Popularne na rynku

Silnik Toyota 2.2 D-4D 2AD-FTV / 2AD-FHV

133938
Silnik Toyota 2.2 D-4D 2AD-FTV / 2AD-FHV

Silniki Toyota D-4D / D-CAT są stosowane w samochodach marki

  • Toyota

Silnik Toyota 2.2 D-4D z rodziny AD Toyota wprowadziła na rynek w 2004 roku. Silnik miał szerokie zastosowanie w modelach Auris , Avensis, RAV4 oraz w Lexusie IS II. Od 2008 roku wprowadzono wersje D-CAT (Diesel Clean Advanced Technology) – jest to zaawansowana technologia oczyszczania spalin, jednostka seryjnie wyposażona w DPF. Mocny wysokoprężny silnik z japońskiego koncernu w zależności od modelu posiada moc 136KM, 150KM lub 177KM. Jednostka 4-cylindrowa posiadająca bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi Denso.



Ich zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Niestety są drogie i praktycznie nienaprawialne Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym. Na pewno atutem tej jednostki jest mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu. Bardzo dobre przyspieszenie, doskonała akustyka to cechy charakterystyczne dla japońskiego producenta. Uwaga na auta z dużym przebiegiem !!! zdarzają się usterki uszczelki pod głowica dotyczy to aut o sporym  przebiegiem i bardzo mocnej eksploatacji.



Często zdarza się to w przypadku bardzo dynamicznej jazdy do czego zachęca pojemność oraz moc silnika 2.2 D-4D. Kolejnym minusem jest dość spore spalanie zwłaszcza w mieście często przekracza 10l/100km. Poza tym jednostka oferuje świetne osiągi, elastyczność oraz wysoka kulturę pracy. Ze względu na wysoki koszt ewentualnych napraw trzeba pamiętać o odpowiedniej eksploatacji a jeżeli jesteś zainteresowany zakupem to koniecznie sprawdzić stan oraz przebieg auta.

System D-CAT(Diesel Clean Advanced Technology)
To technologia która ma za zadanie uzyskanie jak najlepszych wyników w obniżeniu emisji spalin Co2. Z badań wynika że jednostki wyposażone w ten system emitują o 50% mniej tlenku Azotu oraz 80% mniej cząstek stałych !!!




System D-CAT jest wyposażony w 4-drożny katalizator DPNR (Diesel Particulates and NoX Reduction) zastosowano dodatkowo 5-ty wtryskiwacz który podaje paliwo do filtra cząstek stałych w celu wypalenia zebranej sadzy. Co ważne cały mechanizm jest całkowicie bezobsługowy, nie potrzeba dodatkowych płynów jak to mam miejsce w innych systemach. Jednak trzeba pamiętać że auta z filtrami cząstek stałych powinny pokonywać dłuższe trasy w celu poprawienia pracy całej jednostki.
.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • świetne przyspieszenie
  • łańcuch rozrządu

Wady

  • bardzo drogi serwis
  • drogie części zamienne
  • uszczelka pod głowicą
  • spore spalanie w mieście

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: 2AD-FTV / 2AD-FHV
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Denso
  • Ilość oleju silnikowego: 5.9 L, typ oleju: 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok

Wadliwe modele
awarie uszczelki pod głowicą !!!
sporu pobór oleju -silniki z oznaczeniem 2AD ponad 0.5 l na 1000km !!!
Dotyczy to jednostek 2.2 D-4D 150KM , 2.2 D-4D D-CAT 177KM
Auta z tymi wadami fabrycznymi były zakwalifikowane do wymiany silnika na nowy warunek jest taki auto nie może mieć więcej niż 7 lat oraz przebieg nie większy niż 180 tys

Avensis 2AD ( 2005 – 2009)
RAV4  2AD ( 2005 – 2008)
Auris  2AD (2006  2009)
Verso  2AD ( 2005- 2008)
W większości powodem tej sytuacji jest nadmierna i bardzo mocna eksploatacja która powoduje podnoszenie się głowicy a co za tym idzie uszkodzenie uszczelki.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 21) (7.8)
Trwałość 8.5/10
Utrzymanie 7.2/10
Dynamika 7.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 16 5

Najbardziej awaryjna część

14%
43%
20%
12%
4%
7%
Suma głosów: 233

Opinie użytkowników

09.03.2024 Avensis Prestige
(9.7)
Opinia: Ok
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Ok
Wady: Brak
  • Silnik: 177
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 240000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
20.12.2021 Avensis 2007
(8.3)
Opinia: Mam Avensisa 2.2 d4d 2007 r. I jestem bardzo zadowolony... kupiłem jak miał 4 lata z przebiegiem 140 tys. Dzisiaj ma 340 tys. Regenerowałem wtryski przy 320 tys. Sprzęgło z dwumasą przy 340 tys od nowości!!! Alternator przy 310 tys przy spokojnej jeździe po
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Przy delikatnej jeździe potrafi spalić bez problemu poniżej 5l/100 obroty 1800-2000
  • Silnik: 150
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 345000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
07.04.2021 RAV4 z 2015 r. (ostatni model z D-CAT)
(9.3)
Opinia: Akurat jeżdżę RAV4 z 2015 r z dieslem 2,2 D-CAT o mocy 150 KM, z automatyczną skrzynią biegów, mam też zamontowany zalecany przez Toyotę tzw. booster niemieckiej firmy J-Sport (oficjalny tuner Toyoty) który w razie potrzeby podnosi moc silnika do 190 KM i jednocześnie dołącza
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 2,2 D-CAT
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 80 000 km
Polecam
19.09.2020 Anonim
(5.3)
Opinia: Kupiłem Avensis na czas odbioru zamówionego BMW 530D stara przejechałem 480tys i sprzedałem na zakład aby było oszczędnie i trwałe.Załamany jestem 33D motor Bmw to o 100lat przed Toyota spalanie max 8 przyspieszenie razy2 po prostu jak ktos sie przesiadł z seicento na Toyote
  • 6.0/10
  • 8.0/10
  • 2.0/10
Zalety: Kolor?
Wady: Silnik epoka kamienia
  • Silnik: 2,2 Cat 150
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 130
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Odradzam
04.08.2018 Maciej
(8.3)
Opinia: Kupiłem avensis od firmy z przebiegiem 213 tys, turbina padła przy 295 tys.(regeneracja 900zł), wymieniłem też przy tym przebiegu dwu mas bo klekotał choć podobno mogłem jeszcze zrobić na nim 30 tys. (podejrzewam mechanika za śmierć turbiny bo mu padła jak podstawiał mi auto do
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: avensis kombi d4d 2.2 150 km
  • Rocznik / Przebieg: 2006/327tys
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam