Silnik Mercedes 2.1 R4 CDI 16V o mocy 102 lub 125KM miał szerokie zastosowanie w modelach Mercedes-Benz w latach 1997-2001. Konstrukcja bloku wykonana z żeliwa, głowica cylindrów ze stopu, wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail o ciśnieniu 1350 Bar. Jednostka w większości egzemplarzy współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii oraz kołem dwumasowym. Jednak pierwsze odmiany silnika wyposażone były w turbosprężarkę w której ciśnienie doładowania było kontrolowane przez zawór.
Dopiero od 1999 roku zastosowano turbosprężarkę ze zmienna geometrią łopatek. Rozrząd oparty jest na łańcuchu -podwójne wałki rozrządu napędzane dwustronnie łańcuchem. Jak przystało na diesla do oczyszczenia spalin został zastosowany katalizator. Silnik charakteryzował się bardzo wysoką żywotnością i niską awaryjnością, samochody z tym silnikiem bezproblemowo pokonywały przebiegi ponad 500-tys/km !!!. Dużym atutem jednostki jest bardzo trwały układ wtryskowy który jest odporny na złej jakości paliwo. Poza tym silnik w opinii użytkowników uchodzi za bardzo trwały i mało awaryjny, również serwis nie sprawia większych problemów.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Mercedes Klasa C W202 FL 200 CDI 102KM (OM611)
Mercedes Klasa C W202 FL 220 CDI 125KM (OM611)
Mercedes Klasa E W210 200 CDI 102KM (OM611)
Mercedes Klasa E W210 220 CDI 125KM (OM611)
Mercedes Vito W638 108 CDI 82KM (OM611)
Mercedes Vito W638 110 CDI 102KM (OM611)
Mercedes Sprinter I FL 2.1 CDI 16V 82KM (OM611)
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |
Mercedes Klasa C W202 FL 200 CDI 102KM (OM611)
Mercedes Klasa C W202 FL 220 CDI 125KM (OM611)
Mercedes Klasa E W210 200 CDI 102KM (OM611)
Mercedes Klasa E W210 220 CDI 125KM (OM611)
Mercedes Vito W638 108 CDI 82KM (OM611)
Mercedes Vito W638 110 CDI 102KM (OM611)
Mercedes Sprinter I FL 2.1 CDI 16V 82KM (OM611)