Nowość

Silnik 1.5 BlueHDi 16V 102KM (DV5RD)

9968
Kategoria: Silniki PSA BlueHDi
Silnik 1.5 BlueHDi 16V 102KM (DV5RD)

Silniki PSA BlueHDi są stosowane w samochodach marki

  • Citroen

Silnik 1.5 BlueHDI o mocy 102KM wszedł do produkcji w roku 2017 i jest to najnowsza konstrukcja koncernu PSA. Jednostka ma zastąpić wysłużoną konstrukcję 1.6HDI 120KM i będzie powoli wprowadzana do większości modeli Peugeota oraz Citroena. W ofercie znajdziemy dwie opcje ze skrzynią 6-biegową manualną oraz 8-biegowym automatem. Jak przystało na nowoczesny silnik diesla spełnia on najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6.2 ( został przygotowany do najnowszych norm  jakie zostaną wprowadzone) co stawia go w czołówce silników wysokoprężnych najmniej emitujących emisji  CO2/ 96g/km. Aby można było spełnić takie normy w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania.BlueHDi to technologia która ma za zadanie zminimalizować emisję spalin do minimum. Odpowiadają za to katalizator, filtr cząstek stałych FAP oraz system SRC. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx  do 90%.Te zabiegi umożliwiają regenerację filtra cząstek stałych w niższych temperaturach. Aby system działał niezbędny jest do tego specjalny preparat AdBlue. Silnik charakteryzuje się bardzo dobra dynamiką wysoką kultura pracy oraz niskim poziomem spalania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • spełnia normy spalin Euro6

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (1.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 3.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

40%
60%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

28.05.2020 Peugeot 2008
(1.0)
Opinia: Przejechane prawie 40 tys. Średnie spalanie przy normalnej jeździe 4.7 l100km. Do 90 km/h w trasie silnik pali prawie 4/l100km. Miasto to niecale 6l/100km. Auto waży 1200kg i 102 KM w zupełności wystarcza. Elastyczność zadowalajaca. Adblue uzupełniam co ok 15 tys. Po pierwszej wymianie oleju
  • 0.0/10
  • 3.0/10
  • 0.0/10
Zalety: elastyczność, koszty paliwa, koszty przeglądów.
Wady: Narazie brak
  • Silnik: Dv5rd
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 40000
  • Spalanie: 4.7 l/100km
Polecam
09.05.2020 berlingo
(0.0)
Opinia: Przejechałem do tej pory ponad 20 tys. Średnie spalanie w trasach po 5 tys. km wyszło 5,2 l/100. Przy 90 i sprzyjających warunkach da się zamknąć w 4l. W mieście poniżej 7l. Wszystkie prezentacje mówią o tym, żeby brać 130 km, w moim wypadku finansowo
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
Zalety: tani serwis niskie spalanie
Wady: dość długo sie nagrzewa
  • Silnik: 100 km
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 20000
  • Spalanie: 5.2 l/100km
Polecam