Popularne na rynku

Silnik PSA 1.5 BlueHDi 102KM DV5RD

24790
Kategoria: Silniki PSA BlueHDi
Silnik PSA 1.5 BlueHDi 102KM DV5RD

Silniki PSA BlueHDi są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Opel

Silnik PSA 1.5 BlueHDI o mocy 102KM wszedł do produkcji w roku 2018 i  zasilał szereg modeli koncernu PSA Citroen/Peugeot

Jest to najnowsza konstrukcja PSA która zastąpiła wysłużoną jednostkę  1.6 HDI .  W ofercie znajdziemy dwie opcje – ze skrzynią 6-biegową manualną oraz 8-biegowym automatem. Jak przystało na nowoczesny silnik diesla spełnia on najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6.2 ( został przygotowany do najnowszych norm  jakie zostaną wprowadzone) co stawia go w czołówce silników wysokoprężnych najmniej emitujących CO2/ 96g/km.



Aby można było spełnić takie normy w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania. BlueHDi to technologia która ma za zadanie zminimalizować emisję spalin do minimum. Odpowiadają za to katalizator, filtr cząstek stałych FAP oraz system SRC. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx  do 90%.Te zabiegi umożliwiają regenerację filtra cząstek stałych w niższych temperaturach. Aby system działał niezbędny jest do tego specjalny preparat AdBlue. Silnik charakteryzuje się bardzo dobra dynamiką wysoką kultura pracy oraz niskim poziomem spalania.

Awarie

Niestety zdarzają się dosyć poważne awarie,takie jak pękający łańcuszek spinający wałki rozrządu !!! Sam rozrząd jest oparty na pasku jednak wraz z nim występuje również dosyć problematyczny łańcuszek.Interwał wymiany przypada na przebieg 150 tys/lub 6 lat niestety często dochodzi do awarii wspomnianego łańcuszka i to już przy przebiegach 50 tys/km !!!



Warto zwracać uwagę na prace rozrządu gdy tylko usłyszymy jakiś hałas natychmiast trzeba udać się do serwisu.Trzeba nadmienić że koszt wymiany kompletnego rozrządu czyli paska,pompy,napinacza oraz łańcuszka nie należy do tanich a jego wymiana jest dosyć skomplikowana .Kolejną przypadłością jaką zgłaszają użytkownicy to wycieki spod pokrywy zaworów, producent nie zastosował uszczelki a jedynie pastę uszczelniającą. Kolejną przypadłością tej jednostki jest problematyczny układ Adblue a dokładnie jego czujnik który często ulega awarii.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • spełnia normy spalin Euro6

Wady

  • zdarzają się pęknięcia łańcuszka spinającego wałki rozrządu !
  • wycieki oleju z pod pokrywy zaworów
  • awaryjny czujnik Nox
  • problematyczny czynnik Adblue

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DV5RD
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 150.000 km lub 6 lat/ dodatkowo występuje łańcuszek spinający właki rozrządu
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje AdBlue
  • Silnik spełnia normę spalin EURO6
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: Total Quarts 5W-30, wymiana po po 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 8) (6.3)
Trwałość 5.3/10
Utrzymanie 7.4/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 6 2

Najbardziej awaryjna część

13%
48%
9%
13%
9%
9%
Suma głosów: 23

Opinie użytkowników

10.08.2023 Corsa F
(6.3)
Opinia: jest O.K.
  • 1.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: mało pali.elastyczny.Opel Corsa średnia z ostatniego tysia 3,9 l
Wady: trochę się trzaska na zimno,może nawet bardziej niż w Partnerze 1,6 hdi 75
  • Silnik: 102
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 100
  • Spalanie: 3.9 l/100km
Polecam
20.02.2023 Opel combo life
(4.3)
Opinia: Kupiłem nowego Opla Combo z takim silnikiem od poczatku chodził jak traktor a przy 117000 pekł omawiany łańcuszek spinający wałki rozrządu. Ogólnie nie polecam
  • 2.0/10
  • 4.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: 102
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 117000
  • Spalanie: 7.2 l/100km
Odradzam
28.11.2022 Toyota proace city verso
(6.0)
Opinia: Mam taki sam silnik w Toyocie proace city Verso. Przebieg 22000. Ogólnie nie jestem zadowolony. Pasek rozrządu cały czas jęczy. Odpalanie na zimnym to hałas nie do opisania. Ostatnio zaobserwowałem ubytki płynu chłodniczego. Mam jeszcze dwa samochody z silnikami diesla, skoda 1.6 TDI i Hyundai
  • 2.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Spalanie
Wady: Kupiłem nowy samochód z tym silnikiem, a mam wrażenie, że na starcie miał z 300.000 przebiegu. Wszystko piszczy, stuka i jęczy. A przy -1 jak 20 letni ford transit odpala (oczywiście odpala tylko dzwięk jest podobny). Więcej nie kupię i nie polecam.
  • Silnik: 102
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 22000
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Odradzam
18.12.2021 Citroen C 4 Cactus
(9.0)
Opinia: Nowoczesny ekologiczny diesel z tradycyjnym hydrokinetycznym automatem 6 - biegowym, zobaczymy jak będzie z kilkadziesiąt tysięcy km.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Niskie spalanie, wysoka kultura pracy, niezłe osiągi.
Wady: System Stop - Start trzeba dezaktywować po każdym odpaleniu silnika, ale to chyba norma teraz.
  • Silnik: 1.5 HDI 120 KM EAT 6
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 22000
  • Spalanie: 5.2 l/100km
Polecam
28.11.2021 Peugeot 2008
(7.7)
Opinia: Same superlatywy
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: ekonomiczny, dynamiczny, kultura pracy
Wady: drogi olej, powolny wzrost temperatury
  • Silnik: 102 Silnik 1.5 BlueHDi 16V 102KM (DV5RD)
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 44000
  • Spalanie: 3.6 l/100km
Polecam