Popularne na rynku

⚙️ Silnik Hyundai/Kia 1.6 CRDi D4FB [2006-2018]

242785
⚙️ Silnik Hyundai/Kia 1.6 CRDi D4FB [2006-2018]

Silniki Hyundai Kia CRDi są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai
  • Kia

Silniki Hyundai/Kia 1.6 CRDi występuje w modelach marki Hyundai oraz Kia. W zależności od modelu posiadają moc 90KM,110KM,115KM,128KM. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail. Współpracuje z turbosprężarką o zmiennej jaki stałej geometrii łopatek. Nowsze jednostki współpracują z kołem dwumasowym. Dużym plusem jest bezobsługowy mechanizm rozrządu w postaci łańcucha. Największą zaletą silnika jest jego cicha praca oraz niskie poziomy spalania. Również dynamika stoi na przyzwoitym poziomie.

Silnik od 2009r współpracował z filtrem cząstek stałych DPF ale tu trzeba nadmienić że w porównaniu z konkurencja kompletnie nie sprawiał użytkownikom  problemów, w razie jego zapchania wystarczy jego wypalenie w serwisie. Najnowsza odmiana o mocy 136KM weszła do produkcji w 2015 roku i spełnia rygorystyczne normy spalin Euro 6. W wersjach 115KM często zdarzały się usterki turbosprężarek i to nawet przy przebiegach 90tys , warto zwrócić uwagę na stan turbiny. Problem ten dotyczył aut z lat 2006-2009 z racji tego Kia zmieniała oprogramowanie by zmniejszyć wysokie obroty  które powodowały awarie. Po za tym problemem silnik jest praktycznie bezawaryjny, ma trwały układ wtryskowy zadowalającą kulturę pracy oraz niskie spalanie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka napędowa
  • dobra kultura pracy
  • przyzwoity poziom spalania
  • rozrząd oparty na łańcuchu
  • trwałe wtryskiwacze

Wady

  • w niektórych modelach występuje DPF
  • uwaga na możliwość rozciągnięcia się łańcucha rozrządu !!!
  • awarie turbin w wersjach 115KM

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D4FB
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak w nowszych modelach
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.3 L, typ oleju: Lotos Quazar 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok/ lub co 30.000 km lub 1 rok

Przeglądy przewidziane co 20tys/km po 2009 roku przedłużono do 30tys/km

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 27) (8.9)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 8.9/10
Dynamika 8.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 26 1

Najbardziej awaryjna część

13%
10%
9%
8%
11%
49%
Suma głosów: 265

Opinie użytkowników

21.08.2025 i30 PD
(9.3)
Opinia: Przejechane 25 tys. km w nieco ponad rok (2x w Chorwacji). Oprócz początkowych problemów z wypalaniem DPF <100 km rozwiązywanych zaślepieniem EGR i wyczyszczeniem zawalonego dolotu wszystko w porządku. Niestety "nauka" silnika kosztowała trochę pieniędzy (mechanicy pierwsze co to czyszczą niepotrzebnie DPF, nie szukają przyczyny,
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: spalanie, dynamika
Wady: błędy konstrukcyjne jak zawór EGR, klapy wirowe, filtr DPF
  • Silnik: 1,6 CRDi, 136 KM
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 142000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
17.12.2024 Hyundai I30 II
(10.0)
Opinia: Hyundai I30 II gen , silnik 110 km - miałem jako auto flotowe, w dwa lata zrobiłem 195 000 km z regularnymi przeglądami w serwisie. Nigdy mnie nie zawiódł. Prywatnie też kupiłem Hyundai I30 II gen z silnikiem 1,6 CRDI 136 konnym. Jestem zachwycony
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: oszczędny dobra kultura pracy cichy w mojej ocenie energiczny jak na te parametry
Wady: nie dostrzegam
  • Silnik: 136 km
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 180000
  • Spalanie: 5.4 l/100km
Polecam
12.07.2019 Cerato hachback
(9.0)
Opinia: Bardzo dobry silnik, cichy jak prawie benzynowy, oleju wogóle nie dolewam, dynamiczny i niskie spalanie. Silnik znacznie lepszy niż 2,0 CRDi VGt /140 KM/- bardziej elastyczny i znacznie cichszy. Miałem carensa 2,0 CRDi - stad moje porównanie.
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: 115 KM D4FB
  • Rocznik / Przebieg: 2006
  • Spalanie: 5.6 l/100km
Polecam
30.04.2019 CEED I przed FL
(0.0)
Opinia: 350 tyś osobiście przejechane. 2x wymiana świec żarowych, 2xwymiana rolek i paska osprzętu, 3xwymiana sprzęgła, 1xwymiana kompresora klimy, 2xwymiana uszczelek pod wtryskami, 1xwymiana łańcuchów rozrządu (komplet) + oczywiście regularne wymiany oleju,filtrów, klocków i tarcz. Turbina gwizda ale bez przesady, silnik stracił trochę kultury pracy
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • Silnik: 1,6 16V crdi D4FB-L
  • Rocznik / Przebieg: 2007/350000
  • Spalanie: 5.8 l/100km
Polecam
23.07.2017 artur
(10.0)
Opinia: świetny silnik, cicho pracuje, nie bierze oleju (nie dolewam nic od wymiany do wymiany- wymieniac co 15 tys km, nie jak twierdzi aso co 30), płynnie przyspiesza i odwdzięcza się niskim spalaniem. uważać trzeba na sprzęgło, kontrolować świece żarowe i egr (który można wyczyścić ew),
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: ceed/90KM
  • Rocznik / Przebieg: 2011/135 tys
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię