Silnik 1.7 16V CRDi 115KM (D4FD) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 23004

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 TDCi 16V 200KM (DW12C)08.07.2020

Serwis - przy danym przebiegu 196000kkm (kupiony przy 142000kkm) brak jakichkolwiek problemów, olej wymieniany co 10kkm. Użytkowani

Polecam

9.67

Silnik 1.6 i-DTEC 120KM (N16A1)07.07.2020

Silnik ok ale ma wadę fabryczną polegająca na przesuwne poprzecznym wałków rozrządu. Róbcie to na gwarancji bo kosztuje słono.

Polecam

9.06

Silnik 1.3 CDTI 70KM (Z13DT)07.07.2020

zrobiłem ponad 200kkm, obecnie 300kkm przebiegu i 12 lat, regenerowane: wtryski przy 250kkm, pompa paliwa przy ok 230kkm, alternator,

Polecam

7.21

Silnik 2.0 CDTi 160/165KM DPF (A20DTH)06.07.2020

Bardzo elastyczna, ale awaryjna jednostka. Zatarty silnik przy 260 tyś. Pomimo usunięcia dobrze znanych usterek ( uszczelka smoka, kl

Polecam

7.79

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.7 CRDI występuje w modelach Kia oraz Hyundai i posiadał moc 115 KM. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Cechą charakterystyczną  jest świetna dynamika wysoka kultura pracy  oraz niskie spalanie. Dodatkowym atutem jest rozrząd oparty na łańcuchu Odmiana 115KM praktycznie niczym nie odbiega od  od silnika z wyższą mocą ,moment obrotowy 265NM osiągamy już przy 1250 obr/min co przekłada się na świetne przyspieszenie .Konstrukcja 1.7 CRDI został dopracowana pod każdym katem co sprawia że jazda autem z tym silnikiem przysparza bardzo dobrych wrażeń . Jednostka napewno bardzie się sprawdzi w samochodach klasy C a niżeli w klasie SUV np. Kia Sportage 1.7 CRDI w której odczujemy  słabą dynamikę i moc w stosunku do masy pojazdu. Kia sportage przyśpiesza do 100km/h w około 13 sekund. Podsumowując jest to dobra jednostka o bardzo dobrych parametrach ,wysokiej kulturze pracy dobrej dynamice i przyzwoitym poziomie spalania.

Zalety:
wysoka kultura pracy
przyzwoity poziom spalania
rozrząd oparty na łańcuchu

Wady:
przeciętna dynamika

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 21

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 35
Średnia (głosów 10):
(7.47)
Trwałość
 8.7/10
Utrzymanie
 8.1/10
Dynamika
 5.6/10

Głosy według opinii:

82

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Marek 13.09.2018
Średnia:
(6.00)
Tak

Opinia: "Dynamika w trasie słaba ale coś za coś. Spalanie niskie, miejsca dużo jedynie filtr DPF już powoli nadaje się do wymiany. Przy 241000 wymiana sprzęgła w niezależnym serwisie - koszt 850zł (materiał z robocizną) a nie jak w ASO zaśpiewali 1600zł. Po 200 tys. zrobiłem zawieszenie tył + przód koszt ok 3tys. Poza tym regularna zmiana oleju i filtrów, oczywiście we własnym zakresie i jest GIT. Polecam."

Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (3/10)
Odmiana silnika: Sportage 116KMRocznik / Przebieg: 2010/ 242000 Śr. spalanie: 5.6
XXX 16.11.2017
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: "różnica dynamiki pomiędzy 116KM a 136KM jest prawie nie zauważalna a spalanie w cyklu miejskim 116KM pali dużo mniej z kolei w trasie 136KM jest nieco bardziej elastyczny ogólnie jeśi robusz krótkie trasy i dużo w mieście to wersja 116KM bedzie lepszym wyborem silnik jest ten sam tylko mapa jest inna"

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 116Rocznik / Przebieg: ? Śr. spalanie: ?
Arczi 13.03.2017
Średnia:
(4.33)
Nie

Opinia: "Nieprawdą jest to, że Sportage III z tym silnikiem mało pali! W moim średnie spalanie utrzymuje się na poziomie 7,4-7,5 L/100km od nowości. Spalanie na autostradzie pomiędzy bramkami na A1, przy tempomacie zapiętym na 160 km/h, to 14,4 L/100km!!! (tyle pokazał komputer po resecie na pierwszych bramkach!!!) Kompletny brak dynamiki i elastyczności (13s do setki i problemy z wyprzedzaniem). Bardzo głośna praca i kiepska kultura w porównaniu np. z silnikiem 1,6 HDI. Bardzo mały zakres obrotów użytkowych silnika. Należy wcześniej planować i poważnie uważać przy wyprzedzaniu, ponieważ silnik niechętnie wkręca się na obroty!!! Nie kupiłbym tego auta ponownie z tym silnikiem, a ten zakup uważam za nieudany!!! Nie polecam tego silnika, no chyba, że ktoś chce machać wszystkim na pożegnanie przy starcie ze świateł (łącznie z Seicento i Tico). Wszystkie inne, sprzeczne opinie zamieszczone tutaj uważam za nieszczere i nierzetelne!!!"

Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (1/10)
Odmiana silnika: Sportage III / 115Rocznik / Przebieg: 2015/30000 Śr. spalanie: 7.4
Tomek 24.02.2017
Średnia:
(3.33)
Tak

Opinia: "Miałem możłiwość pojeździć chwilę trym samochodem, jako zastępczym z serwisu. Niestety Hyundai ix 35 jest zbyt ciężki do tego silnika albo inaczej, ten silnik jest za słaby do ix 35. Owszem, jak się rozpędzi to leci, ale szału nie było. "

Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (1/10)
Odmiana silnika: ix35/117Rocznik / Przebieg: 2015/22000 Śr. spalanie: 7
RAFAŁ 25.09.2015
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: "Posiadam IX35 z 2011 z takim silnikiem. Zrobiłem nim w szybkim czasie 15000km. Dynamika wystarczająca, na trasie nie ma problemów z szybkością czy wyprzedzaniem. Spalanie rewelacyjne udało mi się osiągnąć 5,1L/100km na dystansie 1200km po autostradzie przy prędkościach 110-140km/h. Miasto na krótkich odcinkach 6,5-7L. Jedyny mankament to ciut głośna praca w porównaniu do np 2,0 DCi czy 1,6 HDi."

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: IX35 116Rocznik / Przebieg: 2011/138000 Śr. spalanie: 5.7
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.