Toyota

Silnik Toyota 3.0 D-4D 171KM-173KM 1KD-FTV

7317
Silnik Toyota 3.0 D-4D 171KM-173KM 1KD-FTV

Silniki Toyota D-4D / D-CAT są stosowane w samochodach marki

  • Toyota

Silnik Toyota 3.0 D-4D z oznaczeniem 1KD-FTV o mocy 171 lub 173KM występuje w samochodach Toyota Land Cruiser oraz Hilux. Jednostka 4-cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy użyciu systemu Common Rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi firmy Denso. Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym i został wyposażony w filtr cząstek stałych DPF . Silnik charakteryzuje  się dobra dynamiką zwłaszcza w mocniejszych wersjach  oraz dobrą kultura pracy.



Dużym plusem silnika jest bardzo dobra dostępność części w przyzwoitych pieniądzach na poziomie aut z niższych klas. Również spalanie nie należy do specjalnie wysokich biorąc pod uwagę ze mamy do czynienia z samochodem klasy SUV. W starszych jednostkach z większymi  przebiegami zdarzają się usterki układu wtryskowego  firmy Denso trzeba pamiętać ze wtryski są  dość drogie i nienaprawialne. Reasumując 3-litrowy silnik 3.0 D4D jest jednostką o bardzo dobrych parametrach, stosunkowo trwałą zwłaszcza przy odpowiednim użytkowaniu bez problemów zrobimy 300.000 km bez jakichkolwiek napraw poza klasycznym serwisem.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • dostępność części

Wady

  • koszty serwisu
  • kosztowne wtryski firmy Denso

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: 1KD-FTV
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 150.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Denso
  • Ilość oleju silnikowego: 7.4 L, typ oleju: 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (6.8)
Trwałość 6.5/10
Utrzymanie 5.5/10
Dynamika 8.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 1

Najbardziej awaryjna część

0%
33%
33%
33%
0%
0%
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

31.12.2023 Land Cruiser 120
(4.7)
Opinia: Ten silnik posiada wadę fabryczną skutkującą pęknięciem tłoka. Nie da się przewidzieć kiedy nastąpi awarią i co gorsza nie da się jej zapobiec. Wymiana wtrysków nie ma wpływu na wystąpienie awarii. Do +/- 200tkm jeździ a potem kumulacja wydatków. Nie polecam
  • 3.0/10
  • 4.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Spalanie
Wady: Pękające tłoki
  • Silnik: 173
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 225000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Odradzam
11.01.2022 Toyota Hilux
(9.0)
Opinia: Mam Toyotę z polskiego salonu od nowości tj. 10 lat używana zgodnie z przeznaczeniem w terenie dość ciężkim, jak na razie silnik nie ma oznak zużycia po 100 tyś przebiegu głównie w terenie.
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dobra dynamika Silnik trwały Brak poważnych awarii
  • Silnik: 177KM
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 101000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam