
Silnik PSA 1.5 BlueHDi o mocy 130KM wszedł do produkcji w roku 2017 i jest to najmocniejszą odmianą z tej rodziny która występuję w szeregu modelach koncernu PSA.
Jednostka zastąpiła wysłużoną konstrukcję 1.6 HDI która nie spełniała obecnych norm spalin. W ofercie znajdziemy dwie opcje ze skrzynią 6-biegową manualną oraz 8-biegowym automatem. Jak przystało na nowoczesny silnik diesla spełnia on najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6.2 ( został przygotowany do najnowszych norm jakie zostaną wprowadzone) co stawia go w czołówce silników wysokoprężnych emitujących najmniej CO2 (96g/km). Aby można było spełnić takie normy w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania. BlueHDi to technologia która ma za zadanie zminimalizować emisję spalin do minimum.
Odpowiadają za to katalizator, filtr cząstek stałych FAP oraz system SRC. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx do 90%.Te zabiegi umożliwiają regenerację filtra cząstek stałych w niższych temperaturach. Aby system działał niezbędny jest do tego specjalny preparat AdBlue.Użytkownicy sygnalizują problem z łańcuszkiem napędzającym wałki rozrządu potrafi się zerwać! Po za tym silnik cieszy się bardzo dobra dynamiką wysoką kultura pracy oraz niskim poziomem spalania.
Awarie
Niestety zdarzają się dosyć poważne awarie,takie jak pękający łańcuszek spinający wałki rozrządu !!! Sam rozrząd jest oparty na pasku jednak wraz z nim występuje również dosyć problematyczny łańcuszek.Interwał wymiany przypada na przebieg 150 tys/lub 6 lat niestety często dochodzi do awarii wspomnianego łańcuszka i to już przy przebiegach 50 tys/km !!!
Warto zwracać uwagę na prace rozrządu gdy tylko usłyszymy jakiś hałas natychmiast trzeba udać się do serwisu.Trzeba nadmienić że koszt wymiany kompletnego rozrządu czyli paska,pompy,napinacza oraz łańcuszka nie należy do tanich a jego wymiana jest dosyć skomplikowana .Kolejną przypadłością jaką zgłaszają użytkownicy to wycieki z pod pokrywy zaworów,producent nie zastosowała uszczelki a jedynie pastę uszczelniającą.Kolejną przypadłością tej jednostki jest problematyczny układ Adeblue a dokładnie jego czujnik który często ulega awarii.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Citroen C4 III 1.5 BlueHDi 131KM (DV5RC)
Citroen C4 X 1.5 BlueHDi 16V 131KM (DV5RC)
Citroen C4 SpaceTourer 1.5 BlueHDi 131KM (DV5RC)
Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130KM (DV5RC)
Citroen C5 Aircross FL 1.5 BlueHDi 131KM (DV5RC)
Citroen Berlingo III 1.5 BlueHDi 131KM (DV5RC)
Citroen Berlingo III Van 1.5 BlueHDi 131KM (DV5RC)
