Hyundai

Silnik 2.0 16V CRDi 136KM (D4HA)

23150
Silnik 2.0 16V CRDi 136KM (D4HA)

Silniki Hyundai / Kia są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai

Silnik 2.0 CRDI o mocy 136KM z oznaczeniem D4HA wszedł do produkcji od 2010 roku. Jest to całkowicie nowa konstrukcja nie mająca nic wspólnego z poprzednimi wersjami 2.0 CRDI. Konstrukcja czterocylindrowa z  głowicą wykonaną z aluminium z rozrządem opartym na łańcuchu. Zasilana wtryskiem bezpośrednim Common Rail wyposażone we wtryskiwacze piezoelektryczne Bosch trzeciej generacji o ciśnieniu 1800 bar !!!W silniku zastosowano nowej generacji elektroniczną turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek. Ze względu na spełnienie rygorystycznych norm spalin Euro5 silnik seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych DPF z bardzo rozbudowanym systemie recyrkulacji spalin !!! Aby zmniejszyć drgania oraz hałas i wibracje silnik ma wiele nowatorskich rozwiązań takich jak plastikowe osłony głowicy, kolektora czy obudowy oleju i usztywniono obudowę jednostki. Silnik  charakteryzuje się bardzo wysoką kulturą pracy, dobrą dynamiką oraz przyzwoitym poziomem spalania. Trzeba pamiętać że silnik jest wyposażony w nowsze rozwiązania technologiczne oraz bardziej zaawansowany osprzęt, co w razie awarii pochłania większe koszty.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • filtr cząstek stałych DPF
  • piezoelektryczne wtryskiwacze nienaprawialne

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuh
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 8.0 L, typ oleju: 5W30, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (8.7)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 6.7/10
Dynamika 9.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

5%
0%
0%
24%
14%
57%
Suma głosów: 21

Opinie użytkowników

02.09.2021 Kia Sportage III AWD Aut.
(7.3)
Opinia: Przy automatycznej skrzyni biegów i 4WD silnik nie jest zbyt dynamiczny za to spalanie w mieście 11-13l, trasa 7l. Trzeba bardzo zwracać uwagę na jakość paliwa. Wymiany oleju co 15 kkm a nie jak zaleca producent co 30 kkm, co druga wymiana
  • 10.0/10
  • 4.0/10
  • 8.0/10
Zalety: bezawaryjny (gdy się dba)
Wady: - spalanie - wrażliwy na jakość paliwa
  • Silnik: 2.0 CRDI 184KM
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 105000
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Polecam
10.04.2014 Leon
(9.3)
Opinia: "Silnik bardzo dynamiczny świetnie się zbiera i bardzo cicho pracuje.Minusem jest spalanie zwłaszcza w mieście 10-11 L na trasie przy spokojnej jeździe 6.L.Jak komuś nie zależy na niskim spalaniu to auto i silnik idealny."
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Kia Sportage 2.0 CRDi 136 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2010 r. 85 tyś
Polecam
18.10.2013 Krzysztof
(9.3)
Opinia: "Rewelacyjny dynamiczny i bardzo oszczędny silnik .Piszę tak ponieważ spełnił dosłownie wszelkie moje oczekiwania . Kupując diesla nie byłem przekonany ,myślałem że to stare klekoty nic bardziej mylnego ,cichy bardzo dynamiczny i przy tym bardzo mało pali- jakieś 6 L .To mój pierwszy diesel i
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Hyundai iX35 64 tyś
  • Rocznik / Przebieg: 2010 r
Polecam