Toyota

Silnik Toyota 2.0 D-CAT 116KM 1CD-FTV

13518
Silnik Toyota 2.0 D-CAT 116KM 1CD-FTV

Silniki Toyota D-4D / D-CAT są stosowane w samochodach marki

  • Toyota

Silnik Toyota 2.0 D-CAT o mocy 116KM zadebiutował w 2003 roku w Toyocie Avensis T25. Jednostka 4-cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy użyciu systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi firmy Denso. Ich wadą jest kosztowna naprawa, obecnie są jednak firmy, które zajmują się ich regeneracją. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym.. Rozrząd w tej odmianie jest oparty na pasku a jego interwał przypada na przebieg 105.000km lub okres 7-lat – koszty wymiany nie są niskie. Tak jak w przypadku innych diesli z koncernu Toyota tak i 2 litrowe charakteryzują się niskim spalaniem i dobrą dynamiką.



Niestety do standardowych problemów zaliczyć należy awarie układu wtryskiwaczy w latach 2003-2004. Również koło dwumasowe nie jest trwałe i jego awarie przypadają na przebiegi około 200 tys/km, nie jest to regułą wszystko jest uzależnione od eksploatacji oraz serwisu. Nowsze jednostki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Element awaryjny zwłaszcza jeśli poruszamy się głownie w cyklu miejskim. Toyota zastosowała w tym silniku D-CAT – system z dodatkowym wtryskiwaczem  wspomagającym wypalanie filtra cząstek stałych. Reasumując 2 litrowy silnik 2.0 D4D jest jednostką o bardzo dobrych parametrach i stosunkowo trwałą.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • zadowalająca dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

  • awarie koła dwumasowego
  • awarie uszczelki pod głowicą
  • awarie wtrysków wersja 116KM
  • awarie zaworu SCV w pompie wtryskowej(stary typ)

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: 1CD-FTV
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 105.000 km lub 7 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Denso-drogie w naprawie
  • Ilość oleju silnikowego: 5.9 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (9.3)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 9.5/10
Dynamika 9.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

7%
36%
29%
7%
14%
7%
Suma głosów: 14

Opinie użytkowników

12.02.2017 Avensis
(9.3)
Opinia: Auto od 2 lat, przejechane 40 tys. km, na razie spokojnie. Silnik dynamiczny, ekonomiczny. maksymalne spalanie 7.5 l ( autostrada 160 km/g klimatyzacja ), średni 6 l. To mój 2 drugi d4d Toyoty . Podstawa to paliwo premium i regularna wymiana filtra paliwa.
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 116km
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 240000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
15.02.2014 Toyota Avensis
(9.3)
Opinia: Mam Avensis z silnikiem 2.0 116 koni, auto ma przejechane 200 tys i nie było z nim żadnych problemów! Polecam!
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: 116km
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 200000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam