Toyota

Silnik Toyota 2.0 D-4D 116KM 1CD-FTV

49200
Silnik Toyota 2.0 D-4D 116KM 1CD-FTV

Silniki Toyota D-4D / D-CAT są stosowane w samochodach marki

  • Toyota

Silnik Toyota 2.0 D-4D o mocy 116KM zadebiutował w 2001 roku w Toyocie RAV4 i był następcą wersji 110KM. Jednostka 4-cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy użyciu systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi firmy Denso. Ich wadą jest kosztowna naprawa, obecnie są firmy, które zajmują się ich regeneracją. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym.. Rozrząd w tej odmianie jest oparty na pasku a jego interwał przypada na przebieg 105.000km lub okres 7-lat – koszty wymiany nie są niskie.



Tak jak w przypadku innych diesli z koncernu Toyota tak i 2 litrowe charakteryzują się niskim spalaniem i dobrą dynamiką. Niestety do standardowych problemów zaliczyć należy awarie układu wtryskiwaczy w latach 2003-2004. Kolejną przypadłością jest awaria zaworu SCV w pompie wtryskowej – tyczy się to wersji starego typu. Również koło dwumasowe nie jest trwałe i jego awarie przypadają na przebiegi około 200 tys/km, nie jest to regułą wszystko jest uzależnione od eksploatacji oraz serwisu. Poza problemami z osprzętem można śmiało powiedzieć że silnik Toyoty jest dobrą jednostką i przy odpowiednim użytkowaniu i serwisowaniu można pokonać duże przebiegi bez większych problemów. Dużym atutem jest dobra dynamika niski poziom spalania oraz przyzwoita kultura pracy.




Opis Ogólny
Silnik 2.0 D4D występuje w modelach Toyota w zależności od modelu posiadają moc 90KM, 110KM, 116KM, 126KM, 136KM. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy użyciu systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi firmy Denso .Ich minusem jest kosztowna naprawa , obecnie firmy zajmują się ich regeneracją  . Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym (wyjątkiem są wersje 90 konne)..



Tak jak w przypadku innych Diesli z koncernu Toyota tak i 2 litrowe charakteryzują się niskim spalaniem i dobrą dynamiką. Niestety do standardowych problemów zaliczyć można awarie układu wtryskiwaczy, zwłaszcza w silniku 116 konnym,  w latach 2003-2004 który technologicznie nie były do końca dopracowane. Późniejsze jednostki o mocach 126KM oraz 136KM są znacznie trwalsze i w większym stopniu zasługują na uwagę. Problemów dostarcza również koło dwumasowe zwłaszcza w modelach wyższej klasy takich jak Avensis oraz RAV 4 z dużym przebiegiem. To kolejny element, który w przypadku awarii dotkliwie obciąży nasz budżet.



Nowsze jednostki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Element awaryjny zwłaszcza jeśli poruszamy się głownie w cyklu miejskim. Toyota zastosowała system D-CAT -system z dodatkowym wtryskiwaczem  wspomagającym wypalanie filtra cząstek stałych . Reasumując 2 litrowy silnik 2.0 D4D jest jednostką o bardzo dobrych parametrach, stosunkowo trwałą zwłaszcza po modyfikacji od 2006r jednakże jeśli dojdzie do usterki, obsługa może pociągnąć wysokie koszta.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • zadowalająca dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

  • awarie koła dwumasowego
  • awarie uszczelki pod głowicą
  • awarie wtrysków wersja 116KM
  • awarie zaworu SCV w pompie wtryskowej(stary typ)

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: 1CD-FTV
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 105.000 km lub 7 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Denso-drogie w naprawie
  • Ilość oleju silnikowego: 5.9 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 13) (7.7)
Trwałość 8.1/10
Utrzymanie 7.5/10
Dynamika 7.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 10 3

Najbardziej awaryjna część

3%
23%
5%
15%
3%
53%
Suma głosów: 40

Opinie użytkowników

31.07.2023 Corolla Verso
(8.7)
Opinia: Auto żwawe jeżdzi tylko po mieście.
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Wygodne, mało pali,
Wady: Koszty utrzymania, ale da się przeżyć.
  • Silnik: 2.0 D-4-D
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 413000
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Polecam
19.09.2022 Corolla E12
(9.0)
Opinia: dynamiczny, wybaczający złe traktowanie silnik, zepsuło się to co wszyscy mówią, że się zepsuje, więc niespodzianek nie ma
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 2.0 d4d
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 356000
  • Spalanie: 4.8 l/100km
Polecam
18.01.2019 RAV 4 II gen.
(9.0)
Opinia: 2,0 D4D 116 KM w RAV4 II gen.- samochód kupiłem przy przebiegu 145 tyś, poprzedni użytkownik borykał się z zawieszaniem łopatek w turbinie (kontrolka silnika + tryb awaryjny). Dwumas wymieniony przy...115 tyś. Użytkował auto tylko w mieście, na krótkich dystansach. U mnie auto zrobiło 135
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: 116 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2005/282 tyś.km
  • Spalanie: 7.6 l/100km
Polecam
17.01.2019 corolla e12
(9.0)
Opinia: posiadam od nowości corollę e12 z 2003 roku z przebiegiem 465 tys km. rozrząd wymieniam co 90 tys km , komplety filtrów z olejem co 10 tys. po 250 tys wymieniłem kompletne sprzęgło z zamiennikiem sztywnego kola zamachowego, które służy do dziś. przy ostatniej wymianie
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 2.0 d4d
  • Rocznik / Przebieg: 2003/460tys
  • Spalanie: 5.6 l/100km
Polecam
26.06.2018 Roman
(9.0)
Opinia: Dwa lata temu przy zakupie myślałem non stop o Hondzie Civic 1.6 benzyna VI generacji , nie mniej jednak wybór padł na Corollę od Pana Policjanta ,który pruł nią jak szalony (Szerokość i stan opon to wskazywał) 2.0 D4D 116 KM przy 240tys km. Po
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 115KM
  • Rocznik / Przebieg: 270tys
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam