Okres produkcji: 2009-2015
Wersje nadwozia: SUV
Pojemność [cm3] | 1685 |
Moc [KM] | 116 |
Moment obrotowy [Nm] | 260 |
Doładowanie | turbo/sp |
Skrzynia biegów | 6-biegowa |
Prędkość maksymalna | 173 |
Przyspieszenie (0-100km/h) | 12.4 |
Spalanie - miasto [l/100km] | 6.2 |
Spalanie - trasa [l/100km] | 4.8 |
Spalanie - średnie [l/100km] | 5.3 |
?Typ oleju | Lotos Quazar 5W30 |
LIlość oleju | 5.3 L |
Wymiana oleju | co.20.000 km lub 1 rok |
Wymiana rozrządu | Łańcuch |
DPF/FAP | Tak |
Dwumasa | Tak |
Turbina | Geometria zmienna |
Wtryski | elektromagnetyczne -Bosch |
02.12.2014Marek Z
"w porównaniu do silnika kia sorento z 2005r. 2.4 170KM ten ma porównywalne osiągi a w dodatku pali mniej, fakt waży też mniej ok. 700kg.Ale mam auto idealnie spasowane do moich wymagań. Jestem zadowolony. Spalanie 5,3 - 5,6 trasa mieszana."
16.11.2017XXX
"różnica dynamiki pomiędzy 116KM a 136KM jest prawie nie zauważalna a spalanie w cyklu miejskim 116KM pali dużo mniej z kolei w trasie 136KM jest nieco bardziej elastyczny ogólnie jeśi robusz krótkie trasy i dużo w mieście to wersja 116KM bedzie lepszym wyborem silnik jest ten sam tylko mapa jest inna"
25.09.2015RAFAŁ
"Posiadam IX35 z 2011 z takim silnikiem. Zrobiłem nim w szybkim czasie 15000km. Dynamika wystarczająca, na trasie nie ma problemów z szybkością czy wyprzedzaniem. Spalanie rewelacyjne udało mi się osiągnąć 5,1L/100km na dystansie 1200km po autostradzie przy prędkościach 110-140km/h. Miasto na krótkich odcinkach 6,5-7L. Jedyny mankament to ciut głośna praca w porównaniu do np 2,0 DCi czy 1,6 HDi."
Większość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów
Podstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.
Odwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.
Najbardziej awaryjna część tego auta?
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:6.5l/100km
Spalanie - trasa:5.2l/100km
Spalanie - średnie:5.8l/100km
Polecane silniki