Toyota

Silnik Toyota 2.2 D-4D 136KM 2AD-FTV

29390
Silnik Toyota 2.2 D-4D 136KM 2AD-FTV

Silniki Toyota D-4D / D-CAT są stosowane w samochodach marki

  • Toyota

Silnik Toyota 2.2 D-4D o mocy 136KM (2AD-FTV) Toyota wprowadziła na rynek w 2004 roku. Jednostka 4-cylindrowa posiadająca bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi Denso. Ich zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Niestety są drogie i praktycznie nienaprawialne.



Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym. Na pewno atutem tej jednostki jest mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu. Bardzo dobre przyspieszenie, doskonała akustyka to cechy charakterystyczne dla japońskiego producenta. Jednostka oferuje świetne osiągi, bardzo dobre przyspieszenie, elastyczność oraz wysoka kulturę pracy. Ze względu na wysoki koszt ewentualnych napraw trzeba pamiętać o odpowiedniej eksploatacji a jeżeli jesteś zainteresowany zakupem to koniecznie sprawdzić stan oraz przebieg auta

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • przyzwoity poziom spalanie

Wady

  • koszty serwisu
  • słabsza dynamika
  • problemy z DPF-em
  • awarie egr

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: 2AD-FTV
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Denso-drogie w naprawie
  • Ilość oleju silnikowego: 5.9 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (7.7)
Trwałość 8.4/10
Utrzymanie 7.0/10
Dynamika 7.6/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 1

Najbardziej awaryjna część

7%
41%
20%
11%
7%
13%
Suma głosów: 54

Opinie użytkowników

15.12.2017 Krzysztof
(7.7)
Opinia: Jest to mój pierwszy dizel i nie mam jak porównać do innych lecz na pewno kultura pracy tego silnika jest wysoka świadczyć o tym może fakt ,że często znajomi stojąc przy samochodzie przy pracującym silniku pytają czy to dizel czy benzyna Silnik w toyocie
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: RAV-4 / 136 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2007/160 tyś
Polecam
05.04.2017 Radek
(8.7)
Opinia: "świetny i dynamiczny silnik,bardzo dobre osiągi przy tym 6 biegowa skrzynia rewelacja.Jeżdżę tym autem od nowości już 7 lat ,żadnej awarii.Dodam że systematycznie prowadzę przeglądy i wymieniam olej w silniku co 15 tys zgodnie z zaleceniami producenta"
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 136km
  • Rocznik / Przebieg: 150 tys
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
11.12.2016 Kojak
(10.0)
Opinia: "Mój kolega kupił ją z przebiegiem 180000 km i do tej pory nic się nie dzieje. Ale dba o serwis bo serwisuje nie u ,,Heńka za Rogiem,, tylko w ASO , leje super paliwo Shell, serwis silnika wykonuje co 12000, 15000 km lepiej szybciej, dzięki
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Rav4 2.2 D-4D 136
  • Rocznik / Przebieg: 2008 / 230000
Polecam
22.01.2015 Urlih
(9.3)
Opinia: "RAV-4 2.2 D-4D 124KM 2013r 67 tys Dla mnie ideał to moja druga RAV-ka wcześniejsza z silnikiem 2.2 136KM (jak u mojego poprzednika w wypowiedzi) zrobiłem na niej 230tys bez problemu!!! Obecnie auto salonowe i po za tankowaniem tylko frajada z jazdy,silnik cichy,dobrze się zbiera,pali
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: RAV4 2.2 D-4D 124KM
  • Rocznik / Przebieg: 2013r 67tys
Polecam
01.09.2014 Anonim
(2.7)
Opinia: "Witam posiadam Rav4 z 2007r 2.2 136km jak kupilem miała przejechane 100 tys po przejechaniu 10 tyś silnik zacząć głośno pracować I tzw kopcić okazało się że padły wtryskiwacze po kolejnych 6 tyś okazało się że jest problem korbowodem i trzeba wymienić silnik na nowy
  • 6.0/10
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • Silnik: rav4 d4d 136km
  • Rocznik / Przebieg: 2007
Odradzam