Popularne na rynku

Silnik Hyundai/Kia 1.6 CRDI

199414
Silnik Hyundai/Kia 1.6 CRDI

Silniki Hyundai / Kia są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai
  • Kia

Silniki Hyundai/Kia 1.6 CRDi występuje w modelach marki Hyundai oraz Kia. W zależności od modelu posiadają moc 90KM,110KM,115KM,128KM. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail. Współpracuje z turbosprężarką o zmiennej jaki stałej geometrii łopatek. Nowsze jednostki współpracują z kołem dwumasowym. Dużym plusem jest bezobsługowy mechanizm rozrządu w postaci łańcucha. Największą zaletą silnika jest jego cicha praca oraz niskie poziomy spalania. Również dynamika stoi na przyzwoitym poziomie. Silnik od 2009r współpracował z filtrem cząstek stałych DPF ale tu trzeba nadmienić że w porównaniu z konkurencja kompletnie nie sprawiał użytkownikom  problemów, w razie jego zapchania wystarczy jego wypalenie w serwisie. Najnowsza odmiana o mocy 136KM weszła do produkcji w 2015 roku i spełnia rygorystyczne normy spalin Euro 6. W wersjach 115KM często zdarzały się usterki turbosprężarek i to nawet przy przebiegach 90tys , warto zwrócić uwagę na stan turbiny. Problem ten dotyczył aut z lat 2006-2009 z racji tego Kia zmieniała oprogramowanie by zmniejszyć wysokie obroty  które powodowały awarie. Po za tym problemem silnik jest praktycznie bezawaryjny, ma trwały układ wtryskowy zadowalającą kulturę pracy oraz niskie spalanie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka napędowa
  • dobra kultura pracy
  • przyzwoity poziom spalania
  • rozrząd oparty na łańcuchu
  • trwałe wtryskiwacze

Wady

  • w niektórych modelach występuje DPF
  • uwaga na możliwość rozciągnięcia się łańcucha rozrządu !!!
  • awarie turbin w wersjach 115KM

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D4FB
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak w nowszych modelach
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.3 L, typ oleju: Lotos Quazar 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok/ lub co 30.000 km lub 1 rok

Przeglądy przewidziane co 20tys/km po 2009 roku przedłużono do 30tys/km

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 25) (8.8)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 8.8/10
Dynamika 8.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 24 1

Najbardziej awaryjna część

13%
7%
6%
7%
10%
57%
Suma głosów: 215

Opinie użytkowników

12.07.2019 Cerato hachback
(9.0)
Opinia: Bardzo dobry silnik, cichy jak prawie benzynowy, oleju wogóle nie dolewam, dynamiczny i niskie spalanie. Silnik znacznie lepszy niż 2,0 CRDi VGt /140 KM/- bardziej elastyczny i znacznie cichszy. Miałem carensa 2,0 CRDi - stad moje porównanie.
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: 115 KM D4FB
  • Rocznik / Przebieg: 2006
  • Spalanie: 5.6 l/100km
Polecam
30.04.2019 CEED I przed FL
(0.0)
Opinia: 350 tyś osobiście przejechane. 2x wymiana świec żarowych, 2xwymiana rolek i paska osprzętu, 3xwymiana sprzęgła, 1xwymiana kompresora klimy, 2xwymiana uszczelek pod wtryskami, 1xwymiana łańcuchów rozrządu (komplet) + oczywiście regularne wymiany oleju,filtrów, klocków i tarcz. Turbina gwizda ale bez przesady, silnik stracił trochę kultury pracy
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • Silnik: 1,6 16V crdi D4FB-L
  • Rocznik / Przebieg: 2007/350000
  • Spalanie: 5.8 l/100km
Polecam
23.07.2017 artur
(10.0)
Opinia: świetny silnik, cicho pracuje, nie bierze oleju (nie dolewam nic od wymiany do wymiany- wymieniac co 15 tys km, nie jak twierdzi aso co 30), płynnie przyspiesza i odwdzięcza się niskim spalaniem. uważać trzeba na sprzęgło, kontrolować świece żarowe i egr (który można wyczyścić ew),
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: ceed/90KM
  • Rocznik / Przebieg: 2011/135 tys
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
18.01.2017 Marcin
(6.7)
Opinia: Dlaczego nikt nie pisze o rdzewiejących ramkach okien tylnych drzwi i rdzewiejącej klapie bagażnika, silnik, wnętrze, zawieszenie jest OK. wersja 90kM polecam, bezproblemowa, jednak łańcuch rozrządu po przejechaniu 250 tys. może się rozciągnąć, nie jest bezobsługowy jak pisze wiele osób, do tego pompa płynu chłodniczego.
  • 6.0/10
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 1 6 crdi
  • Rocznik / Przebieg: 2007
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
25.07.2016 Robert
(9.3)
Opinia: Kupiłem nowego Soula 2010r zrobiłem nim 300tys w 3,5 roku nawet grama oleju nie wziął skubany, a serwis to życzyłbym każdemu taki (Lubliniec AUTOMONIKA), na koniec EGR stracił szczelność i przy gwałtownym wklepaniu od dołu obrotów troche przeplatał, trudno było zlokalizować usterkę nawet w serwisie
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 1.6 CRDI/128
  • Rocznik / Przebieg: 300000
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię