Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 2.0 CRDi 185KM HA

21189
Silnik Hyundai/Kia 2.0 CRDi 185KM HA

Silniki Hyundai / Kia są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai
  • Kia

Silnik Hyundai/Kia 2.0 CRDI o mocy 185KM z oznaczeniem D4HA wszedł do produkcji w 2011 roku. Jest to całkowicie nowa konstrukcja nie mająca nic wspólnego z poprzednimi wersjami 2.0 CRDI. Konstrukcja czterocylindrowa z  głowicą wykonaną z aluminium z rozrządem opartym na łańcuchu. Zasilana wtryskiem bezpośrednim Common Rail wyposażone we wtryskiwacze piezoelektryczne Bosch trzeciej generacji o ciśnieniu 1800 bar !!!W silniku zastosowano nowej generacji elektroniczną turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek. Ze względu na spełnienie rygorystycznych norm spalin Euro5 silnik seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych DPF z bardzo rozbudowanym systemie recyrkulacji spalin !!! Aby zmniejszyć drgania oraz hałas i wibracje silnik ma wiele nowatorskich rozwiązań takich jak plastikowe osłony głowicy, kolektora czy obudowy oleju i usztywniono obudowę jednostki. Silnik  charakteryzuje się bardzo wysoką kulturą pracy, dobrą dynamiką oraz przyzwoitym poziomem spalania. Trzeba pamiętać że silnik jest wyposażony w nowsze rozwiązania technologiczne oraz bardziej zaawansowany osprzęt, co w razie awarii pochłania większe koszty.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • filtr cząstek stałych DPF
  • piezoelektryczne wtryskiwacze nienaprawialne

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D4HA
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 8.0 L, typ oleju: 5W30, wymiana po co 32.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

13%
0%
47%
0%
0%
40%
Suma głosów: 15

Opinie użytkowników

23.02.2018 TOMEK
(10.0)
Opinia: Użytkuję silnik w Hyudai iX35 4x, eksploatacja średnia, 3 lata 115 tys. Silnik spisuje się bardzo dobrze, żadnych problemów, przyspieszenie wystarczające.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Hyundai iX35
  • Rocznik / Przebieg: 2014-12
  • Spalanie: 7.2 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię