Silnik Mercedes 2.1 R4 CDI 16V o mocy 116 lub 143KM miał szerokie zastosowanie w modelach Mercedes-Benz w latach 2000-2006. Konstrukcja bloku wykonana z żeliwa, głowica cylindrów ze stopu, wtrysk bezpośredni realizowanym przy pomocy systemu Common Rail o ciśnieniu 1350 Bar. Jednostka w większości egzemplarzy współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii oraz kołem dwumasowym. Rozrząd oparty jest na łańcuchu – podwójne wałki rozrządu napędzane dwustronnie łańcuchem.
Jak przystało na diesla do oczyszczenia spalin został zastosowany katalizator.Silnik charakteryzował się bardzo dużo żywotnością i niską awaryjnością, samochody z tym silnikiem bezproblemowo pokonywały przebiegi ponad 500-tys/km !!!. Dużym atutem jednostki jest bardzo trwały, układ wtryskowy, który jest odporny na złej jakości paliwo. Poza tym silnik w opinii użytkowników jednostka uchodzi za bardzo trwałą i mało awaryjną, również serwis nie sprawia większych problemów.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Mercedes Klasa C W203 200 CDI 116KM (OM611)
Mercedes Klasa C W203 220 CDI 143KM (OM611)
Mercedes CLC C203 220 CDI 143KM (OM611)
Mercedes Klasa E W210 FL 200 CDI 116KM (OM611)
Mercedes Klasa E W210 FL 220 CDI 143KM (OM611)
Mercedes Vito W638 112 CDI 122KM (OM611)
Mercedes Sprinter I FL 2.1 CDI 16V 109KM (OM611)
Mercedes Sprinter I FL 2.1 CDI 16V 129KM (OM611)
| Średnia (głosów: 1) | (10.0) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 10.0/10 |
| Dynamika | 10.0/10 |
Mercedes Klasa C W203 200 CDI 116KM (OM611)
Mercedes Klasa C W203 220 CDI 143KM (OM611)
Mercedes CLC C203 220 CDI 143KM (OM611)
Mercedes Klasa E W210 FL 200 CDI 116KM (OM611)
Mercedes Klasa E W210 FL 220 CDI 143KM (OM611)
Mercedes Vito W638 112 CDI 122KM (OM611)
Mercedes Sprinter I FL 2.1 CDI 16V 109KM (OM611)
Mercedes Sprinter I FL 2.1 CDI 16V 129KM (OM611)