Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 2.5 CRDi 140KM

15948
Silnik Hyundai/Kia 2.5 CRDi 140KM

Silniki Hyundai Kia CRDi są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai
  • Kia

Silnik Hyundai/Kia 2.5 CRDI o mocy 140KM miał zastosowanie od 2002r do 2009r w samochodach Kia Sorento . Silnik możemy podzielić na dwa wersje, pierwsza do 2005roku o mocy 140KM z Turbiną o stałej geometrii łopatek z maksymalnym momentem obrotowym 320Nm osiąganym przy 2000obr, min.Druga odmiana od 2006r  o mocy 170KM z Turbiną o zmiennej geometrii łopatek z momentem obrotowym 390Nm osiąganym przy 2000obr, min. Zdecydowanie lepszą opcją jest odmiana po 2006r , odznacza sie lepszymi osiągami oraz mniejszą awaryjnością. Usterkowość do 2006r jest niestety duża, kierowcy narzekają na uciążliwe i bardzo drogie awarie uszkodzenie sterownika silnika, awarie pompy wysokiego ciśnienia, nieszczelność układu wtryskowego(lejące wtryski), wycieki oleju z silnika oraz skrzyni jednak najpoważniejszą usterką były uszkodzenia wałków rozrządu w modela z pierwszych lat produkcji. Niestety po liftingu też zdarzają się poważne. usterki np. takie jak uszkodzenie turbosprężarki, powodem brak odpowiedniego smarowania koszty idą w tysiącach!!!. Dodatkowo silnik nie jest ekonomiczny pod względem spalania średnio auto pali w granicach 10-12L !!!, również kultura pracy pozostawia wiele do życzenia. Dużym plusem jest zastosowanie rozrządu opartego na łańcuchu praktycznie bezobsługowego. Podsumowując, silnik jest drogi w utrzymaniu i dosyć awaryjny, potencjalny nabywca samochodu z tym motorem musi się liczyć w razie awarii z dużymi kosztami naprawy.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • dobra dynamika
  • rozrząd na łańcuchu
  • dobra dynamika w wersji 170KM

Wady

  • duża usterkowość przed liftingiem 2005r
  • wycieki oleju silnika
  • skrzyni biegów
  • nieszczelny układ wtryskowy
  • awarie pompy wysokiego ciśnienia
  • awarie sterowania silnika
  • słaba dynamika w wersji 140KM

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D4CB
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch- możliwość regeneracji
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 8) (8.8)
Trwałość 8.6/10
Utrzymanie 9.4/10
Dynamika 8.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 8 0

Najbardziej awaryjna część

0%
17%
0%
0%
33%
50%
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

16.12.2022 Kia Sorento 1
(8.7)
Opinia: 2004 140KM przedlift
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Brak awaryjnosci Dźwięk dobry
Wady: Problem z rozrusznikiem 8,2l oleju 12l/100
  • Silnik: 140KM D4CB
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 302
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Polecam
06.04.2019 Sorento
(9.7)
Opinia: bardzo dobre auto,lać i jechać
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: 170
  • Rocznik / Przebieg: 2007
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
06.04.2019 sorento I Lift
(8.7)
Opinia: dobre auto ,polecam
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: 170KM
  • Rocznik / Przebieg: 2006/212000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
11.03.2017 Darek
(8.7)
Opinia: "Silnik 2.5 140KM rok 2004. Przejechane 320tyś i żadnych usterek w silniku. Wymiany eksploatacyjne typu końcówka drążka kierowniczego, amorki, wysprzeglik, sprzęgło . Polecam w 100 %. części tanie nawet w aso"
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 140
  • Rocznik / Przebieg: 320000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
06.02.2017 Bartek
(9.7)
Opinia: "Kupione od pierwszego właściciela z DE przy przebiegu 113tys w pół roku zrobione 30 tys, wymiena oleju i jazda dalej "
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Sorento 140km
  • Rocznik / Przebieg: 133000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam

Samochody z tym silnikiem

Wybierz silnik i dodaj opinię