Silnik 1.7 16V CRDi (D4FD) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 103614

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 HDI 16V 90KM (DV6ATED4)13.08.2020

Swietny, oszczedny, kulturalny i niezawodny silnik. Latam nim od nowosci na trasie Szczecin-Wolfsburg, oraz lokalnie po Niemczech, czas

Polecam

8.43

Silnik 3.0 R6 d 24V 265KM (B57D30)10.08.2020

Ten silnik (265KM) nie ma BiTurbo tylko 1 turbine w technologie Twin power

Polecam

8.67

Silnik 1.9 TDI 8V PD 100/101KM (EA188)07.08.2020

Posiadam Skodę Octavię Tour kombi z 2008r . Silnik to axr o mocy 101km. Przebieg 214tys km od nowości w rodzinie. Cały czas eksplo

Polecam

8.71

Silnik 2.0 TDI 16V CR 140/143KM (EA189)07.08.2020

Mam przejechane 270 000 km. Przy ok 200 000 km był robiony EGR, wymiana na oryginalny. Poza tym bez zarzutów. Serwis robiony co 15 00

Polecam

7.00

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.7 CRDI występuje w modelach Kia oraz Hyundai i posiadał moc 115 KM i136KM. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Cechą charakterystyczną  jest świetna dynamika wysoka kultura pracy  oraz niskie spalanie. Dodatkowym atutem jest rozrząd oparty na łańcuchu Odmiana 115KM praktycznie niczym nie odbiega od  od silnika z wyższą mocą ,moment obrotowy 265NM osiągamy już przy 1250 obr/min co przekłada się na świetne przyspieszenie .Konstrukcja 1.7 CRDI został dopracowana pod każdym katem co sprawia że jazda autem z tym silnikiem przysparza bardzo dobrych wrażeń . Jednostka napewno bardzie się sprawdzi w samochodach klasy C a niżeli w klasie SUV np. Kia Sportage 1.7 CRDI w której odczujemy  słabą dynamikę i moc w stosunku do masy pojazdu. Kia sportage przyśpiesza do 100km/h w około 13 sekund. Podsumowując jest to dobra jednostka o bardzo dobrych parametrach ,wysokiej kulturze pracy dobrej dynamice i przyzwoitym poziomie spalania.

Zalety:
wysoka kultura pracy
przyzwoity poziom spalania
rozrząd oparty na łańcuchu

Wady:
przeciętna dynamika w wersji 115KM

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 193

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 246
Średnia (głosów 15):
(7.33)
Trwałość
 8.27/10
Utrzymanie
 7.6/10
Dynamika
 6.13/10

Głosy według opinii:

123

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Hundai i40 kombi 11.02.2020
Średnia:
(0.00)
Nie

Opinia: Hundai i 40 generalnie tragedia. Karoseria słabo zabezpieczona korozja podszybia i dachu, sprzęgło przy 130 tys km do wymiany, uszczelka pod głowicą to nie 1/100 to co piąte auto ma problem,materiały wnętrza bardzo słabej jakości!!. Poza tym jest do przyjęcia jak na bardzo oszczędną produkcję.

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)

Zalety:ma ładny wygląd

Wady:opisane powyżej

Odmiana silnika: 1,7 crdiRocznik: 2013Przebieg: 121 tys.km Śr. spalanie: 6/100
Sportage lll 07.01.2019
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: 1.7 crdi w Sportage to za mało do tego auta, spalanie średnio to ok 6l, jazda mieszana 50/50, trzeszczące plastiki, mały bagażnik, dobry wygląd, bardzo krótki pierwszy bieg przeszkadza przy dynamicznym ruszaniu

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: 113kmRocznik / Przebieg: 2015/100000 Śr. spalanie: 6
Marek 13.09.2018
Średnia:
(6.00)
Tak

Opinia: Dynamika w trasie słaba ale coś za coś. Spalanie niskie, miejsca dużo jedynie filtr DPF już powoli nadaje się do wymiany. Przy 241000 wymiana sprzęgła w niezależnym serwisie - koszt 850zł (materiał z robocizną) a nie jak w ASO zaśpiewali 1600zł. Po 200 tys. zrobiłem zawieszenie tył + przód koszt ok 3tys. Poza tym regularna zmiana oleju i filtrów, oczywiście we własnym zakresie i jest GIT. Polecam.

Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (3/10)
Odmiana silnika: Sportage 116KMRocznik / Przebieg: 2010/ 242000 Śr. spalanie: 5.6
XXX 16.11.2017
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: różnica dynamiki pomiędzy 116KM a 136KM jest prawie nie zauważalna a spalanie w cyklu miejskim 116KM pali dużo mniej z kolei w trasie 136KM jest nieco bardziej elastyczny ogólnie jeśi robusz krótkie trasy i dużo w mieście to wersja 116KM bedzie lepszym wyborem silnik jest ten sam tylko mapa jest inna

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 116Rocznik / Przebieg: ? Śr. spalanie: ?
Jacek 21.04.2017
Średnia:
(7.33)
Tak

Opinia: Zaskakująco dobre auto. Byłem uprzedzony do marek koreańskich jednak moja I40 zmieniła ten pogląd. Samochód stylistycznie piękny, bardzo wygodny, ekonomiczny . Jak każdy ma swoje ułomności i trzeba go użytkować z głową ale to akurat dotyczy każdego auta nowszej generacji .

Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 225Rocznik / Przebieg: 2012 Śr. spalanie: 6.7
<<<123>>>

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów