Silnik PSA 2.0 BlueHDi 16V 163KM DW10FCC

5937
Kategoria: Silniki PSA BlueHDi
Silnik PSA 2.0 BlueHDi 16V 163KM DW10FCC

Silniki PSA BlueHDi są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Opel

Silnik PSA 2.0 Blue HDi o mocy 163KM to odmiana silnika 2.0 DW10 wprowadzona przez koncern PSA na rynek w 2017 roku. Jednostka współpracuje z 6-biegową skrzynią manualna lub automatyczną EAT6. Silnik o mocy 163KM BlueHDI cechuje się bardzo dobrymi osiągami, wysoką kulturą pracy oraz dobrą elastycznością. Jest to najnowocześniejsza jednostka wysokoprężna spełniająca najbardziej  rygorystyczne normy spalin. Aby można było spełnić takie normy w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania.



BlueHDi to technologia która ma za zadanie zminimalizować emisję spalin do minimum. Odpowiadają za to katalizator, filtr cząstek stałych FAP oraz system SRC. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx  do 90%.Te zabiegi umożliwiają regenerację filtra cząstek stałych w niższych temperaturach. Aby system działał niezbędny jest do tego specjalny preparat AdBlue. Jest to bardzo kontrowersyjne rozwiązanie ponieważ użytkownicy muszą na bieżąco kontrolować jego stan.



Specjalny zbiornik o pojemności 17L  jest umieszczony w części bagażowej samochodu lub przy korku paliwa a uzupełnianie jego wykonywane jest przez specjalny wlew. Dodatek wystarcza na około 20 tys/km trzeba jednak uważać aby go nie zabrakło ponieważ wiąże się to z problemem uruchomienia auta a w najgorszej opcji uszkodzeniem SRC. Jeżeli na czas nie zareagujemy na kontrolkę która informuje o uzupełnieni dodatku to podczas jazdy silnik może przejść w tryb awaryjny a po jego zatrzymaniu już nie odpalimy auta.W opinii użytkowników jednostka posiada bardzo duże atuty do największych trzeba zaliczyć, wysoką kulturę pracy,świetną dynamikę oraz bardzo niski poziom spalania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DW10FCC
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000 km lub 10 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 6d TEMP
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 5.0 L, typ oleju: Total Quarts INEO ECS 5W-30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (6.3)
Trwałość 7.0/10
Utrzymanie 4.5/10
Dynamika 7.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 1

Najbardziej awaryjna część

50%
0%
0%
0%
0%
50%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

25.03.2024 peugeot 508 II
(8.7)
Opinia: wszystko ok
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: jak na razie bezawaryjny
Wady: brak
  • Silnik: 163
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 56000
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Polecam
09.02.2022 Jumpi II
(4.0)
Opinia: Fajny na trasy rodzinny każdy fotel regulowany wygoda na poziomie.
  • 4.0/10
  • 1.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Mało pali dynamiczny fajna skrzynia automat wygoda i przestrzeń
Wady: Przy 150tys padła turbina zapchalo fap wtryski poszły , pękł tłok. Wymieniłem na silnik 90 tys zrobiłem 20tys wtryski padły pojawiły się problemy z zasilanie paliwa i sterowaniem...
  • Silnik: 163 km
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 180
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam