Silnik Hyundai/Kia 2.5 CRDI o mocach 140KM lub 170KM miał zastosowanie od 2002r do 2009r w samochodach Kia Sorento . Silnik możemy podzielić na dwa wersje, pierwsza do 2005roku o mocy 140KM z Turbiną o stałej geometrii łopatek z maksymalnym momentem obrotowym 320Nm osiąganym przy 2000obr, min.Druga odmiana od 2006r o mocy 170KM z Turbiną o zmiennej geometrii łopatek z momentem obrotowym 390Nm osiąganym przy 2000obr, min.
Zdecydowanie lepszą opcją jest odmiana po 2006r , odznacza sie lepszymi osiągami oraz mniejszą awaryjnością. Usterkowość do 2006r jest niestety duża, kierowcy narzekają na uciążliwe i bardzo drogie awarie uszkodzenie sterownika silnika, awarie pompy wysokiego ciśnienia, nieszczelność układu wtryskowego(lejące wtryski), wycieki oleju z silnika oraz skrzyni jednak najpoważniejszą usterką były uszkodzenia wałków rozrządu w modela z pierwszych lat produkcji. Niestety po liftingu też zdarzają się poważne. usterki np. takie jak uszkodzenie turbosprężarki, powodem brak odpowiedniego smarowania koszty idą w tysiącach!!!.
Dodatkowo silnik nie jest ekonomiczny pod względem spalania średnio auto pali w granicach 10-12L !!!, również kultura pracy pozostawia wiele do życzenia. Dużym plusem jest zastosowanie rozrządu opartego na łańcuchu praktycznie bezobsługowego. Podsumowując, silnik jest drogi w utrzymaniu i dosyć awaryjny, potencjalny nabywca samochodu z tym motorem musi się liczyć w razie awarii z dużymi kosztami naprawy.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Silnik 2.5 CRDI 140KM od 2002r do 2005r-Turbina o stałej geometrii łopatek, niska kultura pracy silnika, odczuwalna turbodziura/duża awaryjność
Silnik 2.5 CRDI 170KM od 2006r do 2009r -Turbina o zmiennej geometrii,łopatek, dobra dynamika /niższa awaryjność
Średnia (głosów: 10) | (8.0) |
Trwałość | 8.1/10 |
Utrzymanie | 7.9/10 |
Dynamika | 8.1/10 |