Toyota

Silnik Toyota 4.5 V8 D-4D 272/286KM 1VD-FTV

1395
Opublikowane 31 stycznia 2023 r.
Silnik Toyota 4.5 V8 D-4D 272/286KM 1VD-FTV

Silniki Toyota D-4D / D-CAT są stosowane w samochodach marki

  • Toyota
  • MINI
  • Subaru

Silnik Toyota 4.5 V8 D-4D 272KM-286KM 1VD-FTV był  stosowany w latach 2007-2015 i zasilał modele Toyota Land Cruiser J20.Jest największą konstrukcją koncernu Toyota która występuję z jedną lub dwoma turbosprężarkami.Silnik bardzo trwały wykonany  z żeliwa z głowicą aluminiową oraz rozrządem wykorzystującym łańcuch jak również koła zębate.Właśnie takie rozwiązania przekładają się na długą żywotność oraz pracę w ekstremalnych warunkach.Użytkownicy potwierdzają długie przebiegi sięgające ponad 400 tys/km bez większych problemów.


Jednostka świetnie sprawdza się w każdych warunkach na różnym terenie bez względu na to czy jest użytkowana w górach czy na Saharze. Ogromnym plusem jest bardzo przyzwoity poziom spalania który waha się w granicach 9-12 w zależności o warunków użytkowania.Jak na tak ogromną pojemność oraz moc jednostki i wagi auta w którym pracuje jest to wyśmienity wynik.Odpowiada za to zaawansowana technologia która została zastosowana podczas produkcji jednostki.Trzeba nadmienić że koszty serwisu oraz części nie należą do tanich !Aby uniknąć problemów oraz awarii osprzętu trzeba regularnie dbać o interwały filtrów oleju oraz tankować dobrej jakości paliwa.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 8-cylindrowy

Ilość zaworów: 32

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania
  • trwały układ rozrządu-łańcuch+ koła zębate

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: 1VD-FTV
  • Turbosprężarka: Twin Turbo
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Silnik spełnia normę spalin EURO5
  • Ilość oleju silnikowego: 9.2 L, typ oleju: 0W-30 ACEA C2 , wymiana po 20.000 lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami