alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Toyota RAV4 III FL 2.2 D-CAT 177KM (2AD-FHV)

Toyota RAV4 III FL 2.2 D-CAT 177KM (2AD-FHV)Wyświetleń: 5342

Toyota RAV4 III FL 2.2 D-CAT 177KM (2AD-FHV)

Okres produkcji: 2009-2013

Wersje nadwozia: SUV

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2231
Moc [KM]177
Moment obrotowy [Nm]400
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna200
Przyspieszenie (0-100km/h)9.3
Spalanie - miasto [l/100km]7.9
Spalanie - trasa [l/100km]5.9
Spalanie - średnie [l/100km]6.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuToyota 5W30
LIlość oleju5.9 L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne Denso

Spalanie ON według użytkowników

Brak danych
dodaj swój raport spalania

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.2 D-4D150340106.0

26.06.2020Toyota AURIS 2007rTak

Jeżdżę AURIS-em 2007r z silnikiem 2.2 D-CAT 177. Kupiłem do jako 3-latka z przebiegiem 44tys. od właściciela salonu w Niemczech. Wersja z pakietem TOYOTA MOTORSPORT, obniżona na zawieszeniu 2,5cm. ale wracając do silnika. Przez ponad 10 lat wymieniałem tylko pasek osprzętu olej w skrzyni i materiały eksploatacyjne typu klocki i tarcze, płyny. Teraz ma przebieg ok.198000 km. Taka poważniejsza usterka, to było rozszczelnienie się podstawy turbiny. Musiała dostawać po "garach". Olej wymieniam co 15tys. Jedno co mnie drażni to, że zawór EGR trzeba czyścić max co 30tys.km. Powyżej przebiegu 100tys.. Pierwszy raz zatkał się przy ok 110-120tys. już nie pamiętam. Potem zapchał się na wyjeździe (160tys.km) w Chorwacji i uświadomił mnie tam mechanik, że w tym silniku trzeba czyścić max co 30tys., bo jest , jak to powiedzieć "dziwnie skonstruowany". Teraz czyszczę go sam, bo to nie jest wielka filozofia. Mogę też powiedzieć że silnik nie wybiera oleju. Od wymiany do wymiany (co 15tys.), może zniknie ok. 0,5l, w zależności od stylu jazdy. Przy mojej jeździe spala 7-8 l(miasto). W trasie najmniej spalił 5,9 na oponach szer.225/45/18(prawie eco jazda). Jazda autostradowa powyżej 130km/h spalanie 9L+.W zimę długo rozgrzewa się bo ma nagrzewnicę spalinową potrafi powyżej 12l. Ja mam zamontowane WEBASTO, więc się wspomagam silnik przy rozgrzaniu, a przy okazji odmrożę całe auto. Więc spala średnio w zime 8,5-9l. Do zawieszenia jeszcze nie dotykałem się, przegląd był w grudniu, nawet diagnosta nie miał się do czego przyczepić. Ma niezła dynamikę, tylko turbo dziura jest spora, ale jak już złapie, to ogień. Podobno silniki nie trzymają serii czyli tych 177KM, rozmawiałem z ludźmi od chiptuningu. Wycieków żadnych nie ma, jak na razie śmiga bez problemów i oby tak dalej. Sprzęgło jak na prawie 200tys.km ciagnie niesamowicie, zrywa przyczepność bez problemu, nie ślizga się. Może dlatego że oryginalny przebieg i pewnie wytrzyma jeszcze z 50tys. lub 100tys. Jakbym miał możliwość kupić jeszcze raz takie auto, to bym kupił z tym samym silnikiem (najlepiej nowe) i jeszcze zrobił chipowanie tylko z "głową" . Pewny egzemplarz można kupić w ciemno, gorzej z tymi kręconymi. Uszczelki pod głowicą nie robiłem nic się nie dzieje, wtryski też są ok. Ja mam "hopla" na punkcie sprawności auta, więc mogę powiedzieć, że jest lepszy jak niejeden młodszy samochód. Dbasz, to masz. Jak to mówią. Auto się odwdzięcza. Pozdrawiam, Robert


13.10.2020VERSO 2.2 d-cat 177 KMNie

Corolla Verso 2.2 d-cat 177 KM - silnik co tu pisac - wszystko fajnie do momentu gdy padnie uszczelka pod głowica - niestety nawet po wymianie dlugo nie najedziesz silnik praktycznie mozna uznać ze przechodzi w stan agonii. Niby sie nie grzeje, niby wszystko Ok - ale płyn wyrzuca jak z wulkanu wentylatory chodza jak ogłupiałe co ratuje sytuacje, ze sie nie przegrzewa, ale wszystko do czasu...parametry i osiągi na plus - niestety jak na Diesel i Toyota trwałość na duzy minus. Dodam ze auto ma 250000 i serwis tylko w ASO Toyota...


17.05.2019Avensis 2.2 d-cat Tak

Szczerze moge polecic. Mam to auto prawie cztery lata i jak narazie wymienilem tylko hamulce komplet przod i tyl + oczewiscie oleje i filtry na biezaco. Czytalem troche negatywnych opini o spalaniu ze po 10L pali. Troszke sie zdziwilem bo jezdze dynamicznie i nigdy po za zima nie przekroczylem 8L/100 km Na autostradzie jak jade do PL przy 180km/h wychodzi okolo 8L. Tak ze nie wiem skad takie opinie o spalaniu. Kupilem to auto z mysla o rodzinie bo jest w miare duze, pakowne i wygodne. Przed kupnem mialem mieszane uczucia bo to moj pierwszy japonczyk. Poprzednie auta to glownie koncern vw-audi. Lecz teraz moge z czystym sumieniem powiedziec ze to byl dobry wybor. Auto kupilem w salonie uzywane z przebiegiem 86000 i jak dotad spisuje sie ok. Pod koniec roku planuje zmiane auta i tez na Toyote tylko jeszcze nie wiem czy Rav4 czy znowu Avensis. Pozdrawiam


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Głosy według opinii:

00

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3
Brak opinii