Citroen

Silnik 1.6 BlueHDI 8V 115/120KM (DV6FC)

81184
Kategoria: Silniki PSA BlueHDi
Silnik 1.6 BlueHDI 8V 115/120KM (DV6FC)

Silniki PSA BlueHDi są stosowane w samochodach marki

  • Citroen

Silnik 1.6 Blue HDI  o mocy 120KM to jeden z rodziny silników wprowadzonych przez koncern PSA na rynek w 2013 roku. Jednostka współpracuje z 6- biegową skrzynią manualna lub automatyczną EAT6.Silnik o mocy 120KM BlueHDI  charakteryzuje się niskim poziomem spalania średnio 4.5L na 100KM bardzo dobrą dynamiką, wysoką kulturą pracy oraz niezłą elastycznością. Jest to najnowocześniejsza jednostka wysokoprężna spełniająca bardzo rygorystyczne normy spalin Euro 6. Aby można było spełnić takie normy w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania.BlueHDi to technologia która ma za zadanie zminimalizować emisję spalin do minimum. Odpowiadają za to katalizator, filtr cząstek stałych FAP oraz system SRC. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx  do 90%.Te zabiegi umożliwiają regenerację filtra cząstek stałych w niższych temperaturach. Aby system działał niezbędny jest do tego specjalny preparat AdBlue. Jest to bardzo kontrowersyjne rozwiązanie ponieważ użytkownicy muszą na bieżąco kontrolować jego stan. Specjalny zbiornik o pojemności 17L  jest umieszczony w części bagażowej samochodu lub przy korku paliwa a uzupełnianie jego wykonywane jest przez specjalny wlew. Dodatek wystarcza na około 20 tys/km trzeba jednak uważać aby go nie zabrakło ponieważ wiąże się to z problemem uruchomienia auta a w najgorszej opcji uszkodzeniem SRC. Jeżeli na czas nie zareagujemy na kontrolkę która informuje o uzupełnieni dodatku to podczas jazdy silnik może przejść w tryb awaryjny a po jego zatrzymaniu już nie odpalimy auta. Co za tym idzie musimy udać się do serwisu w celu jego odblokowania. Użytkownicy informują że płyn po niżej temperatury -11stopni może zamrznąć co jest bardzo problematyczne. Po za tym uciążliwym rozwiązaniem silnik1.6 HDI o mocy 120KM ma więcej plusów jak minusów przede wszystkim jest trwały i mało awaryjny. Największym plusem jest niski poziom spalania oraz wysoka kultura pracy oraz bardzo dobra dynamika.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • dobra kultura pracy
  • dobra dynamika
  • niska awaryjność
  • niskie spalanie
  • bardzo niska emisja spalin

Wady

  • kosztowny serwis
  • problematyczny czynnik Adblue

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000km lub 10 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Total Quarts INEO ECS 5W-30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok

AdBlue
Należy stosować tylko oryginalny dodatek o normie  ISO 22241 (specjalistyczne warsztaty oraz ASO)

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 11) (9.6)
Trwałość 9.8/10
Utrzymanie 9.8/10
Dynamika 9.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 9 2

Najbardziej awaryjna część

84%
3%
3%
1%
4%
4%
Suma głosów: 96

Opinie użytkowników

02.09.2021 Peugeot 308
(10.0)
Opinia: Zrobiłem tym autem w 3 lata 130000km, przy 80k chipa u Heko na 145 koni. Żadnych awarii, żadnych problemów, zużycie paliwa przy jeździe zgodnie z przepisami zawsze poniżej 5l/100km, niezgodnie - dobija do 6l. Bez chipa w pojedynkę auto było ok, ale z dwoma pasażerami
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Zużycie paliwa i dynamika jak na tak mały silnik, brak jakichkolwiek awarii
Wady: Brak
  • Silnik: 120ps@145ps
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 130000
  • Spalanie: 5.2 l/100km
Polecam
19.05.2021 Peugeot 3008 P84
(10.0)
Opinia: W serii 120hp to trochę mało, po chiptuningu na 145hp i 355Nm daje radę, spalanie 5-6 litrów, przy 60 tys km na gwarancji w ASO wymieniono pasek rozrządu. Układ SCR na razie nie przeszkadza, potem się go wyłączy. Skrzynia EAT6 mogłaby rzadziej sie gubić
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Świetna kultura pracy Niskie spalanie Elastyczność Bezawaryjność
Wady: Na razie brak
  • Silnik: 145hp/355 Nm / DV6FC
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 66000
  • Spalanie: 5.7 l/100km
Polecam
15.09.2020 508 peugeot
(9.3)
Opinia: Silnik daje radę niskie zużycie paliwa przyzwoita dynamika u mnie po chiptuning czuć różnicę jedyne problemy jakie mogą się pojawić to adblue proponuje wtedy uspic to programem i auto śmiga dalej nie wiem skąd te wpisy o fabrycznej wadzie paska moj oryginalny po 145tys wyglądał
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Niskie spalanie dobra dynamika po chiptuning dobra kultura pracy
Wady: Adblue
  • Silnik: 120
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 175
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
05.08.2020 BERLINGO
(0.0)
Opinia: Wszystkie silniki 1,6 BlueHDI 100KM i 120KM posiadają wadę fabryczna paska rozrządu. W książce serwisowej wymiana paska jest przewidziana na przebieg 165-185 tyś kilometrów. Niestety paski zrywają się przy przebiegu poniżej 100 tyś kilometrów. Dodatkowo tak jak u mnie przy przebiegu 80 tyś km zatarła
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
Zalety: małe spalanie dobra dynamika
Wady: pasek rozrządu - urywa się przy przebiegu poniżej 100 tyś km rozcierając się pompy wody
  • Silnik: 1.6 blueHDI
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 81000
  • Spalanie: 6.3 l/100km
Odradzam
22.05.2019 Peugeot 308SW
(0.0)
Opinia: Nie polecam. Peugeot 308SW - 1.6 BlueHDI. Serwisowany od początku do końca swojego życia w ASO, od nowości jeden właściciel. Po 90tys km pękł pasek rozrządu. Naprawa w ASO ponad 14 tys złotych.
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • Silnik: 1.6 BlueHDI
  • Rocznik / Przebieg: 2016 / 90000
Odradzam