Silnik PSA 1.5 BlueHDi 16V 75KM DV5RE

1063
Kategoria: Silniki PSA BlueHDi
Silnik PSA 1.5 BlueHDi 16V 75KM DV5RE

Silniki PSA BlueHDi są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Opel

Silnik PSA 1.5 BlueHDi 75KM DV5RE wszedł do produkcji w roku 2018 i zasilał modele bliźniacze modle Van oraz CombiVan Citroen,Peugeot,Opel oraz Toyota .

Jednostka ma zastąpić wysłużoną konstrukcję 1.6 HDI 75KM . Jak przystało na nowoczesny silnik diesla spełnia on najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6.2 ( został przygotowany do najnowszych norm  jakie zostaną wprowadzone) co stawia go w czołówce silników wysokoprężnych najmniej emitujących emisji  CO2/ 96g/km. Aby można było spełnić takie normy w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania. BlueHDi to technologia która ma za zadanie zminimalizować emisję spalin do minimum. Odpowiadają za to katalizator, filtr cząstek stałych FAP oraz system SRC.



Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx  do 90%.Te zabiegi umożliwiają regenerację filtra cząstek stałych w niższych temperaturach. Aby system działał niezbędny jest do tego specjalny preparat AdBlue. Silnik charakteryzuje się bardzo dobra dynamiką wysoką kultura pracy oraz niskim poziomem spalania.

Awarie

Niestety zdarzają się dosyć poważne awarie,takie jak pękający łańcuszek spinający wałki rozrządu !!! Sam rozrząd jest oparty na pasku jednak wraz z nim występuje również dosyć problematyczny łańcuszek.Interwał wymiany przypada na przebieg 150 tys/lub 6 lat niestety często dochodzi do awarii wspomnianego łańcuszka i to już przy przebiegach 50 tys/km !!! Warto zwracać uwagę na prace rozrządu gdy tylko usłyszymy jakiś hałas natychmiast trzeba udać się do serwisu.



Trzeba nadmienić że koszt wymiany kompletnego rozrządu czyli paska,pompy,napinacza oraz łańcuszka nie należy do tanich a jego wymiana jest dosyć skomplikowana .Kolejną przypadłością jaką zgłaszają użytkownicy to wycieki z pod pokrywy zaworów,producent nie zastosowała uszczelki a jedynie pastę uszczelniającą.Kolejną przypadłością tej jednostki jest problematyczny układ Adeblue a dokładnie jego czujnik który często ulega awarii.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania

Wady

  • zdarzają się pęknięcia łańcuszka spinającego wałki rozrządu !
  • problematyczny czynnik Adblue
  • wycieki oleju

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DV5RE
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 150.000 km lub 6 lat/ dodatkowo występuje łańcuszek spinający właki rrozrządu
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Silnik spełnia normę spalin EURO6
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: Total Quarts 5W-30 , wymiana po po 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (8.3)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 7.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

14%
14%
29%
14%
14%
14%
Suma głosów: 7

Opinie użytkowników

19.04.2023 t9
(8.3)
Opinia: Tak dla wiadomości to chyba 75KW a nie KM. Bo KM jest 100. ************************* Silnik występował też w odmianie 75KM, wersja 102KM opisana jest w odrębnym artykule. Redakcja MotoBenzyna
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: ok.
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 62000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam