Silnik PSA 2.0 BlueHDi 16V 163KM DW10FUC

4135
Kategoria: Silniki PSA BlueHDi
Silnik PSA 2.0 BlueHDi 16V 163KM DW10FUC

Silniki PSA BlueHDi są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Opel

Silnik PSA 2.0 BlueHDi 163KM DW10FUC to kolejna odmiana tej jednostki która miała zastosowanie w modelach aut dostawczych Citroen oraz Peugeot.

Jednostka z rodziny silników DW10 BlueHDI wprowadzonych przez koncern PSA na rynek w 2014 roku. Współpracuje z 6- biegową skrzynią manualna lub automatyczną EAT6. Silnik o mocy 150KM BlueHDI cechuje się bardzo dobrymi osiągami, wysoką kulturą pracy oraz dobrą elastycznością. Jest to najnowocześniejsza jednostka wysokoprężna spełniająca bardzo rygorystyczne normy spalin Euro 6. Aby można było spełnić takie normy w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania. BlueHDi to technologia która ma za zadanie zminimalizować emisję spalin do minimum. Odpowiadają za to katalizator, filtr cząstek stałych FAP oraz system SRC.



Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx  do 90%.Te zabiegi umożliwiają regenerację filtra cząstek stałych w niższych temperaturach. Aby system działał niezbędny jest do tego specjalny preparat AdBlue. Jest to bardzo kontrowersyjne rozwiązanie ponieważ użytkownicy muszą na bieżąco kontrolować jego stan. Specjalny zbiornik o pojemności 17L  jest umieszczony w części bagażowej samochodu lub przy korku paliwa a uzupełnianie jego wykonywane jest przez specjalny wlew.



Dodatek wystarcza na około 20 tys/km trzeba jednak uważać aby go nie zabrakło ponieważ wiąże się to z problemem uruchomienia auta a w najgorszej opcji uszkodzeniem SRC. Jeżeli na czas nie zareagujemy na kontrolkę która informuje o uzupełnieni dodatku to podczas jazdy silnik może przejść w tryb awaryjny a po jego zatrzymaniu już nie odpalimy auta. Co za tym idzie musimy udać się do serwisu w celu jego odblokowania. Użytkownicy informują że płyn po niżej temperatury -11stopni może zamarznąć co jest bardzo problematyczne. Po za tym uciążliwym rozwiązaniem silnik 2.0BlueHDi ma więcej plusów jak minusów przede wszystkim jest trwały i mało awaryjny. Największym plusem są bardzo dobre osiągi dobra dynamika i wysoka kultura pracy.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • niska awaryjność
  • świetna dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • problematyczny czynnik AdBlue

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DW10FUC
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po co 180.000 km lub 10 Lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro6
  • Silnik spełnia normę spalin EURO6
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Delphi
  • Ilość oleju silnikowego: 5.0 L, typ oleju: Total Quarts INEO ECS 5W-30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (9.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 7.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

02.02.2024 Jumper
(9.0)
Opinia: Wbrew opiniom znawców tematu silnik radzi sobie w cieżkiej pracy nigdy mnie nie zawiódł ,auto w moich rękach od 2016 r, nie jest to auto na wyścigi ale znakomicie radzi sobie w trasie z załadunkiem zgodnym z prawem....aktualnie 3 sztuki takie w firmie
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: bezproblemowo od nowości - nic mu nie dolega ,wszystko musi byc robione na czas - serwisy -koń do roboty ,dobre spalanie
Wady: może troche głośny ale nie przeszkadza
  • Silnik: 2.0 163 km
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 196000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam