Popularne na rynku

⚙️ Silnik Hyundai/Kia 2.5 CRDi [2002-2009]

71563
⚙️ Silnik Hyundai/Kia 2.5 CRDi [2002-2009]

Silniki Hyundai Kia CRDi są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai
  • Kia

Silnik Hyundai/Kia 2.5 CRDI o mocach 140KM lub 170KM miał zastosowanie od 2002r do 2009r w samochodach Kia Sorento . Silnik możemy podzielić na dwa wersje, pierwsza do 2005roku o mocy 140KM z Turbiną o stałej geometrii łopatek z maksymalnym momentem obrotowym 320Nm osiąganym przy 2000obr, min.Druga odmiana od 2006r  o mocy 170KM z Turbiną o zmiennej geometrii łopatek z momentem obrotowym 390Nm osiąganym przy 2000obr, min.


Zdecydowanie lepszą opcją jest odmiana po 2006r , odznacza sie lepszymi osiągami oraz mniejszą awaryjnością. Usterkowość do 2006r jest niestety duża, kierowcy narzekają na uciążliwe i bardzo drogie awarie uszkodzenie sterownika silnika, awarie pompy wysokiego ciśnienia, nieszczelność układu wtryskowego(lejące wtryski), wycieki oleju z silnika oraz skrzyni jednak najpoważniejszą usterką były uszkodzenia wałków rozrządu w modela z pierwszych lat produkcji. Niestety po liftingu też zdarzają się poważne. usterki np. takie jak uszkodzenie turbosprężarki, powodem brak odpowiedniego smarowania koszty idą w tysiącach!!!.


Dodatkowo silnik nie jest ekonomiczny pod względem spalania średnio auto pali w granicach 10-12L !!!, również kultura pracy pozostawia wiele do życzenia. Dużym plusem jest zastosowanie rozrządu opartego na łańcuchu praktycznie bezobsługowego. Podsumowując, silnik jest drogi w utrzymaniu i dosyć awaryjny, potencjalny nabywca samochodu z tym motorem musi się liczyć w razie awarii z dużymi kosztami naprawy.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • dobra dynamika
  • rozrząd na łańcuchu
  • dobra dynamika w wersji 170KM

Wady

  • duża usterkowość przed liftingiem 2005r
  • wycieki oleju silnika
  • skrzyni biegów
  • nieszczelny układ wtryskowy
  • awarie pompy wysokiego ciśnienia
  • awarie sterowania silnika
  • słaba dynamika w wersji 140KM

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D4CB
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią po 2006r
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch

Silnik 2.5 CRDI  140KM od 2002r do 2005r-Turbina o stałej geometrii łopatek, niska kultura pracy silnika, odczuwalna turbodziura/duża awaryjność 
Silnik 2.5 CRDI 170KM od 2006r do 2009r -Turbina o zmiennej geometrii,łopatek, dobra dynamika /niższa awaryjność

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 10) (8.0)
Trwałość 8.1/10
Utrzymanie 7.9/10
Dynamika 8.1/10
Głosy według opinii użytkowników: 8 2

Najbardziej awaryjna część

28%
22%
11%
9%
15%
15%
Suma głosów: 46

Opinie użytkowników

15.03.2020 Anonim
(5.0)
Opinia: Na początku było wszystko ok do momentu, gdy pękł wał korbowy ponad 600 kilometrów od domu i w dodatku za granicą naszego kraju. To dopiero były koszta a na dokładkę 7 miesięcy po wymianie silnika i oczywiście po zakończeniu gwarancji wydmuchało uszczelkę spod glowicy
  • 2.0/10
  • 3.0/10
  • 10.0/10
Wady: Wada ukryta czyli pękające wały korbowe, Pękające i nie trwałe uszczelki pod wtryskami
  • Silnik: 170 KM (D4CB)
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 236000
  • Spalanie:
    Fatal error: Uncaught TypeError: number_format(): Argument #1 ($num) must be of type int|float, string given in /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motodiesel.pl/wp-content/themes/wankom/libs/comments.php:550 Stack trace: #0 /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motodiesel.pl/wp-content/themes/wankom/libs/comments.php(550): number_format('12/100', 1, '.', '') #1 /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motodiesel.pl/wp-includes/class-walker-comment.php(183): wankom_engine_comment_theme(Object(WP_Comment), Array, 1) #2 /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motodiesel.pl/wp-includes/class-wp-walker.php(150): Walker_Comment->start_el('\t<div id="comme...', Object(WP_Comment), 1, Array) #3 /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motodiesel.pl/wp-includes/class-walker-comment.php(139): Walker->display_element(Object(WP_Comment), Array, 1, 0, Array, '\t<div id="comme...') #4 /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motodiesel.pl/wp-includes/class-wp-walker.php(342): Walker_Comment->display_element(Object(WP_Comment), Array, 1, 0, Array, '\t<div id="comme...') #5 /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motodiesel.pl/wp-includes/comment-template.php(2418): Walker->paged_walk(Array, -1, 0, 0, Array) #6 /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motodiesel.pl/wp-content/themes/wankom/comments.php(47): wp_list_comments(Array) #7 /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motodiesel.pl/wp-includes/comment-template.php(1629): require('/home/klient.dh...') #8 /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motodiesel.pl/wp-content/themes/wankom/single-engine.php(715): comments_template() #9 /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motodiesel.pl/wp-includes/template-loader.php(106): include('/home/klient.dh...') #10 /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motodiesel.pl/wp-blog-header.php(19): require_once('/home/klient.dh...') #11 /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motodiesel.pl/index.php(17): require('/home/klient.dh...') #12 {main} thrown in /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motodiesel.pl/wp-content/themes/wankom/libs/comments.php on line 550