Popularne na rynku

Silnik PSA 1.5 BlueHDI 130KM-131KM DV5RC

37409
Kategoria: Silniki PSA BlueHDi
Silnik PSA 1.5 BlueHDI 130KM-131KM DV5RC

Silniki PSA BlueHDi są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Opel

Silnik PSA 1.5 BlueHDi o mocy 130KM wszedł do produkcji w roku 2017 i jest to najnowsza konstrukcja koncernu PSA. Jednostka ma zastąpić wysłużoną konstrukcję 1.6 HDI 120KM i będzie powoli wprowadzana do większości modeli Peugeota, Citroena a także Opla. W ofercie znajdziemy dwie opcje ze skrzynią 6-biegową manualną oraz 8-biegowym automatem. Jak przystało na nowoczesny silnik diesla spełnia on najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6.2 ( został przygotowany do najnowszych norm  jakie zostaną wprowadzone) co stawia go w czołówce silników wysokoprężnych najmniej emitujących emisji  CO2/ 96g/km. Aby można było spełnić takie normy w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania.BlueHDi to technologia która ma za zadanie zminimalizować emisję spalin do minimum. Odpowiadają za to katalizator, filtr cząstek stałych FAP oraz system SRC. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx  do 90%.Te zabiegi umożliwiają regenerację filtra cząstek stałych w niższych temperaturach. Aby system działał niezbędny jest do tego specjalny preparat AdBlue.Użytkownicy sygnalizują problem z łańcuszkiem napędzającym wałki rozrządu potrafi się zerwać! Po za tym silnik cieszy  się bardzo dobra dynamiką wysoką kultura pracy oraz niskim poziomem spalania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • spełnia normy spalin Euro6

Wady

  • wadliwy łańcuch rozrządu !

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DV5RC
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 11) (7.1)
Trwałość 5.7/10
Utrzymanie 7.4/10
Dynamika 8.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 6 5

Najbardziej awaryjna część

9%
78%
5%
3%
1%
3%
Suma głosów: 88

Opinie użytkowników

03.04.2022 Rifter
(9.7)
Opinia: Problemem w tym silniku jest zbyta mała pojemności miski olejowej, nieco ponad 4 litry to zdecydowanie za mało, przy mocy 130 KM i interwale wymiany oleju zalecanym przez producenta co 30 tys. km Polecam wymianę oleju co 10 tys. km ( już przy tym przebiegu
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Cichy, dynamiczny, przyzwoite spalanie
Wady: Zbyta mała pojemność miski olejowej
  • Silnik: DV5RC
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 60000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
10.03.2022 Peugeot 3008 II
(4.0)
Opinia: Ekonomiczny i dynamiczny silnik, świetnie współpracuje ze skrzynią EAT8. Na razie przebieg mam ok. 10tys.km, ale już strach pomyśleć co będzie później jeśli chodzi o koszty. Nawet ASO straszy drogimi naprawami związanymi z zerwaniem łańcucha napędzającego wałki rozrządu. To chyba powinno się kwalifikować pod jakąś
  • 2.0/10
  • 2.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Dynamiczny, rozsądne spalanie
Wady: Wada łańcucha napędzającego wałki rozrządu nawet przy niewielkich przebiegach potrafi "strzelić".
  • Silnik: 130KM
  • Rocznik: 2021
  • Przebieg: 10000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Odradzam
21.02.2022 Peugeot 3008
(7.0)
Opinia: Ogólnie auto fajne i silnik dynamiczy, ale jak wcześniej pisano, rozrząd a głównie łańcuszek to niestety słaby punkt tego silnika. U mnie rozleciał się przy 153000. Zona wyjeżdżała z garażu więc silnik miał niskie obroty, obyło się tylko na wymianie łańcucha, bez remontu silnika.
  • 5.0/10
  • 7.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: 1,5 Hdi ,
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 158000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
30.01.2022 Peugeot 3008
(3.3)
Opinia: Rozrząd hałasuje po 80 tysięcy km. Do wymiany razem z paskiem jest łańcuszek, żeby się do niego dostać trzeba rozebrać silnik. Koszt 4 tyś pln.
  • 2.0/10
  • 1.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Dynamiczny
Wady: Koszty serwisu
  • Silnik: 1.5 hdi130 km
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 80 tyś
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Odradzam
16.01.2022 Peugeot 308 II bluehadi
(5.3)
Opinia: Ogólnie byłem dość zadowolony, podczas ostatniego przeglądu gwarancyjnego zwróciłem uwagę na wyciek oleju, polecono mi obserwować go bo to nic takiego. Pół roku później silnik cały zarzygany olejem, serwis żąda 6 tys za naprawę. Interwał wymiany rozrządu 150 tys km/6 lat, przy przebiegu 126800 silnik
  • 2.0/10
  • 6.0/10
  • 8.0/10
Zalety: dobra dynamika, przy spokojnej jeździe niskie zużycie paliwa,
Wady: trwałość mocno poniżej oczekiwań, od diesla z PSA oczekiwałem najwyższej półki dostałem totalny szrot
  • Silnik: 131
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 126800
  • Spalanie: 5.8 l/100km
Odradzam