Silnik Hyundai/Kia 3.0 V6 CRDi o mocy 239KM był montowany od 2007 roku w samochodzie Hyundai ix55. Jednostka nowoczesna która została skonstruowana specjalnie na potrzeby rynku europejskiego i spełniają normy spalin Euro 4.Konstrukcja zaawansowana technologicznie z aluminiową głowicą cylindrów, blokiem żeliwnym wyposażona we wtrysk bezpośredni Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami o ciśnieniu 1600 Bar.
Dzięki zastosowaniu nowej generacji układu wtryskowego było możliwe osiągnięcie tak wysokiego maksymalnego momentu obrotowego 451 Nm przy 1750 obr/min.W silniku zastosowano szereg innowacji takich jak nowy system dolotowy o zmiennej długości powiązany z układem zawirowania powietrza. Nowością jest również specjalny system rozruchu ISS (Instant Start System) oraz najnowszej generacji układ chłodzenia spalin wylotowych w EGR.
Zadaniem układu ISS jest natychmiastowe nagrzanie świec żarowych a co za tym idzie szybki rozruch silnika w bardzo niskich temperaturach. Jednostka współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek VGT a rozrząd został oparty na łańcuchu co nie wątpliwie jest ogromnym atutem. Silnik charakteryzuje się bardzo dużo żywotnością i niską awaryjnością co pozwala na osiągnięcie przebiegów ponad 500-tys/km bez większych problemów !!! Na plus trzeba zapisać wysoką kulturę pracy oraz dynamika która jest na bardzo wysokim poziomie.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 2) | (8.0) |
Trwałość | 9.0/10 |
Utrzymanie | 6.0/10 |
Dynamika | 9.0/10 |