Popularne na rynku

Silnik Toyota 2.0 D-4D 1CD-FTV

204908
Silnik Toyota 2.0 D-4D 1CD-FTV

Silniki Toyota D-4D / D-CAT są stosowane w samochodach marki

  • Toyota

Silnik Toyota 2.0 D-4D występuje w samochodach Toyota i w zależności od modelu posiada moc 90KM, 110KM lub 116KM. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy użyciu systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi firmy Denso. Ich wadą jest kosztowna naprawa, obecnie są jednak firmy zajmują się ich regeneracją. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym (wyjątkiem są wersje 90-konne)



Tak jak w przypadku innych Diesli z koncernu Toyota tak i 2 litrowe charakteryzują się niskim spalaniem i dobrą dynamiką. Niestety do standardowych problemów zaliczyć można awarie układu wtryskiwaczy, zwłaszcza w silniku 116 konnym,  w latach 2003-2004 który technologicznie nie były do końca dopracowane. Późniejsze jednostki o mocach 126KM oraz 136KM są znacznie trwalsze i w większym stopniu zasługują na uwagę. Problemów dostarcza również koło dwumasowe zwłaszcza w modelach wyższej klasy takich jak Avensis oraz RAV 4 z dużym przebiegiem. To kolejny element, który w przypadku awarii dotkliwie obciąży nasz budżet.



Nowsze jednostki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Element awaryjny zwłaszcza jeśli poruszamy się głownie w cyklu miejskim. Toyota zastosowała system D-CAT -system z dodatkowym wtryskiwaczem  wspomagającym wypalanie filtra cząstek stałych . Reasumując 2 litrowy silnik 2.0 D4D jest jednostką o bardzo dobrych parametrach, stosunkowo trwałą zwłaszcza po modyfikacji od 2006r jednakże jeśli dojdzie do usterki, obsługa może pociągnąć wysokie koszty.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • dobra dynamika
  • rozrząd oparty na łańcuchu
  • zadowalające poziomy spalania
  • niska awaryjność zwłaszcza po 2006r

Wady

  • wysokie koszta obsługi
  • awarie koła dwumasowego
  • awarie uszczelki pod głowicą
  • filtr cząstek stałych-awarie 150-200tyś !!!

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: 1CD-FTV
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak w nowszych modelach,zwłaszcza z zagranicy po 2007r
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Denso
  • Ilość oleju silnikowego: 6.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 lub 1 rok

Wadliwe modele
awarie uszczelki pod głowicą !!!
sporu pobór oleju -silniki z oznaczeniem 1AD ponad 0.5 l na 1000km !!!
Dotyczy to jednostek 2.0 D-4D 126KM

Auta z tymi wadami fabrycznymi były zakwalifikowane do wymiany silnika na nowy warunek jest taki auto nie może mieć więcej niż 7 lat oraz przebieg nie większy niż 180 tys

Avensis 2AD ( 2005 – 2009)
Auris  2AD (2006  2009)
W większości powodem tej sytuacji jest nadmierna i bardzo mocna eksploatacja która powoduje podnoszenie się głowicy a co za tym idzie uszkodzenie uszczelki.
Koszt naprawy takiej usterki to około 5000zł /cena wymiana silnika około 20000zł

Wtryskiwacze

Cena kompletu wtryskiwaczy może dochodzić do kwoty 10.000tys zł !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 29) (7.4)
Trwałość 8.0/10
Utrzymanie 7.7/10
Dynamika 7.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 23 6

Najbardziej awaryjna część

11%
32%
14%
9%
17%
17%
Suma głosów: 133

Opinie użytkowników

21.07.2022 Avensis t27
(8.7)
Opinia: Kupiłem 3 lata temu z przebiegiem 225k mil, wymieniony jeden wtrysk i rozrusznik jak na razie.obecnie ponad 250tys czyli 410k km Oleju nie bierze,
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Wsiadam I jade
Wady: Trochę za dużo pali ale może z racji przebiegu. Z kampingiem trochę się grzał pod górę tjak chciałem lecieć 120km/h trzeb a było uważać
  • Silnik: 126
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 407
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
27.01.2019 rav IV
(6.7)
Opinia: Zatarł się. Bez konkretnego powodu. nie brał oleju.
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • 4.0/10
  • Silnik: 2.0 D4D 1CD
  • Rocznik / Przebieg: 2003
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Odradzam
24.07.2017 Tomasz
(8.3)
Opinia: Przebieg 176 000 km, z 2010 roku Avensis, 126KM, narazie dzięki Bogu idealnie, spalanie 5.5-6.5l, zero problemów. Jedynie nieco słaby jak na takie duże auto.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: Avensis/126KM
  • Rocznik / Przebieg: 2010/176000
  • Spalanie: 5.8 l/100km
Polecam
26.05.2017 Rafał
(3.0)
Opinia: Od 2 lat bujam się z usterką tego silnika do 2 tys nic zero przyspieszenia nawet na pierwszym biegu powyżej reaguje z opużnieniem i jak odpuszczasz gaz tez przyspiesza jeszcze sek. Auto było u 5 polecanych mechaników i w auroryzowanym serwisie wygenerował 5 tys kosztów i
  • 6.0/10
  • 1.0/10
  • 2.0/10
  • Silnik: Toyota Auris 2.0 D4D / 126KM
  • Rocznik / Przebieg: 150000
  • Spalanie: 6.7 l/100km
Polecam
12.02.2017 Jarek
(9.3)
Opinia: Auto od 2 lat, przejechane 40 tys. km, na razie spokojnie. Silnik dynamiczny, ekonomiczny. maksymalne spalanie 7.5 l ( autostrada 160 km/g klimatyzacja ), średni 6 l. To mój 2 drugi d4d Toyoty . Podstawa to paliwo premium i regularna wymiana filtra paliwa.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Avensis/116 km
  • Rocznik / Przebieg: 2006/240000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam