Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 2.5 CRDi 170KM

15647
Silnik Hyundai/Kia 2.5 CRDi 170KM

Silniki Hyundai / Kia są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai
  • Kia

Silnik Hyundai/Kia 2.5 CRDI o mocy 170KM miał zastosowanie od 2002r do 2009r w samochodach Kia Sorento . Silnik możemy podzielić na dwa wersje, pierwsza do 2005roku o mocy 140KM z Turbiną o stałej geometrii łopatek z maksymalnym momentem obrotowym 320Nm osiąganym przy 2000obr, min.Druga odmiana od 2006r  o mocy 170KM z Turbiną o zmiennej geometrii łopatek z momentem obrotowym 390Nm osiąganym przy 2000obr, min. Zdecydowanie lepszą opcją jest odmiana po 2006r , odznacza sie lepszymi osiągami oraz mniejszą awaryjnością. Usterkowość do 2006r jest niestety duża, kierowcy narzekają na uciążliwe i bardzo drogie awarie uszkodzenie sterownika silnika, awarie pompy wysokiego ciśnienia, nieszczelność układu wtryskowego(lejące wtryski), wycieki oleju z silnika oraz skrzyni jednak najpoważniejszą usterką były uszkodzenia wałków rozrządu w modela z pierwszych lat produkcji. Niestety po liftingu też zdarzają się poważne. usterki np. takie jak uszkodzenie turbosprężarki, powodem brak odpowiedniego smarowania koszty idą w tysiącach!!!. Dodatkowo silnik nie jest ekonomiczny pod względem spalania średnio auto pali w granicach 10-12L !!!, również kultura pracy pozostawia wiele do życzenia. Dużym plusem jest zastosowanie rozrządu opartego na łańcuchu praktycznie bezobsługowego. Podsumowując, silnik jest drogi w utrzymaniu i dosyć awaryjny, potencjalny nabywca samochodu z tym motorem musi się liczyć w razie awarii z dużymi kosztami naprawy.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • dobra dynamika
  • rozrząd na łańcuchu
  • dobra dynamika w wersji 170KM

Wady

  • duża usterkowość przed liftingiem 2005r
  • wycieki oleju silnika
  • skrzyni biegów
  • nieszczelny układ wtryskowy
  • awarie pompy wysokiego ciśnienia
  • awarie sterowania silnika
  • słaba dynamika w wersji 140KM

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D4CB
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch- możliwość regeneracji
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (8.7)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

0%
100%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

14.02.2021 kia Sorento 2008r 2.5 170km
(8.7)
Opinia: Prawie 300tys przebiegu z czego prawie 100tys z przyczepką/przyczepą Silnik suchy, od wymiany do wymiany nie bierze oleju ( wymiana co 10-12tys olej lotos 5w40 ) Brak problemów z napędem na 4 koła który jest bardzo sprawny w terenie. Skrzynia manualna, sprzęgło z dwumasą wymienione przy 240tys Jedyna poważna
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Silny, ale co ważne bardzo niezawodny. Brak problemów z odpalaniem przy temperaturach dochodzących Do -20 jak również świetne chłodzenie przy +30 w cieniu załadowany na maxa i z przyczepą na haku.
Wady: Brak
  • Silnik: 2.5 170km
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 293000
  • Spalanie: 9.5 l/100km
Polecam
07.09.2017 Piotrek
(8.7)
Opinia: "Witam,mam Sorento 2,5 170KM rok 2008,automat,od 140000km.Teraz 202000 km.intercooler podziurawiony przez poprzednika,i przy 190tyś, turbo się rozpadło(na szczęście dojechałem do mechesa,ale był bardzo zdziwiony)Normalnie wypija olej(automat)i zaciera silnik.I jeszcze filtr paliwa w baku,zapycha się farbą(brak mocy przy dogazowaniu).Po za tym nie miałem lepszego samochodu.Tylko regularne
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 2.5/170
  • Rocznik / Przebieg: 2008/202000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię