Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 1.5 CRDi 12V 82KM D3EA

13114
Silnik Hyundai/Kia 1.5 CRDi 12V 82KM D3EA

Silniki Hyundai Kia CRDi są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai
  • Kia

Silnik Hyundai/Kia 1.5 CRDI  o mocy 82KM był montowany był między innymi w Hyundai Accent. Jednostka 3 cylindrowa  posiadająca wtrysk bezpośredni realizowany przy użyciu systemu Common Rail z elektromagnetycznymi wtryskiwaczami Boscha. Ich niewątpliwą zaletą jest możliwość regeneracji w razie awarii.


Silnik współpracuje z turbiną o stałej geometrii łopatek oraz nie jest wyposażony w często awaryjne koło dwumasowe.Do  największych minusów jednostki trzeba zaliczyć niską kulturę pracy oraz słabą dynamike. Jednak te niedogodności rekompensuje bardzo niski poziom spalania. Wsłuchując się w opnie kierowców na temat silnika 1.5 CRDi dominują pozytywne komentarze. Przede wszystkim chwalony jest za niskie spalanie i dużą trwałość.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • mała awaryjność
  • niskie spalanie

Wady

  • w części modeli filtr DPF
  • awarie czujnika ciśnienia

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D3EA
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 105.000 km lub 7 lat
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.8 L, typ oleju: 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 2 lata
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (9.8)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 9.7/10
Dynamika 9.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

25%
0%
50%
25%
0%
0%
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

28.01.2015 Robert
(9.7)
Opinia: "Auto bardzo zrywne i bardzo mało pali, wnętrze bardzo ergonomiczne wszystko pod ręką jakość wykonania bardzo dobra wszystko trzyma się kupy. Silnik 3 cyl daje rade bez najmniejszych problemów brak tak zwanej dziury turbo auto przyśpiesza bez zająknięcia, skrzynia ok ale mogło by być lepiej
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: Accent 1,5 CRDi 2004 lift
Polecam
13.06.2014 Arek
(9.7)
Opinia: "silnik bezawaryjny o niskim spalaniu,mam go w Getzu rok 2004r 160tys żadnych problemów zima lato.Jak wcześniej pisałem auto pali mało,ale latem z klimą pali o 1.5L więcej niż jesień,zima.Silnik pracuje bardzo ładnie równo,jest dosyć cichy i dobrze się zbiera moc idealna."
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Getz 1.5CRDI 82KM
  • Rocznik / Przebieg: 2004r 160tys
Polecam
13.07.2013 Paweł
(10.0)
Opinia: ponad 220tys, km pięknie się zbiera z samego dołu ,nie czekasz na te 2 tys,i wyżej,, części filtr paliwa 19,80zł świece 22zł... 3 garnki bardzo oszczędne wygodne auto i nieraz robi za małego buska,,,,z tyłu opór miejsca fotele tylne składają się na płasko ...około 30
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: hundai matrix
  • Rocznik / Przebieg: 220tys
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię