Silnik Hyundai/Kia 2.9 CRDI występuje w Kia Carnival oraz Hyundai’u Terracan. Generował moc 150 KM w późniejszym okresie podniesioną do 163 KM lub 185 KM. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami Delphi. Ich największą wadą jest mała możliwość regeneracji. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. W jednostce najsłabszej i zarazem najstarszej maksymalny moment obrotowy wynosił 310NM.
Co przekładało się na nie najlepsze przyśpieszenie, model Kia Carnival pierwszą setkę osiągał dopiero po 15 sekundach. Średnie spalanie na poziomie 8 litów. Kultura pracy silnika nie należy do najwyższych. Zwłaszcza przy wyższych obrotach słychać pracę jednostki napędowej. Najmocniejsza wersja 185 konna pojawiła się w 2006. Tutaj w kwestii dynamiki i przyśpieszenia nie można wiele zarzucić. Kia Carnivall II rozpędza się do 100KM/h po niespełna 13 sekundach.
Jak na pojazd o takich gabarytach wynik jak najbardziej satysfakcjonujący. Również kultura pracy oraz spalanie stoi na lepszym poziomie niż w przypadku poprzednika. Średni osiągany wynik to około 7.8 L na 100km. W Kia Carnival silnik umiejscowiono tak, iż w przypadku wymiany jego elementów trzeba go często całkowicie wymontowywać co pociąga za sobą dodatkowe koszta związane z obsługą.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 4) | (8.3) |
Trwałość | 9.5/10 |
Utrzymanie | 8.0/10 |
Dynamika | 7.5/10 |