Silnik 3.0 V6 CDI 190/204KM (OM642 red.) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 13578

CDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 dCi 120KM (Renault F9Q)05.06.2020

Mam Primerę 2003 1.9 dci, zakup 68000 km teraz 214000 km. Wszystko działa super. Standardowe wymiany eksploatacyjnych części jak w

Polecam

8.25

Silnik 1.9 dCi 120KM (F9Q 650/700/800)05.06.2020

Mam Primerę 2003 1.9 dci, zakup 68000 km teraz 214000 km. Wszystko działa super. Standardowe wymiany eksploatacyjnych części jak w

Polecam

7.52

Silnik 1.9 dCi 120KM (F9Q 650/700/800)04.06.2020

Silnik bezawaryjny, model 2005 w Nissan Primera,użytkowany przeze mnie od nowości, kupiony w Polsce,wymiana oleju syntetyk co 15 tyś

Polecam

7.52

Silnik 2.5 V6 TDI 24V 180KM03.06.2020

Allroad 2004 Quattro z 2.5 V6 180KM BAU. Mi się ten silnik spodobał. Jest to calkiem inna kultura pracy, jaką znamy z 1.9 TDI. Siln

Polecam

6.10

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 3.0 V6 CDI/OM642 stosowany od 2005 roku o mocach 190KM i 204KM zasilała samochody marki  Mercedes wyższej klasy E R oraz ML.Jednostka o bardzo zawansowanej technologii niestety z awaryjnym i drogim w naprawie osprzętem.Silnik seryjnie wyposażony został w filtr cząstek stałych DPF oraz w nowszej generacji EGR  z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz  kołem dwumasowym.Niestety jednostka o o oznaczeniu OM642 jest bardzo awaryjna oraz kosztowna w naprawach.Silnik konstrukcyjnie nie został dopracowany przez co jego problemy dotyczyły nie tylko osprzętu jak również uszczelnienia chłodnicy oleju oraz problemu z wentylacją skrzyni korbowej.Zwłaszcza ten drugi problem daje się we znaki użytkownikom ponieważ w razie awarii silnik przechodzi w tryb awaryjny.!!! Konsekwencją tej usterki są poważne awarie turbosprężarki. Z problemem Mercedes borykał się do 2010 roku i organizował akcję naprawczą.To nie wszystko jednostka miała od początki źle skalibrowany proces wypalania się sadzy w w filtrze DPF .Co w konsekwencji doprowadzało do awarii EGR oraz przedostawania się paliwa do oleju co skutkuje jego rozrzedzeniem a w konsekwencji doprowadza do poważnej awarii silnika.Kolejną przypadłością jest problem z kolektorem ssącym w którym zacierają się klapki oraz nastawnikiem sterującym zmienną geometrią łopatek.Objawem tego jest problem z mocą silnika ,jeżeli auto nie wkręca się na obroty najprawdopodobnie doszło do zapchania nastawnika turbiny.Jedynym lekarstwem na tą przypadłość jest jazda na wyższych obrotach w innym przypadku koszty wymian nastawnika są wysokie ponad 2000zł.Wyżej wymienione awarie przeważnie zdarzają się przy przebiegach około 200 tys/km oraz przez źle eksploatowane auta.Trzeba pamiętać że jednostka posiada bardzo awaryjny i kosztowny osprzęt,co wiąże się z większymi kosztami części oraz serwisu.Po za tym silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi,przyzwoity poziom spalania oraz bardzo dobrą dynamikę .

Zalety:
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
przyzwoity poziom spalania

Wady:
kosztowny serwis
awarie zaworu EGR
awarie wtryskiwaczy
awarie kolektora ssącego
zapychanie się filtra DPF

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 26

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 1):
(8.67)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 7/10
Dynamika
 9/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Jan 26.03.2014
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: ML 2008rok silnik pierwsza klasa,dobra dynamika,dość przyzwoite spalanie .Mercedes poszedł w tej konstrukcji na kompromis,jedni twierdzą że mógł mieć więcej mocy ale ja uważam że jest wystarczająca .Jestem szczęśliwym posiadaczem mojej ML i polecam ten silnik jak najbardziej

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (9/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: MERCEDES-BENZ ML 280 CDI KM r

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników OM654/656 (od 2016)
Rodzina silników OM607/626 (od 2012)
Rodzina silników OM651 (od 2014)
Rodzina silników OM651 (2008-2015)
Rodzina silników OM642 (od 2005)
Silniki 3.0 V6 d stosowane od roku 2012
Silniki 3.0 V6 BlueTec stosowane w latach 2009-2015
Silniki 3.0 V6 CDI stosowane w latach 2005-2011
Rodzina silników OM639/640 (2004-2012)
Rodzina silników OM646/647/648 (2002-2010)
Rodzina silników OM628/629 (1999-2010)
Rodzina silników OM660 (od 1998)
Rodzina silników OM611/612/613 (1997-2006)
Rodzina silników OM668 (1997-2005)
Rodzina silników OM606 (1993-2001)
Rodzina silników OM605 (1993-2001)
Rodzina silników OM604 (1993-1998)
Rodzina silników OM602 (1985-2000)

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.