Silniki Hyundai/Kia 2.2 CRDI o mocach 150, 155, 197, 200 lub 203KM zadebiutowały w 2006 roku w modelu Hyundai Santa Fe, a od 2009 roku montowane są w Kia Sorento. Jednostka 4-cylindrowa, z turbosprężarką o zmiennej zmiennej geometrii łopatek ,wyposażony w system common rail II generacji,współpracujący z 5-biegową skrzynia biegów lub automatem.Jak na tak nie wielką pojemność w stosunku do masy auta silnik sprawuję sie naprawdę przyzwoicie.Dynamika oraz kultura pracy stoi na wysokim poziomie, a wysoki moment obrotowy 435Nm w mocniejszej wersji przekłada się na dobra elastyczność .
Silnik pracuje cicho i pali naprawdę niewiele w trasie 7. l/100km , a w cyklu mieszanym zużycie wynosi 9 litrów przy dynamicznej jeździe. Silnik bardzo dobrze sprawdza się w modelach w segmentu SUV i Van , wysoki moment obrotowy przekłada się na dobre parametry jednostki. Kierowcy chwalą sobie silnik z małą awaryjność oraz dosyć przyzwoity poziom spalania. W modelu Hyundai Santa Fe silnik został ułożony w taki sposób że przy ewentualnej wymianie części np. rozrządu trzeba wyjąć silnik!!!
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 9) | (8.8) |
Trwałość | 8.9/10 |
Utrzymanie | 8.9/10 |
Dynamika | 9.6/10 |