Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 3.0 V6 24V CRDi 239KM D6EA

8459
Silnik Hyundai/Kia 3.0 V6 24V CRDi 239KM D6EA

Silniki Hyundai Kia CRDi są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai
  • Kia

Silnik Hyundai/Kia 3.0 V6 CRDi o mocy 239KM był montowany od 2007 roku w samochodzie Hyundai ix55. Jednostka nowoczesna która została skonstruowana specjalnie na potrzeby rynku europejskiego i spełniają normy spalin Euro 4.Konstrukcja zaawansowana technologicznie z aluminiową głowicą cylindrów, blokiem żeliwnym wyposażona we wtrysk bezpośredni Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami o ciśnieniu 1600 Bar.


Dzięki zastosowaniu nowej generacji układu wtryskowego było możliwe osiągnięcie tak wysokiego maksymalnego momentu obrotowego 451 Nm przy 1750 obr/min.W silniku zastosowano szereg innowacji takich jak nowy system dolotowy o zmiennej długości powiązany z układem zawirowania powietrza. Nowością jest również specjalny system rozruchu ISS (Instant Start System) oraz najnowszej generacji układ chłodzenia spalin wylotowych w EGR.


Zadaniem układu ISS jest natychmiastowe nagrzanie świec żarowych a co za tym idzie szybki rozruch silnika w bardzo niskich temperaturach. Jednostka współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek VGT a rozrząd został oparty na łańcuchu co nie wątpliwie jest ogromnym atutem. Silnik charakteryzuje się bardzo dużo żywotnością i niską awaryjnością co pozwala na osiągnięcie przebiegów ponad 500-tys/km bez większych problemów !!! Na plus trzeba zapisać wysoką kulturę pracy oraz dynamika która jest na bardzo wysokim poziomie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra elastyczność

Wady

  • wysokie koszty obsługi
  • wysokie spalanie w ruchu miejskim

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D6EA
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią VGT
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 4
  • Wtryski: Piezoelektryczne
  • Ilość oleju silnikowego: 7.2 L, typ oleju: Lotos Quazar 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Samochody z tym silnikiem

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (8.0)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 6.0/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

0%
50%
0%
0%
0%
50%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

04.10.2020 Hyundai IX55 3.0 CRDI
(0.0)
Opinia: osiągi do spalania na bardzo dobrym poziomie bardo dobrze radzi sobie blisko dmc pod wzgledem mocy oraz spalania
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
Zalety: moc w pełnym zakresie prędkości pojazdu przy granicznym DMC 2750kg, prosta konstrukcja i proste przejrzyste rozwiązanie nowinek technicznych lat 2010, niskie spalanie względem mocy i masy rzeczywistej pojazdu 2150-2300kg, koszty eksploatacji na przeciętnym poziomie
  • Silnik: 239
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 250000
  • Spalanie: 9.5 l/100km
Polecam
25.09.2019 ix55
(8.0)
Opinia: super dynamika ,
  • 9.0/10
  • 6.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: 239
  • Rocznik / Przebieg: 2009
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Polecam

Samochody z tym silnikiem

Wybierz silnik i dodaj opinię