Silnik Toyota 4.5 V8 D-4D 272KM-286KM 1VD-FTV był stosowany w latach 2007-2015 i zasilał modele Toyota Land Cruiser J20.Jest największą konstrukcją koncernu Toyota która występuję z jedną lub dwoma turbosprężarkami.Silnik bardzo trwały wykonany z żeliwa z głowicą aluminiową oraz rozrządem wykorzystującym łańcuch jak również koła zębate.Właśnie takie rozwiązania przekładają się na długą żywotność oraz pracę w ekstremalnych warunkach.Użytkownicy potwierdzają długie przebiegi sięgające ponad 400 tys/km bez większych problemów.
Jednostka świetnie sprawdza się w każdych warunkach na różnym terenie bez względu na to czy jest użytkowana w górach czy na Saharze. Ogromnym plusem jest bardzo przyzwoity poziom spalania który waha się w granicach 9-12 w zależności o warunków użytkowania.Jak na tak ogromną pojemność oraz moc jednostki i wagi auta w którym pracuje jest to wyśmienity wynik.Odpowiada za to zaawansowana technologia która została zastosowana podczas produkcji jednostki.Trzeba nadmienić że koszty serwisu oraz części nie należą do tanich !Aby uniknąć problemów oraz awarii osprzętu trzeba regularnie dbać o interwały filtrów oleju oraz tankować dobrej jakości paliwa.
Rodzaj układu: 8-cylindrowy
Ilość zaworów: 32
Typ wtrysku: bezpośredni
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |