Popularne na rynku

Silnik Hyundai/Kia 2.2 CRDi

77347
Silnik Hyundai/Kia 2.2 CRDi

Silniki Hyundai / Kia są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai
  • Kia

Silniki Hyundai/Kia 2.2 CRDI o mocach 150, 155, 197, 200 lub 203KM zadebiutowały w 2006 roku w modelu Hyundai Santa Fe, a od 2009 roku montowane są  w Kia Sorento. Jednostka 4-cylindrowa, z turbosprężarką o zmiennej  zmiennej geometrii łopatek ,wyposażony w system common rail II generacji,współpracujący z 5-biegową skrzynia biegów lub automatem.Jak na tak nie wielką pojemność w stosunku do masy auta silnik sprawuję sie naprawdę przyzwoicie.Dynamika oraz kultura pracy stoi na wysokim poziomie, a wysoki moment obrotowy 435Nm w mocniejszej wersji przekłada się na dobra elastyczność . Silnik pracuje  cicho  i pali naprawdę niewiele w trasie 7. l/100km , a w cyklu mieszanym zużycie wynosi 9 litrów przy dynamicznej jeździe. Silnik bardzo dobrze sprawdza się w modelach w segmentu SUV i Van , wysoki moment obrotowy przekłada się na dobre parametry jednostki. Kierowcy chwalą sobie silnik z małą awaryjność oraz dosyć przyzwoity poziom spalania. W modelu Hyundai Santa Fe silnik został ułożony w taki sposób że przy ewentualnej wymianie części np. rozrządu trzeba wyjąć silnik!!!

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • brak uciążliwych usterek
  • dobra kultura pracy
  • niski poziom spalania

Wady

  • drogi serwis
  • kłopotliwa wymiana rozrządu

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D4EB / D4HB
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po. 120.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch-możliwość regeneracji
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 7) (8.5)
Trwałość 8.6/10
Utrzymanie 8.6/10
Dynamika 9.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 6 1

Najbardziej awaryjna część

8%
5%
0%
3%
19%
65%
Suma głosów: 63

Opinie użytkowników

13.07.2020 Santa fe 2 2 2crdi 150km
(3.7)
Opinia: Silnik porażka cienkie ścianki cylindra po miesiącu pękł blok kosz 5000 tysięcy złotych plus wymiana 2000 tyś szczerze nie polecam
  • 1.0/10
  • 10.0/10
  • 0.0/10
Zalety: Brak zalet
Wady: Niska trwałość drogi blok silnika
  • Silnik:
Odradzam
28.06.2018 Michal
(8.7)
Opinia: moja sarento ma przejechane 250 000 i dalej smiga jak wsciekla. nie wiem skad te opinie o rozrzadzie. w serwisie powiedziano mi ze jest lancuch i ze bezobsugowy. minus za slabe wygluszenie tylnej osi i za to ze padl naped na tylne kola.
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 197
  • Rocznik / Przebieg: 2010/250000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
21.06.2018 Damian
(10.0)
Opinia: Dynamika wyjątkowo dobra przy tej wadze auta. Główny plus - spalanie. Silnik napędza pojazd o wadze 1.8t. W trasie przy ekonomicznej jeździe schodzę do 5.8l na 100km. W jeździe mieszanej - 8.2-8.4. W mieście potrafi spalić 12l jeśli ruch jest duży. Silnik pracuje wyjątkowo cicho
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Hyundai Grandeur 2.2 CRDI 155KM
  • Rocznik / Przebieg: 2008 170 000
  • Spalanie: 8.4 l/100km
Polecam
02.01.2015 Przemek
(9.0)
Opinia: Bardzo dobra relacja cena-jakość,spalanie W-wa : 9-9,5 autostrada przy prędkość 140-160 8,5 Przy tym przebiegu żadnych usterek,polecam w długie trasy,dobra dynamika ,szczególnie miło powyżej 100 km/h
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: Santa Fe 2010 80 tyś. 197 KM
Polecam
16.04.2014 Mahaj
(9.3)
Opinia: Bardzo dobra dynamika i dobre spalanie na poziomie 7.5L przy dość dynamicznej jeździe w cyklu mieszanym.Sam silnik ładnie się zbiera cicho pracuje i jest elastyczny .Na początku myślałem że takie duże auto może mieć problemy z przyspieszeniem ale kompletnie żadnych.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Kias Sorento 2.2 CRDI 197KM 2010 r 110tyś
Polecam