DS 3 Crossback 1.5 BlueHDi 131KM (DV5RC)
DS 3 Crossback FL 1.5 BlueHDi 130KM (DV5RC)
DS 4 II 1.5 BlueHDi 130KM (DV5RC)
DS 7 Crossback 1.5 BlueHDi 130KM (DV5RC)
DS 7 Crossback FL 1.5 BlueHDi 130KM (DV5RC)
Peugeot 2008 II 1.5 BlueHDi 131KM (DV5RC)
Peugeot 308 II FL 1.5 BlueHDi 130KM (DV5RC)
Peugeot 308 III 1.5 BlueHDi 131KM (DV5RC)
Peugeot 3008 II 1.5 BlueHDi 130KM (DV5RC)
Peugeot 3008 II FL 1.5 BlueHDi 131KM (DV5RC)
Peugeot 5008 II 1.5 BlueHDi 131KM (DV5RC)
Peugeot 5008 II FL 1.5 BlueHDi 131KM (DV5RC)
Peugeot 508 II 1.5 BlueHDi 131KM (DV5RC)
Peugeot 508 II FL 1.5 BlueHDi 130KM EAT8 (DV5RC)
Peugeot Rifter 1.5 BlueHDi 130KM (DV5RC)
Peugeot Rifter FL 1.5 BlueHDi 131KM EAT8 (DV5RC)
Peugeot Partner III 1.5 BlueHDi 131KM (DV5RC)
Fiat Doblo III 1.5 BlueHDi 16V 131KM (DV5RC)
Opel Astra L 1.5 Turbo D 131KM (DV5RC)
Opel Grandland X 1.5 Diesel 131KM (DV5RC)
Opel Grandland 1.5 Ecotec D 131KM (DV5RC)
Opel Combo E Life 1.5 Diesel 131KM (DV5RC)
Opel Combo E Cargo 1.5 Diesel 131KM (DV5RC)
Toyota ProAce City Verso 1.5 D-4D 131KM (DV5RC)
Toyota ProAce City 1.5 D-4D 131KM (DV5RC)
| Średnia (głosów: 31) | (7.3) |
| Trwałość | 6.2/10 |
| Utrzymanie | 7.3/10 |
| Dynamika | 8.3/10 |
Citroen C4 III 1.5 BlueHDi 131KM (DV5RC)
Citroen C4 X 1.5 BlueHDi 16V 131KM (DV5RC)
Citroen C4 SpaceTourer 1.5 BlueHDi 131KM (DV5RC)
Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130KM (DV5RC)
Citroen C5 Aircross FL 1.5 BlueHDi 131KM (DV5RC)
Citroen Berlingo III 1.5 BlueHDi 131KM (DV5RC)
Citroen Berlingo III Van 1.5 BlueHDi 131KM (DV5RC)
DS 3 Crossback 1.5 BlueHDi 131KM (DV5RC)
DS 3 Crossback FL 1.5 BlueHDi 130KM (DV5RC)
DS 4 II 1.5 BlueHDi 130KM (DV5RC)
DS 7 Crossback 1.5 BlueHDi 130KM (DV5RC)
DS 7 Crossback FL 1.5 BlueHDi 130KM (DV5RC)
Peugeot 2008 II 1.5 BlueHDi 131KM (DV5RC)
Peugeot 308 II FL 1.5 BlueHDi 130KM (DV5RC)
Peugeot 308 III 1.5 BlueHDi 131KM (DV5RC)
Peugeot 3008 II 1.5 BlueHDi 130KM (DV5RC)
Peugeot 3008 II FL 1.5 BlueHDi 131KM (DV5RC)
Peugeot 5008 II 1.5 BlueHDi 131KM (DV5RC)
Peugeot 5008 II FL 1.5 BlueHDi 131KM (DV5RC)
Peugeot 508 II 1.5 BlueHDi 131KM (DV5RC)
Peugeot 508 II FL 1.5 BlueHDi 130KM EAT8 (DV5RC)
Peugeot Rifter 1.5 BlueHDi 130KM (DV5RC)
Peugeot Rifter FL 1.5 BlueHDi 131KM EAT8 (DV5RC)
Peugeot Partner III 1.5 BlueHDi 131KM (DV5RC)
Fiat Doblo III 1.5 BlueHDi 16V 131KM (DV5RC)
Opel Astra L 1.5 Turbo D 131KM (DV5RC)
Opel Grandland X 1.5 Diesel 131KM (DV5RC)
Opel Grandland 1.5 Ecotec D 131KM (DV5RC)
Opel Combo E Life 1.5 Diesel 131KM (DV5RC)
Opel Combo E Cargo 1.5 Diesel 131KM (DV5RC)
Toyota ProAce City Verso 1.5 D-4D 131KM (DV5RC)
Toyota ProAce City 1.5 D-4D 131KM (DV5RC)