Toyota

Silnik 3.0 D-4D 171/173KM (1KD-FTV)

5835
Kategoria: Silniki Toyota
Silnik 3.0 D-4D 171/173KM (1KD-FTV)

Silniki Toyota są stosowane w samochodach marki

  • Toyota

Silnik 3.0 D-4D z oznaczeniem 1KD-FTV o mocy 171/173KM występuje w samochodach marki Toyota typu SUV Land Cruiser oraz Hiluxod 2010. r.Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy użyciu systemu Common Rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi firmy Denso. Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym i został wyposażony w filtr cząstek stałych DPF . Silnik charakteryzuje  się dobra dynamiką zwłaszcza w mocniejszych wersjach  oraz dobrą kultura pracy. Dużym plusem silnika jest bardzo dobra dostępność części w przyzwoitych pieniądzach na poziomie aut z niższych klas. Przykładem może  być cena rozrządu w raz z wymianą nie przekroczy kwoty 1000zł a wymiana okazuje się bardzo prosta, przy dobrym zakładzie mechanicznym może zając niespełna 1godziną.Również spalanie nie należy do specjalnie wysokich biorąc pod uwagę ze mamy doczynienia z samochodem klasy SUV średnio 10L. W starszych jednostkach z większymi  przebiegami zdarzają się usterki układu wtryskowego  firmy Dneso trzeba pamiętać ze wtryski są  dość drogie i nienaprawialne a koszt wymiany na nowe to 1900zł szt!!! Reasumując 3 litrowy silnik 3.0 D4D jest jednostką o bardzo dobrych parametrach, stosunkowo trwałą zwłaszcza przy odpowiednim użytkowaniu bez problemów zrobimy 300.000 km bez jakichkolwiek napraw po za klasycznym serwisem

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • dostępność części

Wady

  • koszty serwisu
  • kosztowne wtryski firmy Denso

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 150.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Denso
  • Ilość oleju silnikowego: 7.4 L, typ oleju: 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (9.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 7.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

11.01.2022 Toyota Hilux
(9.0)
Opinia: Mam Toyotę z polskiego salonu od nowości tj. 10 lat używana zgodnie z przeznaczeniem w terenie dość ciężkim, jak na razie silnik nie ma oznak zużycia po 100 tyś przebiegu głównie w terenie.
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dobra dynamika Silnik trwały Brak poważnych awarii
  • Silnik: 177KM
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 101000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam