Popularne na rynku

Silnik PSA 1.6 BlueHDi 8V 115KM-120KM DV6FC

150815
Kategoria: Silniki PSA BlueHDi
Silnik PSA 1.6 BlueHDi 8V 115KM-120KM DV6FC

Silniki PSA BlueHDi są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Opel

Silnik PSA 1.6 Blue HDi o mocy 120KM należy do rodziny silników DV6F wprowadzonych przez koncern PSA na rynek w 2013 roku. Jednostka współpracuje z 6- biegową skrzynią manualna lub automatyczną EAT6. Silnik o mocy 120KM BlueHDI  charakteryzuje się niskim poziomem spalania średnio 4.5l na 100KM, bardzo dobrą dynamiką, wysoką kulturą pracy oraz niezłą elastycznością. Jest to nowoczesna jednostka wysokoprężna spełniająca bardzo rygorystyczne normy spalin Euro 6.



Aby można było spełnić takie normy w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania. BlueHDi to technologia która ma za zadanie zminimalizować emisję spalin do minimum. Odpowiadają za to katalizator, filtr cząstek stałych FAP oraz system SRC. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx  do 90%.Te zabiegi umożliwiają regenerację filtra cząstek stałych w niższych temperaturach. Aby system działał niezbędny jest do tego specjalny preparat AdBlue.Jest to bardzo kontrowersyjne rozwiązanie ponieważ użytkownicy muszą na bieżąco kontrolować jego stan. Specjalny zbiornik o pojemności 17L  jest umieszczony w części bagażowej samochodu lub przy korku paliwa a uzupełnianie jego wykonywane jest przez specjalny wlew.



Dodatek wystarcza na około 20 tys/km trzeba jednak uważać aby go nie zabrakło ponieważ wiąże się to z problemem uruchomienia auta a w najgorszej opcji uszkodzeniem SRC. Jeżeli na czas nie zareagujemy na kontrolkę która informuje o uzupełnieni dodatku to podczas jazdy silnik może przejść w tryb awaryjny a po jego zatrzymaniu już nie odpalimy auta. Co za tym idzie musimy udać się do serwisu w celu jego odblokowania. Użytkownicy informują że płyn po niżej temperatury -11 stopni może zamraznąć co jest bardzo problematyczne. Poza tym uciążliwym rozwiązaniem silnik 1.6 HDI o mocy 120KM ma więcej plusów jak minusów, przede wszystkim jest trwały i mało awaryjny. Największym plusem jest niski poziom spalania oraz wysoka kultura pracy oraz bardzo dobra dynamika.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • dobra kultura pracy
  • dobra dynamika
  • niska awaryjność
  • niskie spalanie
  • bardzo niska emisja spalin

Wady

  • kosztowny serwis
  • problematyczny czynnik Adblue

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DV6FC
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000km lub 10 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Total Quarts INEO ECS 5W-30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok

AdBlue
Należy stosować tylko oryginalny dodatek o normie  ISO 22241 (specjalistyczne warsztaty oraz ASO)

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 15) (9.2)
Trwałość 9.2/10
Utrzymanie 9.4/10
Dynamika 8.9/10
Głosy według opinii użytkowników: 12 3

Najbardziej awaryjna część

71%
6%
7%
4%
6%
6%
Suma głosów: 181

Opinie użytkowników

02.10.2023 308 t9
(6.0)
Opinia: Olej wymiana co 10 tysięcy. Teraz przy 170tys. Padnięta uszczelka pod głowica albo pęknięty blok silnika. Może mam pecha.
  • 5.0/10
  • 7.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Spalanie średnie to jakiś 6litrow. W miarę dobra elastyczność.
Wady: Uszczelka albo blok silnika . Zobaczymy.
  • Silnik: 1.6 bluehdi 120km
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 170000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Odradzam
14.07.2023 GRANDLAND X
(8.0)
Opinia: Muszę przyznać, że pozytywnie mnie zaskoczył. Spokojnie daje radę z masą auta (1480 kg). Nie jest to demon prędkości ;-) ale dla normalnego poruszania się wystarczy.
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: duży moment obrotowy, niskie spalanie,
  • Silnik: 88 kW
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 112600
  • Spalanie: 5.8 l/100km
Polecam
17.04.2023 Opel Grandlad X
(9.0)
Opinia: Naprawdę bardzo dobry silnik dynamika praca itd
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: 120
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 98000
  • Spalanie: 4.8 l/100km
Polecam
09.11.2022 Peugeot 308 II SW Active
(9.3)
Opinia: Posiadam od 1,5 roku Puga 308 II SW (poleasingowy + 170kkm) z tym silnikiem i przyznaję że radzi sobie całkiem dobrze, spalanie w mieście super a w trasie bajecznie niskie! W połączeniu z przyczepą kempingową 1100 kg DMC i załadowaną kabiną nadal jest zapas mocy
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Spalanie, 300Nm/1750rpm, elastyczność, łatwy dostęp do osprzętu w razie serwisu, sprawdzona jednostka i zdecydowanie poprawiona.
Wady: Filtr powietrza ciągle luzuje się na gumowych zaczepach i słychać jego drgania w kabinie oraz poniżej 5*C rozgrzewa się bardzo powoli.
  • Silnik: DV6FC
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 201000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
02.09.2021 Peugeot 308
(10.0)
Opinia: Zrobiłem tym autem w 3 lata 130000km, przy 80k chipa u Heko na 145 koni. Żadnych awarii, żadnych problemów, zużycie paliwa przy jeździe zgodnie z przepisami zawsze poniżej 5l/100km, niezgodnie - dobija do 6l. Bez chipa w pojedynkę auto było ok, ale z dwoma pasażerami
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Zużycie paliwa i dynamika jak na tak mały silnik, brak jakichkolwiek awarii
Wady: Brak
  • Silnik: 120ps@145ps
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 130000
  • Spalanie: 5.2 l/100km
Polecam