Toyota

Silnik Toyota 2.0 D-4D 90KM 1CD-FTV

36924
Silnik Toyota 2.0 D-4D 90KM 1CD-FTV

Silniki Toyota D-4D / D-CAT są stosowane w samochodach marki

  • Toyota

Silnik Toyota 2.0 D-4D o mocy 90KM zadebiutował w 2000 roku w Toyocie Corolla E11 i był stosowany do 2004 roku. Jednostka 4-cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy użyciu systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi firmy Denso. Ich wadą jest kosztowna naprawa a zakup nowych sięga kwoty 10.000 zł za komplet. Obecnie na rynku są  firmy, które zajmują się ich regeneracją. Konstrukcja silnika oraz podzespołów jest trwała i nie przysparza większych problemów pod warunkiem odpowiedniego serwisowania i wymiany na czas oleju, filtrów a zwłaszcza rozrządu.



Rozrząd w tej odmianie jest oparty na pasku a jego interwał przypada na przebieg 105.000km lub okres 7-lat koszty wymiany nie są niskie, średnio wynoszą około 1500zł. Na plus trzeba zaliczyć trwałe wtryskiwacze oraz turbosprężarkę, dużym plusem jest brak koła dwumasowego. Reasumując silnik 2.0 D-4D 90KM jest dobrą i trwałą konstrukcją a przy odpowiedniej eksploatacji użytkownicy bezproblemowo pokonają duże przebiegi bez kosztownych napraw. Trzeba jednak pamiętać o regularnym serwisie a zwłaszcza o wymianach oleju maksymalnie co 15 tys km.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • brak koła dwumasowego
  • niski poziom spalania

Wady

  • słaba dynamika
  • drogi układ wtryskowy -Denso

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: 1CD-FTV
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 105.000 km lub 7 lat
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Silnik spełnia normę spalin EURO3
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Denso-drogie w naprawie
  • Ilość oleju silnikowego: 5.9 L, typ oleju: Castrol 5W40, wymiana po 15.000 lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 9) (8.9)
Trwałość 8.7/10
Utrzymanie 9.4/10
Dynamika 8.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 9 0

Najbardziej awaryjna część

22%
33%
7%
19%
15%
4%
Suma głosów: 27

Opinie użytkowników

07.02.2020 Corolla e12
(9.3)
Opinia: Nic tylko klocki zmieniac, zarowki i jeździć jezdzic jeździć
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Niskie spalanie Bezawaryjność
Wady: Brak
  • Silnik: 2.0 d4d 90KM
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 308000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
25.07.2019 corolla e12
(9.3)
Opinia: Auto niezniszczalne. Przebieg prawdziwy to około 500tys. turbina zaczyna umierac reszta ok. Żadnych awari.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 90km/d4d
  • Rocznik / Przebieg: 2003/325000-500000
  • Spalanie: 5.1 l/100km
Polecam
08.10.2018 Karol
(8.7)
Opinia: Przy około 270 tyś wymieniłem zaworki w pompie i to wszystko. Lać czystą ropę. Wymieniać filtr paliwa i jeździć w nieskończoność.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: Verso/90KM
  • Rocznik / Przebieg: 2002/282000
  • Spalanie: 6.1 l/100km
Polecam
16.07.2018 Michał
(9.3)
Opinia: Auto w moich rękach od 9 lat. Jedyna awaria to nieszczęsne zaworki SCV przy przebiegu około 200 tyś. Aktualny przebieg prawie 300 tys. i cały czas oryginalne wtryski i turbina. Innymi słowy - lać paliwo - czasem uszlachetnione olejem 2T ;) i jeździć bo żal
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Corolla E11
  • Rocznik / Przebieg: 2000/291000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
23.04.2018 Kuba
(10.0)
Opinia: Fenomenalny. Dynamiczny, elastyczny i pije tyle co komar.Wiem, że jak wsiądę do dojadę gdzie chcę.Auto bez marudzenia rozpędza się do tego co obiecuje fabryka pomimo objechania Ziemi kilka razy.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Corolla E11
  • Rocznik / Przebieg: 2001/270
Polecam