Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 2.0 CRDi 16V 140KM D4EA-F

58877
Silnik Hyundai/Kia 2.0 CRDi 16V 140KM D4EA-F

Silniki Hyundai Kia CRDi są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai
  • Kia

Silnik Hyundai/Kia 2.0 CRDI o mocy 140KM D4EA montowany w samochodach marki Hyundai oraz Kia. Jest tą samą konstrukcją co jego starszy brat o mocy 113KM z wcześniejszych lat produkcji. W silniku zastosowano nowsze rozwiązania i wyposażono w inny osprzęt . Jednostka 4 cylindrowa posiadająca bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail z elektromagnetycznymi wtryskami dostarczanymi prze firmę Bosch, plusem jest możliwość ich regeneracji oraz  turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek VGT .


W trosce o ekologie i spełnianie norm emisji spalin w niektórych odmianach wprowadzono filtr cząstek stałych DPF i spełnia normy spalin Euro IV.Element często awaryjny, zwłaszcza jeśli pojazd użytkowany jest tylko w jeździe miejskiej Wszystkie auta które były produkowane na rynki krajów europy zachodniej po 2008 roku były seryjnie wyposażane w DPF.Natomiast auta produkowane na kraje europy wschodniej w tym Polskę po 2010 roku jednak zdarzały się wersję na rynek rodzimy które posiadały DPF.


W razie wątpliwości warto sprawdzić to w autoryzowanym serwisie po numerze Vin. W jednostce zastosowano pasek rozrządu. Cechą charakterystyczną jest doskonała akustyka silnika oraz niskie spalanie. Podsumowując silnik 2.0 CRDI jest godny polecenia i nie przysparza większych problemów potencjalnym użytkownikom. Ponadto  kultura pracy jest zadowalająca a  usterkowość  jednostki  jest na niskim poziomie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • niskie spalanie

Wady

  • awarie DPF jeżeli występuję

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D4EA-F
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po Hyundai 120.000 km lub 6 lat Kia 140.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak może występować po 2008 .r
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch- możliwość regeneracji
  • Ilość oleju silnikowego: 5.9 L, typ oleju: 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 11) (9.5)
Trwałość 9.7/10
Utrzymanie 9.3/10
Dynamika 9.6/10
Głosy według opinii użytkowników: 11 0

Najbardziej awaryjna część

51%
7%
11%
9%
11%
11%
Suma głosów: 45

Opinie użytkowników

08.06.2024 Kia Sportage 2
(7.7)
Opinia: Silnik mało awaryjny, dość głośny i paliwożerny szczególnie jak niedogrzany zimą w mieście nawet 12 L. Co do trwałości to mój dobija 230000 kupiłem jak miał 193000 od Niemca na razie bez zastrzeżeń blok żeliwny stara szkoła ale konstrukcja dość nowoczesna teoretycznie powinien pokonać
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 6.0/10
Zalety: -wystarczająco mocny -niezawodny -prosta podstawowa obsługa
Wady: -paliwożerność -ekologia (DPF i EGR) -podkładki pod wtryskami mogą doprowadzić do zatkania smoka oleju.
  • Silnik: 150 km D4EA F
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 227000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
07.10.2020 KIA CEED
(10.0)
Opinia: Poelcam
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: dynamiczny, tani w obsłudze, umiarkowane spalanie.
  • Silnik: 140 D4EAF
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 220000
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Polecam
07.06.2019 ceed
(10.0)
Opinia: Silnik jak i auto bez zarzutu. Dynamiczny i oszczędny.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: D4EA-F
  • Rocznik / Przebieg: 2010/220000km
  • Spalanie: 6.6 l/100km
Polecam
25.03.2019 Kia Ceed
(10.0)
Opinia: Silnik bezawaryjny, nie trapią go żadne dziwne przypadłości, regularny serwis olejowy i to tyle co wymaga. Dość duża moc przy umiarkowanym spalaniu.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 140KM D4EAF
  • Rocznik / Przebieg: 2009/240 000km
  • Spalanie: 6.6 l/100km
Polecam
22.03.2019 Kia Ceed
(9.7)
Opinia: Polecam dużo lepszy niż volkswagenowski 2.0 TDI
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 140KM D4EA-F
  • Rocznik / Przebieg: 2009
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię