Popularne na rynku

Silnik Hyundai/Kia 2.5 CRDi 16V D4CB

68731
Silnik Hyundai/Kia 2.5 CRDi 16V D4CB

Silniki Hyundai Kia CRDi są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai
  • Kia

Silnik Hyundai/Kia 2.5 CRDI o mocach 140KM lub 170KM miał zastosowanie od 2002r do 2009r w samochodach Kia Sorento . Silnik możemy podzielić na dwa wersje, pierwsza do 2005roku o mocy 140KM z Turbiną o stałej geometrii łopatek z maksymalnym momentem obrotowym 320Nm osiąganym przy 2000obr, min.Druga odmiana od 2006r  o mocy 170KM z Turbiną o zmiennej geometrii łopatek z momentem obrotowym 390Nm osiąganym przy 2000obr, min.


Zdecydowanie lepszą opcją jest odmiana po 2006r , odznacza sie lepszymi osiągami oraz mniejszą awaryjnością. Usterkowość do 2006r jest niestety duża, kierowcy narzekają na uciążliwe i bardzo drogie awarie uszkodzenie sterownika silnika, awarie pompy wysokiego ciśnienia, nieszczelność układu wtryskowego(lejące wtryski), wycieki oleju z silnika oraz skrzyni jednak najpoważniejszą usterką były uszkodzenia wałków rozrządu w modela z pierwszych lat produkcji. Niestety po liftingu też zdarzają się poważne. usterki np. takie jak uszkodzenie turbosprężarki, powodem brak odpowiedniego smarowania koszty idą w tysiącach!!!.


Dodatkowo silnik nie jest ekonomiczny pod względem spalania średnio auto pali w granicach 10-12L !!!, również kultura pracy pozostawia wiele do życzenia. Dużym plusem jest zastosowanie rozrządu opartego na łańcuchu praktycznie bezobsługowego. Podsumowując, silnik jest drogi w utrzymaniu i dosyć awaryjny, potencjalny nabywca samochodu z tym motorem musi się liczyć w razie awarii z dużymi kosztami naprawy.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • dobra dynamika
  • rozrząd na łańcuchu
  • dobra dynamika w wersji 170KM

Wady

  • duża usterkowość przed liftingiem 2005r
  • wycieki oleju silnika
  • skrzyni biegów
  • nieszczelny układ wtryskowy
  • awarie pompy wysokiego ciśnienia
  • awarie sterowania silnika
  • słaba dynamika w wersji 140KM

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D4CB
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią po 2006r
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch

Silnik 2.5 CRDI  140KM od 2002r do 2005r-Turbina o stałej geometrii łopatek, niska kultura pracy silnika, odczuwalna turbodziura/duża awaryjność 
Silnik 2.5 CRDI 170KM od 2006r do 2009r -Turbina o zmiennej geometrii,łopatek, dobra dynamika /niższa awaryjność

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 10) (8.0)
Trwałość 8.1/10
Utrzymanie 7.9/10
Dynamika 8.1/10
Głosy według opinii użytkowników: 8 2

Najbardziej awaryjna część

27%
23%
9%
9%
16%
16%
Suma głosów: 44

Opinie użytkowników

14.07.2023 2003 przed lift
(4.7)
Opinia: Samochód napewno dla ludzi z własnym warsztatem i lubiącym naprawy samochodu.
  • 4.0/10
  • 4.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Można się nauczyć mechaniki, bo dużo czasu się będzie spędzać w garażu. Koszty części.
Wady: Przez 10 lat użytkowania ciężko znaleźć coś czego nie naprawiałem. Być może to wina wyeksploatowanego egzemplarza.
  • Silnik: 2.5crdi
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 300000
  • Spalanie: 8.2 l/100km
Odradzam
20.04.2021 sorento 1 2002 rok
(10.0)
Opinia: 360000 km rok 2002 ucieka z pod tyłka reduktor ok jak dbasz tak masz jedynie wtryski do wym,lub reg .napewno 1szt. sprawdziłem Super suv
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: wygodne i mocne w teren
Wady: wtryski drogie oczywiście nowe
  • Silnik: 140 koni 2.5 crdi
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 360000
Polecam
15.03.2020 Anonim
(5.0)
Opinia: Na początku było wszystko ok do momentu, gdy pękł wał korbowy ponad 600 kilometrów od domu i w dodatku za granicą naszego kraju. To dopiero były koszta a na dokładkę 7 miesięcy po wymianie silnika i oczywiście po zakończeniu gwarancji wydmuchało uszczelkę spod glowicy
  • 2.0/10
  • 3.0/10
  • 10.0/10
Wady: Wada ukryta czyli pękające wały korbowe, Pękające i nie trwałe uszczelki pod wtryskami
  • Silnik: 170 KM (D4CB)
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 236000
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Odradzam
21.12.2018 Bocian
(8.3)
Opinia: Zupełnie nie rozumiem, z jakiego powodu napisano tu o dużej awaryjności tej jednostki. Jak dla mnie jest to naprawdę trwały i bezproblemowy silnik. Przez 6 lat użytkowania wyżej wymienionego, o ile pamiętam, jedyną awarią jaka mi się przytrafiła, było przepalenie się cewki na jednym z
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: 140 KM
  • Rocznik / Przebieg: 290000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
07.09.2017 Piotrek
(8.7)
Opinia: Witam,mam Sorento 2,5 170KM rok 2008,automat,od 140000km.Teraz 202000 km.intercooler podziurawiony przez poprzednika,i przy 190tyś, turbo się rozpadło(na szczęście dojechałem do mechesa,ale był bardzo zdziwiony)Normalnie wypija olej(automat)i zaciera silnik.I jeszcze filtr paliwa w baku,zapycha się farbą(brak mocy przy dogazowaniu).Po za tym nie miałem lepszego samochodu.Tylko regularne
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 2.5/170
  • Rocznik / Przebieg: 2008/202000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię