
Wady: brak
  • Silnik: 177
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 240000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
15.08.2023 T 25 w 2.2 177 km avensis
(9.3)
Opinia: Użytkuje i poza wtryskami wszystko ok
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Komfortjak za tą cene
Wady: Wtryski
  • Silnik: 2.2 177km
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 280
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
06.10.2022 Avensis t25
(9.0)
Opinia: Moja Avensis mam od 7 lat kupiona jako 7 latek Przejechałem nią 150000 km Z problemów to dpf do czyszczenia jeden raz. I zaczyna ją ruda brać w jednym miejscu słupka. Spalanie około 8 litrów w cyklu mieszanym. Pozatym świetne auto dynamiczne i bezawaryjne. W tej chwili
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamiczny
Wady: Dużo pali ale to 177km więc trzeba je karmić
  • Silnik: 177
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 300000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
13.10.2020 VERSO 2.2 d-cat 177 KM
(0.0)
Opinia: Corolla Verso 2.2 d-cat 177 KM - silnik co tu pisac - wszystko fajnie do momentu gdy padnie uszczelka pod głowica - niestety nawet po wymianie dlugo nie najedziesz silnik praktycznie mozna uznać ze przechodzi w stan agonii. Niby sie nie grzeje, niby wszystko Ok
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
Zalety: Elastyczność, osiągi
Wady: Trwałość, spalanie, koszty utrzymania
  • Silnik:
Odradzam
26.06.2020 Toyota AURIS 2007r
(10.0)
Opinia: Jeżdżę AURIS-em 2007r z silnikiem 2.2 D-CAT 177. Kupiłem do jako 3-latka z przebiegiem 44tys. od właściciela salonu w Niemczech. Wersja z pakietem TOYOTA MOTORSPORT, obniżona na zawieszeniu 2,5cm. ale wracając do silnika. Przez ponad 10 lat wymieniałem tylko pasek osprzętu olej w skrzyni
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: dynamiczny, dość pakowny, bezawaryjny jeśli dbasz, spalanie w normie - moc musi się najeść, na razie nie rdzewieje
Wady: turbodziura, zapychający się EGR - moim zdaniem wada konstrukcyjna
  • Silnik: 177 KM 2AD-FHV
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 198000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam