Toyota

Silnik Toyota 3.0 D-4D 190KM 1KD-FTV

5980
Silnik Toyota 3.0 D-4D 190KM 1KD-FTV

Silniki Toyota D-4D / D-CAT są stosowane w samochodach marki

  • Toyota

Silnik Toyota 3.0 D-4D z oznaczeniem 1KD-FTV o mocy 190KM miał zastosowanie w Toyocie Land Cruiser  w latach 2010-2013. Jednostka 4-cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy użyciu systemu Common Rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi firmy Denso. Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym i został wyposażony w filtr cząstek stałych DPF .



Silnik charakteryzuje  się dobra dynamiką zwłaszcza w mocniejszych wersjach  oraz dobrą kultura pracy. Dużym plusem silnika jest bardzo dobra dostępność części w przyzwoitych pieniądzach na poziomie aut z niższych klas. Również spalanie nie należy do specjalnie wysokich biorąc pod uwagę ze mamy do czynienia z samochodem klasy SUV. W starszych jednostkach z większymi  przebiegami zdarzają się usterki układu wtryskowego  firmy Denso trzeba pamiętać ze wtryski są  dość drogie i nienaprawialne. Reasumując 3-litrowy silnik 3.0 D-4D jest jednostką o bardzo dobrych parametrach, stosunkowo trwałą zwłaszcza przy odpowiednim użytkowaniu bez problemów zrobimy 300.000 km bez jakichkolwiek napraw poza klasycznym serwisem

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • Zalety:
  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • dostępność części

Wady

  • koszty serwisu
  • kosztowne wtryski firmy Denso

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: 1KD-FTV
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 150.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 5
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Denso
  • Ilość oleju silnikowego: 7.4 L, typ oleju: 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (7.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 4.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

17%
17%
17%
17%
17%
17%
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

04.07.2024 Toyota Land Cruiser 150
(7.3)
Opinia: zakup 2010 w 2012 przy 160000 awaria wtrysku uszkodzenie tłoka remont generalny na koszt aso przy 360000 powtórka remont na własny koszt +alternator przy 500000 to samo wymiana silnika po regeneracji aktualny przebieg 575000 zawieszenie oryginalne wymieniony jeden wahacz i dwa stabilizatory górne ,wydech oryginał
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 4.0/10
Zalety: spalanie 9-15 l/100km raczej nie zawodny
Wady: mimo tankowania paliwem z górnej półki wtryski padły i chyba to jest najgorsza wtopa toyoty
  • Silnik: 150
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 575000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam