Silnik Hyundai/Kia 2.0 CRDI o mocy 150KM z oznaczeniem D4HA wszedł do produkcji w 2010 roku i miał zastosowanie w samochodach Hyundai Santa Fe III oraz Kia Sorento II do 2015 roku. Jest to całkowicie nowa konstrukcja nie mająca nic wspólnego z poprzednimi wersjami 2.0 CRDI D4EA. Konstrukcja czterocylindrowa z głowicą wykonaną z aluminium z rozrządem opartym na łańcuchu. Zasilana wtryskiem bezpośrednim Common Rail wyposażone we wtryskiwacze piezoelektryczne Bosch trzeciej generacji o ciśnieniu 1800 bar. W silniku zastosowano nowej generacji elektroniczną turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek.
Ze względu na spełnienie rygorystycznych norm spalin Euro5 silnik seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych DPF z bardzo rozbudowanym systemie recyrkulacji spalin. Aby zmniejszyć drgania oraz hałas i wibracje silnik ma wiele nowatorskich rozwiązań takich jak plastikowe osłony głowicy, kolektora czy obudowy oleju i usztywniono obudowę jednostki. Silnik charakteryzuje się bardzo wysoką kulturą pracy, dobrą dynamiką oraz przyzwoitym poziomem spalania. Trzeba pamiętać że silnik jest wyposażony w nowsze rozwiązania technologiczne oraz bardziej zaawansowany osprzęt, co w razie awarii pochłania większe koszty.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 3) | (5.9) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 6.0/10 |
Dynamika | 7.0/10 |