Popularne na rynku

Silnik PSA 2.0 BlueHDi 150KM DW10FD

69734
Kategoria: Silniki PSA BlueHDi
Silnik PSA 2.0 BlueHDi 150KM DW10FD

Silniki PSA BlueHDi są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Opel

Silnik PSA 2.0 Blue HDi o mocy 150KM to jednostka z rodziny silników wprowadzonych przez koncern PSA na rynek w 2013 roku. Współpracuje z 6- biegową skrzynią manualna lub automatyczną EAT6. Silnik o mocy 150KM BlueHDI cechuje się bardzo dobrymi osiągami, wysoką kulturą pracy oraz dobrą elastycznością. Jest to najnowocześniejsza jednostka wysokoprężna spełniająca bardzo rygorystyczne normy spalin Euro 6. Aby można było spełnić takie normy w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania. BlueHDi to technologia która ma za zadanie zminimalizować emisję spalin do minimum. Odpowiadają za to katalizator, filtr cząstek stałych FAP oraz system SRC. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx  do 90%.Te zabiegi umożliwiają regenerację filtra cząstek stałych w niższych temperaturach. Aby system działał niezbędny jest do tego specjalny preparat AdBlue. Jest to bardzo kontrowersyjne rozwiązanie ponieważ użytkownicy muszą na bieżąco kontrolować jego stan. Specjalny zbiornik o pojemności 17L  jest umieszczony w części bagażowej samochodu lub przy korku paliwa a uzupełnianie jego wykonywane jest przez specjalny wlew. Dodatek wystarcza na około 20 tys/km trzeba jednak uważać aby go nie zabrakło ponieważ wiąże się to z problemem uruchomienia auta a w najgorszej opcji uszkodzeniem SRC. Jeżeli na czas nie zareagujemy na kontrolkę która informuje o uzupełnieni dodatku to podczas jazdy silnik może przejść w tryb awaryjny a po jego zatrzymaniu już nie odpalimy auta. Co za tym idzie musimy udać się do serwisu w celu jego odblokowania. Użytkownicy informują że płyn po niżej temperatury -11stopni może zamrznąć co jest bardzo problematyczne. Po za tym uciążliwym rozwiązaniem silnik 2.0 HDI o mocy 150KM ma więcej plusów jak minusów przede wszystkim jest trwały i mało awaryjny. Największym plusem są bardzo dobre osiągi dobra dynamika i wysoka kultura pracy.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • niska awaryjność
  • świetna dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty obsługi FAP

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000 km lub 10 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 5.0 L, typ oleju: Total Quarts INEO ECS 5W-30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 9) (9.4)
Trwałość 9.1/10
Utrzymanie 9.2/10
Dynamika 9.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 8 1

Najbardziej awaryjna część

4%
74%
6%
3%
4%
8%
Suma głosów: 136

Opinie użytkowników

30.07.2021 3008/druga
(4.7)
Opinia: Niestety nie mogę pochwalić tego silnika przy przebiegu 89 tys. pękł pasek rozrządu. Auto było półroku po gwarancji. Producent przewiduje wymianę pieców 120 tys. Po wymianie u prywatnego mechanika znów pęk. Tym razem przy 106 tys. Za druga awarie nie winuje producenta być może była
  • 2.0/10
  • 4.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Mało pali, mocny cichy diesel.
Wady: Awaryjny. Drugi zerwany pasek rozrządu. Masakra. Znajomy ma Tiguana i się cieszy a ja jeżdżę po mechanikach i tracę kupę kasy na remonty.
  • Silnik: 150
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 106
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Odradzam
13.11.2020 Peugeot 308 SW T9 2.0 BlueHDI + EAT6
(9.7)
Opinia: Jednym słowem rewelacja, idealny do tego modelu, bardzo dobra dynamika i elastyczność to podstawowe zalety. Dodatkowo świetnie pasuje do niego automat EAT6 takie połączenie gwarantuje sama frajdę z jazy. Ogólnie bez problemowy silnik, żadnych najmniejszych problemów, tylko flity i olej na czas i nic poza tym. Do
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: kultura pracy, osiągi, elastyczność, bezawaryjność,
Wady: dość głośno pracująca pompa wysokiego ciśnienia ( charakterystyczne klepanie), system S&S ale na szczęście można go wyłączać za raz po pierwszym uruchomieniu silnika
  • Silnik: 2.0 BlueHDI 16V 150KM (DW10FD)
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 79000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
11.09.2020 Peugeot 508SW I FL
(10.0)
Opinia: Super silnik. Cichy, dynamiczny, i bardzo ekonomiczny mimo ciężkiego auta.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 150/DW10FD
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 140000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
18.09.2019 C4 Picasso II
(10.0)
Opinia: Silnik znakomity, godny polecenia. Używam od 3 lat i bez zarzutu.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 150/DW10FD
  • Rocznik / Przebieg: 2016/82000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
07.08.2019 Peugeot 308SW T9
(10.0)
Opinia: Silnik rewelacja optymalna moc 150KM i moment 370Nm robi dobre osiągi. W mimo przypadku silnik połączony jest z automatyczną skrzynią biegów EAT6 co też jest dużym plusem!! Polecam ten silnik!
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 150KM / DW10FD
  • Rocznik / Przebieg: 2016/57000km
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Polecam